تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشکلات موجود بر سر راه خرید و فروش رایت کتاب به روایت یک ناشر

مشکلات موجود بر سر راه خرید و فروش رایت کتاب به روایت یک ناشربه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ناشران کشورمان براساس آمار اعلام شده از سوی وزارت ارشاد معمولا در نمایشگاه‌های خارجی متعددی شرکت می‌کنند و پس از بازگشت به کشور از امضای تفاهمنامه‌های متعدد خرید و فروش رایت کتاب خبر می‌دهند و آن را یکی از مهم‌ترین دست‌آورد‌های حضور ناشران داخلی در نمایشگاه‌های خارجی می‌دانند؛ اما به راستی این تفاهمنامه‌ها تا چه اندازه نهایی و اجرا می‌شوند و به نتیجه مطلوب می‌رسند؟

ما در همین خصوص به سراغ یکی از ناشرانی که تجربه حضور در نمایشگاه‌های خارجی دارد، رفتیم و از مدیر مسئول این انتشارات سوال کردیم که تفاهمنامه‌های خرید و فروش رایت کتاب تا چه اندازه اجرایی می‌شوند؟

رضا حاجی آبادی، مدیر مسئول انتشارات هزاره ققنوس که چندی پیش در نمایشگاه فرانکفورت شرکت کرد، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  به تشریح آنچه در جریان حضور ایران در نمایشگاه‌های خارجی رخ می‌دهد، پرداخت و گفت:کیفیت واقعی حضور در نمایشگاه فرانکفورت، آن چیزی که به ویژه در خصوص نحوه حضور ایران در این نمایشگاه در داخل کشور صحبت می‌شود، نیست.
وی افزود: اگرچه ناشرانی که در این نمایشگاه شرکت می‌کنند از امضای تفاهمنامه‌های متعدد خرید و فروش رایت خبر می‌دهند اما باید توجه کرد که خرید و فروش رایت صرفا به اینکه بگوییم مذاکره‌ای را با یک ناشر خارجی انجام دادیم که رایت کتابمان را بخرد یا رایت کتابش را بخرند و حتی این مسئله تا مرحله قرارداد پیش برود و امضا شود، نیست چرا که رایت کتاب‌هایی که خرید و فروش شدند خصوصا با طرح بحث گرنت تا زمانی که پولی به حساب ناشر خارجی یا ناشر داخلی واریز نشود، به جایی نمی‌رسیم.

حاجی آبادی گفت:در این میان برخی از ناشران خارجی می‌گویند در صورت خرید رایت کتاب شما، چگونه می‌توانیم هزینه خرید را به حساب شما منتقل کنیم و این مسائل هستند که خرید و فروش رایت کتاب را با مشکل مواجه می‌کند البته برخی از ناشران حرفه‌ای به راحتی امتیاز اثرات را خرید و فروش می‌کنند.

گفتنی است؛ طرح گرنت دستورالعملی است که در قالب آن از تولید محتوای فارسی در کشور‌های دیگر حمایت می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشکلات موجود بر سر راه خرید و فروش رایت کتاب به روایت یک ناشر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..