تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارتباط هورمون استرس با عملکرد بد حافظه افراد مسن

ارتباط هورمون استرس با عملکرد بد حافظه افراد مسن

خبرگزاري آريا –
درمان استرس
افراد مسن با ميزان بالاتر از حد ميانگين هورمون استرس داراي حافظه مبهم تري هستند‎
مطالعه جديد نشان مي دهد افراد مسن با ميزان بالاتر از حد ميانگين هورمون استرس موسوم به «کورتيزول» داراي حافظه مبهم تري هستند.
مطالعه بيش از ۲۰۰۰ فرد بزرگسال مشخص کرد افراد داراي ميزان نسبتا بالا هورمون کورتيزول در خون شان در تست هاي حافظه عملکرد بدتري داشتند.
همچنين مشخص شد در اين افراد در مقايسه با افراد داراي ميانگين ميزان کورتيزول، حجم بافت در برخي نواحي مغز کمتر است.
يافته ها اثبات نکرد که ميزان بالاتر کورتيزول يا استرس روزانه به طورمستقيم به مغز صدمه مي رساند. اما محققان عنوان مي کنند اين هورمون مي تواند بر ساختار و عملکرد مغز تاثير گذارد.
دکتر «جاستين اکويوفو چي يوگي»، سرپرست تيم تحقيق از دانشگاه هاروارد، در اين باره مي گويد: «کورتيزول بر عملکردهاي متفاوت زيادي تاثير مي گذارد از اينرو بررسي کامل نحوه تاثير ميزان بالا هورمون بر مغز مهم است.»
کورتيزول در واکنش به استرس از طريق غده هاي آدرنال ترشح مي شود. اما به تنظيم متابوليسم، فشارخون، قندخون، واکنش هاي ايمني و التهاب هم کمک مي کند.
به گفته محققان، تحقيقات حيواني نشان داده افزايش مداوم کورتيزول مي تواند ساختار و عملکرد مغز را تغيير دهد. حال يافته هاي جديد نشان مي دهد همين مسئله در مورد انسان هم صدق مي کند.
منبع: مهر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارتباط هورمون استرس با عملکرد بد حافظه افراد مسن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..