تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شخصیت شناسی انیاگرام؛ پرسش و پاسخ

یکی از تئوری‌های جالب در زمینه شخصیت شناسی، تئوری انیاگرام است که هنوز در ایران در بین روانشناسان متخصص و اساتیددانشگاه، چندان شناخته شده نیست. تئوری انیاگرام یا تیپ‌های نه گانه (در شکل فعلی آن) در واقع ترکیبی از عرفان شرقی و روانشناسی مدرن است. در اینجا آقای احسان یزدان پناه مربی توسعه فردی و سازمانی به پرسش‌های شما درباره تیپ‌های نه گانه پاسخ می‌دهد.

برترین ها: یکی از تئوری‌های جالب در زمینه شخصیت شناسی، تئوری انیاگرام است که هنوز در ایران در بین روانشناسان متخصص و اساتیددانشگاه، چندان شناخته شده نیست. این تئوری در ابتدا توسط جورجیوف دانشمند و عارف بزرگ روسی مطرح شد و بعدهاتوسط روانشناسان خصوصا “نارن جو” وارد حیطه روانشناسی گردید و تا کنون پژوهش‌های زیادی در ابعاد گوناگون روی آن صورت گرفته است و اکنون جایگاه ویژه‌ای در جهان پیدا کرده است.

تئوری انیاگرام یا تیپ‌های نه گانه (در شکل فعلی آن) در واقع ترکیبی از عرفان شرقی و روانشناسی مدرن است. هدف جورجیوف از تحقیق در این زمینه شناخت ابعاد شخصیت انسان و ارائه راهکار برای رشد و خود آگاهی بیشتر انسان بوده است. زیرا جورجیوف بر این باور بود که تا انسان خود را به درستی نشناسد، قادر به کمک به خود و نیز کمک به دیگران نخواهد بود.

او انسان‌ها را به نه تیپ شخصیتی تقسیم می‌کند که هر تیپ دارای نقاط قوت و ضعف خاص خود می‌باشد.در اینجا آقای احسان یزدان پناه مربی توسعه فردی و سازمانی به پرسش‌های شما درباره تیپ‌های نه گانه پاسخ می‌دهد.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید

شخصیت شناسی انیاگرام؛ پرسش و پاسخ

قسمت های قبلی برنامه:

شخصیت شناسی انیاگرام؛ تیپ نهم: صلح طلب

شخصیت شناسی انیاگرام؛ تیپ هشتم: قدرت‌طلب

شخصیت شناسی انیاگرام؛ تیپ هفتم: خوشگذران

شخصیت شناسی انیاگرام؛ تیپ ششم: وفادار

شخصیت شناسی انیاگرام؛ تیپ پنجم: محقق

شخصیت شناسی انیاگرام؛ تیپ چهارم: فردگرا

شخصیت شناسی انیاگرام؛ تیپ سوم: هدفمند

شخصیت شناسی انیاگرام؛ تیپ دوم: مهر طلب

شخصیت شناسی انیاگرام؛ تیپ اول: کمال‌گرا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شخصیت شناسی انیاگرام؛ پرسش و پاسخ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..