تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رفع افتادگی پلک با این روشهای موثر

رفع افتادگی پلک با این روشهای موثر

برای برطرف کردن افتادگی پلک چشم روش‌هایی مختلف وجود دارد؛ از جمله‌ی این روش‌ها می‌توان به استفاده از کرم‌های آرایشی و محصولات زیبایی، تزریق بوتاکس،‌ و حتی جراحی اشاره کرد. ولی چنان‌چه به دنبال استفاده از این قبیل محصولات یا روش‌های درمانی هستید، بهتر است پیش از آزمودن این راه‌ها اطلاعاتی کامل در موردشان کسب نمایید.با ایران ناز همراه باشید

با وجود این، پیش از آن‌که به انجام هر یک از راه‌حل‌های بالا اقدام کنید،‌ می‌توانید فقط چند روز صبر نمایید و درمان‌های طبیعی زیر را برای رفع افتادگی، شلی، و خماری پلک چشم‌های‌تان امتحان کنید. این راه‌های درمانی بسیار آسان هستند و هم‌چنین، هیچ‌گونه عارضه‌ی جانبی برای پوست‌تان به همراه ندارند.

یکی از رایج‌ترین علت‌های افتادگی پلک‌ چشم پیری پوست و از دست دادن قابلیت ارتجاعی پوست اطراف چشم‌ها است. در این مورد، بافت‌ اطراف چشم قابلیت‌اش را در تحمل وزن پوست پلک‌ها از دست می‌‌دهد. از دیگر علت‌های افتادگی چشم می‌توان به سیگار کشیدن، چاقی، اختلال تیروئید و استرس اکسیداتیو اشاره کرد.

۱. خیار

با استفاده از خیار می‌توان از شر افتادگی پلک چشم خلاص شد. این روش به عنوان یکی از بهترین راه‌های درمان این عارضه شناخته می‌شود. تنها کافی است چند برش از خیار خنک را روی چشم‌های‌تان قرار دهید و حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به همین صورت بمانید؛ سپس آن‌ها را بردارید و چشم‌های‌تان را با آب سرد بشویید.

۲. چای کیسه‌ای بابونه

بابونه دارای خواص ضدالتهابی است که می‌تواند به درمان این عارضه کمک کند. بر این اساس، می‌توانید از چای کیسه‌ای بابونه استفاده کنید و آن را روی چشم‌های‌تان قرار دهید. فقط به یاد داشته باشید،

پیش از گذاشتن این کیسه بر روی چشم‌های‌تان آن‌ها را در یخچال بگذارید تا کمی خنک شوند. تنها کافی است ۲۰ تا ۲۵ دقیقه این کیسه‌ها را روی چشم‌های‌تان نگه دارید. اگر هر روز این کار را تکرار کنید، حتما ظرف چند روز آینده نتایج مثبت‌اش را خواهید دید.

۳. ژل آلوئه‌ورا

در خانه‌تان می‌توانید کرمی درست کنید که با مواد و خواص طبیعی‌اش، شادابی و جوانی را به چشم‌های‌تان بازگرداند. چهار قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا، دو قاشق غذاخوری بلغور جو دو سر، چهار قاشق ماست ساده، و مقداری خیار خرد شده را با هم مخلوط کنید تا به یک کرم تبدیل شود. اکنون این کرم را روی پلک‌های‌تان بگذارید و بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه چشم‌های‌تان را آب سرد بشویید.

۴. آب یا مکعب‌های کوچک یخ

هم‌چنین می‌توانید صورت‌تان را با آب یخ بشویید؛ یا این‌که مکعب‌های کوچک یخ را به آرامی بر روی پوست اطراف چشم‌های‌تان بمالید. استفاده از این مکعب‌های یخی و هم‌چنین آب بسیار سرد در درمان افتادگی پلک بسیار موثر هستند زیرا عصب‌های پوستی پلک افتاده یا شل را آرام می‌کنند و هم‌چنین باعث سفتی پوست می‌شوند.

۵. ماسک سفیده‌ی تخم‌مرغ

این روش نیز از دیگر روش‌های طبیعی و بسیار موثر برای پیشگیری از افتادگی پلک چشم‌های‌تان به شمار می‌رود. تنها کافی است مقداری اندک از سفیده‌ی تخم‌مرغ را روی پلک‌های‌تان بریزید. این کار به سفت شدن پوست‌تان کمک می‌کند و باعث می‌شود پوست اطراف پلک چشم‌های‌تان بالاتر بیاید و افتادگی پلک‌تان کاهش یابد.

۶. انگور

انگور سرشار از رسوراترول (resveratrol) است که برای درمان افتادگی پلک چشم بسیار موثر است. بهتر است از این به بعد بیش‌تر انگور بخورید یا این میوه‌ی خوشمزه را به صورت روزانه در رژیم غذایی‌تان بگنجانید؛ زیرا مصرف زیاد رسوراترول فرایند پیری را کند می‌کند.

۷. خواب کافی

اگر خوب و کافی نمی‌خوابید، پس کاملا طبیعی است که چشم‌های‌تان خسته و پریشان به نظر برسند. بنابراین، توصیه می‌شود هر شب حداقل ۶ ساعت خواب کامل داشته باشید. با رعایت همیشگی این شش ساعت خواب کامل و مناسب از بروز افتادگی و شل شدگی پلک چشم پیشگیری می‌کنید.

۸. استفاده از سرم چشم

یکی از درمان‌های ساده برای جلوگیری از افتادگی پلک‌ها استفاده از سرم چشم است. سرم چشم حاوی مواد مغذی و ویتامین‌ C فراوان است که در جوانسازی پلک‌ها نقش عمده‌ای ایفا می‌کند. استفاده از سرم چشم می‌تواند به جلوگیری از افتادگی پلک‌ها و همچنین سفت کردن آن‌ها کمک کند. کمی سرم چشم را روی پلک‌هایتان بریزید و ماساژ بدهید. بگذارید یک شب بماند و بعد آن را با آب سرد بشویید.

۹. روغن زیتون

روغن زیتون حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می‌توانند به راحتی به درمان افتادگی پلک کمک کنند. این روغن به جوانسازی پلک‌ها و همچنین بازیابی خاصیت ارتجاعی آن‌ها کمک می‌کند. روغن زیتون به حفظ رطوبت آن‌ها نیز کمک می‌کند،

در نتیجه، از خشک شدن‌شان جلوگیری می‌کند. به منظور جلوگیری از افتادگی پلک‌ها، کمی روغن زیتون را گرم کنید. بعد با روغن زیتون ولرم پلک‌هایتان را ماساژ بدهید و بگذارید یک شب بماند. صبح فردا آن‌ها را با آب سرد بشویید.

۱۰. چای سبز

خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدان‌های موجود در چای سبز می‌توانند به درمان افتادگی پلک‌ها کمک کنند. پلی‌فنول‌های موجود در چای سبز می‌توانند به افزایش خاصیت ارتجاعی پلک‌ها کمک کنند و وضیت آن‌ها را بهبود ببخشند. بنابراین، ماساژ پلک‌ها با آب چای سبز یا نوشید منظم چای سبز می‌تواند از دچار شدن به افتادگی پلک‌ها جلوگیری کند.

۱۱. آبرسانی به بدن

برای آبرسانی به بدن باید در طول روز آب زیادی بنوشید. بهتر است هر روز ۸-۱۰ لیوان آب بنوشید چون به حفظ رطوبت و آب بدن کمک می‌کند. ننوشیدن آب به اندازه‌ی کافی دلیل رایج افتادگی و شل شدن پلک‌ها است. بنابراین برای جلوگیری از ابتلا به افتادگی پلک و شل شدن آن‌ها زیاد آب بنوشید.

نتیجه‌گیری

آن‌چه تاکنون گفته شد، موثرترین راه‌های طبیعی برای رفع افتادگی، شل شدگی، و خماری پلک‌ها بودند. بنابراین، پیش از امتحان هر یک از روش‌های پر هزینه و پر مخاطره برای درمان افتادگی پلک‌های‌تان بهتر است این راه‌های طبیعی را نیز امتحان کنید. امیدوار هستیم با استفاده از این راه‌ها به نتایجی مثبت برسید، و پس از آن بیش‌تر از قبل به سلامت چشم‌های‌تان توجه نمایید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رفع افتادگی پلک با این روشهای موثر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..