تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علايم و درمان پوليپ بيني

علايم و درمان پوليپ بيني

خبرگزاري آريا – پوليپ بيني يکي از بيماري‌هاي شايع تنفسي است که اغلب بيماران با وجود داشتن علائم آن تا مدت‌ها از وجود آن بي‌اطلاع‌اند.
به گزارش خبرگزاري آريا ، دکتر ابراهيم رزم‌پا – نايب رييس انجمن راينولوژي ايران در گفتگو با ايسنا درباره چگونگي بروز پوليپ گفت: در پوليپ بيني شاهد رشد غير بدخيم در حفره بيني هستيم. پوليپ معمولا در هر دو طرف بيني ايجاد مي‌شود. گاهي اندازه و تعداد پوليپ‌ها به گونه‌اي است که باعث اتساع بيني و بزرگي چارچوب استخواني بيني مي‌شوند.
وي با بيان اينکه پوليپ بيني در بزرگسالان شايع‌تر از کودکان است، گفت: عفونت مزمن يا آلرژي مزمن در بيني (رينيت آلرژيک) که باعث تورم غشاي مخاطي بيني و توليد ترشحات بيش از حد در سلول‌هاي هوايي بيني مي‌شود و همچنين سينوزيت يا عفونت مزمن بيني از عوامل افزايش دهنده خطر پوليپ بيني هستند.
رزم‌پا درباره علائم پوليپ بيني نيز گفت: انسداد راه هوايي بيني (احساس گرفتگي بيني به طور مزمن)، اختلال حس بويايي، احساس پري در صورت، ترشح بيني (گاهي)، سردرد (گاهي) از علائم پوليپ بيني هستند.
اين استاد دانشگاه علوم پزشکي تهران درباره راه‌هاي درمان پوليپ بيني گفت: علايم پوليپ بيني معمولا با درمان (اغلب به روش جراحي) قابل کنترل هستند. در عين حال ممکن است پوليپ بيني موجب عفونت‌هاي مکرر و خونريزي بيني شوند.
وي افزود: درمان دارويي ممکن است به طور موقت باعث کاهش پوليپ‌ها شوند، اما جراحي يک روش ساده است که اغلب براي برداشت پوليپ‌ها لازم است. در جراحي از بي‌حسي موضعي استفاده مي‌شود. براي تشخيص پوليپ بيني از عکس ساده سينوس‌ها و معاينه بيني با اسپکولوم استفاده مي‌کنيم.
رزم‌پا درباره داروهايي که براي درمان پوليپ بيني تجويز مي‌شود، گفت: براي درد خفيف از استامينوفن تجويز مي‌شود. داروهاي کورتوني يا کرومولين به شکل اسپري يا خوراکي به مدت کوتاه براي کوچک‌تر کردن پوليپ‌ها ممکن است تجويز شود. اما بايد دقت داشته باشيد از مصرف اسپري‌هاي بيني بدون نسخه خودداري شود.
اين متخصص گوش و حلق و بيني در پايان افزود: همچنين توصيه ما اين است که از مصرف آسپرين خودداري شود، ‌ زيرا ممکن است احتمال خونريزي بيني را افزايش داده و نيز با بروز واکنش‌هاي آلرژيک در افراد داراي پوليپ بيني همراه باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علايم و درمان پوليپ بيني»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..