تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خستگي ورزشکاران بر اثر تغذيه نامناسب

خستگي ورزشکاران بر اثر تغذيه نامناسب

خبرگزاري آريا – يک متخصص پزشکي ورزشي معتقد است عدم توجه به تغذيه مناسب و بيش تمريني مهم‌ترين عامل خستگي در ورزشکاران حرفه‌اي است.
به گزارش خبرگزاري آريا ، دکتر احمد باقري مقدم در گفتگو با ايسنا افزود: عدم توجه به مواد غذايي قبل، حين و بعد از ورزش و همچنين انجام فعاليت‌هاي ورزشي بيش از اندازه سبب گرفتگي عضلات، ابتلا به بيماري‌هاي ويروسي، مشکلات روحي و رواني و خستگي زودرس مي‌شود بنابراين ورزشکاران در انجام تمرينات حرفه‌اي خود بايد فاصله زماني را رعايت کنند. به طوري که اگر فصلي را تمرينات آمادگي جسماني انجام مي‌دهند، در فصل بعد تمرينات مهارتي را به درستي انجام دهند.
وي گفت: براي توانايي فردي و استقامتي بحث تغذيه بسيار مهم است و ورزشکاران بايد به کربوهيدرات‌ها و مواد قندي اهميت زيادي بدهند. ماده قندي به دو صورت پيچيده و ساده وجود دارد و در قبل و بعد از ورزش افراد بايد از قند ساده استفاده کنند تا دچار خستگي نشوند.
باقري مقدم تصريح کرد: خواب يک فاکتور مهم در امر ريکاوري است. به طوري که اگر ورزشکاري خواب کافي نداشته باشد، بحث ريکاوري ناقص خواهد بود بنابراين در کنار رعايت تغذيه مناسب، ورزشکار بايد از خواب کافي نيز برخوردار باشد تا در امر ريکاوري با مشکل مواجه نشود.
اين متخصص پزشکي ورزشي در پايان توصيه کرد: ورزشکاران حرفه اي براي اين که بتوانند عملکرد موفقي در ميادين ورزشي داشته باشند از مصرف ويتامين‌ها و مکمل‌ها غافل نشوند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خستگي ورزشکاران بر اثر تغذيه نامناسب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..