تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تعرفه‌های خدمات مراقبت در م

سلامت نیوز: معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: تعرفه‌های خدمات مراکز مراقبت در منزل از ابتدا کم منظور شده بود و همین علت به شورای عالی بیمه درخواست دادیم که دوباره در تعرفه‌های این طرح بازنگری شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، مریم حضرتی درباره طرح مراقبت در منزل افزود: این طرح در شورای عالی بیمه سلامت تصویب و مقرر شد به صورت پایلوت برای پنج دسته از بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، نوزادانی که نیاز به فتوتراپی دارند، بیمارانی که درICU هستند و فقط نیاز به مراقبت دارند و دوره حاد درمانشان گذشته و بیماران پیشرفته نارسایی قلبی خدمات مراقبتی در منزل ارائه شود.
وی افزود: قرار شد بسته‌های خدماتی برای این پنج دسته بیماری نوشته شود. کارگروه‌های تخصصی برای هر کدام از این بیماری‌ها تشکیل شد. در هر کارگروه، یک پزشک متخصص هر بیماری، پرستار عضو هیئت علمی، پرستار مراقبت در منزل و نماینده‌های بیمه حضور داشتند. بسته‌های خدمتی نوشته شده و به بیمه‌ها ارائه شده تا تایید شود و روند اجرایی این طرح آغاز شود.
حضرتی اظهار داشت: روند آغاز و مراحل ساختاری این طرح شروع شده و به حدود 6 ماه زمان دیگر برای اجرای کامل آن نیازمند است.
معاون وزیر بهداشت درباره تعداد مراکز فعال مراقبت در منزل نیز گفت: در حال حاضر حدود 750 مرکز فعال مراقبت در منزل وجود دارد و 300 مرکز نیز مجوز گرفتند یا در حال گرفتن مجوز هستند و هنوز شروع به فعالیت نکرد اند.
وی درباره استقبال مردم از خدمات مراقبت در منزل گفت: هر طرحی که برای مردم ایجاد آرامش کند، مورد استقبال قرار می‌گیرد. ارائه این خدمات به ایجاد آرامش برای مردم منجر می‌شود. به طور مثال بیمارانی چند ماه درICU بستری می‌شوند در حالی که میزان عفونت در بیمارستان بالا می‌رود و هزینه‌های بسیاری به مردم، بیمارستان‌ها و بیمه‌ها تحمیل می‌شود. وقتی بیمار در منزل مراقبت کافی و استاندارد را دریافت کند و خدمات نیز تحت پوشش بیمه باشد، به ایجاد آرامش مردم منجر خواهد شد.
معاون پرستاری وزیر بهداشت درباره شیوه بررسی تخلفات در روند اجرای خدمات مراقبت در منزل گفت: به دنبال ایجاد و تشکیل اتحادیه‌ای هستیم که مسئولان مراکز مراقبت در منزل در این اتحادیه عضو باشند. البته هر گونه تخلف این مراکز باید به دانشگاه‌های علوم پزشکی گزارش شود تا رسیدگی کنیم و این اتحادیه‌ نیز مثل اتحادیه سایر صنوف بر عملکرد این مراکز نظارت می‌کنند و اگر تخلفی مشاهده شود به دانشگاه‌های علوم پزشکی گزارش می دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تعرفه‌های خدمات مراقبت در م»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..