تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معاون عمرانی وزیر کشور: شهرداری ها نقش مهمی در تامین امنیت ملی دارند

خبرآنلاین  البرز نوشت:دکترمحمدعلی نجفی در جلسه شورای استان ضمن تسلیت ایام اربعین سالار شهیدان امام حسین (ع) و با قدردانی از مسئولانی که تدابیر لازم را برای اعزام زائران البرزی به کربلای معلی اتخاذ کردند، افزود: سال گذشته 33 زائران از البرز راهی مراسم اربعین حسینی شدند ولی امسال بیش از 50 هزار نفر با دریافت روادید مهیای حضور در اجتماع بزرگ اربعین د رکربلای معلی شدند.
*امسال بیش از 50 هزار زائر البرزی راهی کربلای معلی شدند
وی با اشاره به اینکه با همراهی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در مناطق مرزی جنوب کشور برای بررسی روند ترددها حاضر شدیم، ادامه داد: در این سفر از اردوگاه راهیان نور در مناطق عملیاتی جنوب کشور نیز بازدید شد که این محل برای اسکان اردوها به زودی تکمیل خواهد شد.
*مدیران استان با برنامه ریزی دقیق به دیدار خانواده معزز شهدا و ایثارگران بروند
دکترنجفی به ضرورت دیدار و دلجویی خانواده معزز شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: این دیدارها منشا خیر و برکات برای مدیران است و تجدید بیعت با آرمان های شهدا و انقلاب اسلامی محسوب می شود از این رو ضرورت دارد که با برنامه ریزی دقیق به این روند ادامه دهند.
وی با بیان اینکه شهرداری کرج موانع و مشکلات فراوانی را باید ساماندهی کند، افزود: بخش بزرگی از معضلات در حوزه عمرانی است چراکه اگر راه های استان ساماندهی شود بسیاری از آلودگی های زیست محیطی و هوای این کلانشهر نیازمند تدابیری ویژه در حوزه توسعه راه ها است.
استاندار البرز اضافه کرد: البرز محل عبور 14 استان کشور است و این امر در تعطیلات نوروز منجر شد که راه های استان بیش از 35 میلیون تردد خودرو را داشته باشد که بار بزرگی از مسئولیت را بر دوش این استان گذاشت.


*راه های استان با سرعت در حال توسعه است/آلودگی هوای استان با تسهیل در ترددها کاهش می یابد
وی گفت: رییس مجلس شورای اسلامی در بازدید از روند تکمیل بزرگراه تهران-شمال اعلام کرد که این آزادراه در حوزه البرز با مشکلی مواجه نیست چراکه تمامی دستگاه ها مسئولیت خود را بدرستی انجام داده اند.
دکترنجفی افزود: بزرگراه همت نیز در ابتدای مسئولیتم در البرز 62 درصد پیشرفت داشت ولی امروز به بیش از 90 درصد رسیده و البته مشکلاتی وجود دارد که امروز طی جلسه ای با رییس سازمان برنامه و بودجه به راهکاری برای ادامه امر خواهیم رسید.
وی خاطرنشان کرد: راه هشتگرد-طالقان نیز از اهمیت بالایی برای استان برخوردار است که پس از سال ها توقف، مجدد پیگیری شده و با سرعت در حال تکمیل است و از سوی دیگر شهرداری کرج بزرگراه شمالی را در ادامه همت متعهد شد که باید با تعامل و هم افزایی این امر را نیز به اتفاق شورای اسلامی شهر، شهرداری و سایر مسئولان مرتبط پیگیری کنیم.
*ادامه کار قطار شهری کرج با پیگیری های صورت گرفته، محقق شد
استاندار البرز گفت: قطار شهری کرج نیز مدتها به دلیل مشکلات موجود متوقف شده بود که با حضور فعال اعضای شورای اسلامی شهر کرج و پیگیری های صورت گرفته از سوی استانداری اکنون در حال ادامه کار است.
وی با بیان اینکه کرج باغشهری زیبا بود که اکنون گاهی در آلودگی هوا از تهران پیشی می گیرد، افزود: زیبنده این کلانشهر نیست که چهره ای دود آلود داشته باشد از این رو با توسعه راه ها و تقویت حمل و نقل عمومی باید درصدد بازگشت هویت این شهر باشیم.
*البرز و تهران دردهای مشترکی دارند که باید با نگاه ملی برای آنها چاره اندیشی کرد
دکترنجفی عنوان کرد: البرز و تهران دوقلوی جدانشدنی از یکدیگر هستند از این رو نمی توان موانع، معضلات و چالش های این دو استان را از هم جدا دانست بنابراین ضرورت دارد که امور البرز با دید ملی دنبال شود.
وی به راه اندازی فرودگاه مسافربری پیام اشاره کرد و گفت: این فرودگاه نیز بعنوان یک مطالبه مردمی مدت ها در انتظار راه اندازی بود که پس از پیگیری های مجدانه در یک سال اخیر محقق شد.
*شهرداران صرفه جویی را در راس امور خود قرار دهند
استاندار با اشاره به تاکیدات نماینده ولی فقیه در استان مبنی بر لزوم صرفه جویی در شهرداری ها، افزود: شهرداری ها باید تمهیداتی را در نظر بگیرند که به درآمد پایدار برسند و همچنین با صرفه جویی در بسیاری امور آورده مناسبی برای عمران و آبادانی شهرها داشته باشند.
***شهرداران در سایه وحدت و تعامل به عمران و آبادانی شهرها بپردازند
وی با تاکید بر اینکه شهرداری ها باید تعامل لازم را با شوراها و سایر دستگاه ها داشته باشند، ادامه داد: بسیاری از امور در سایه وحدت و هم افزایی به نتیجه می رسد.
دکترنجفی گفت: ساماندهی پسماند بخصوص در کلانشهر کرج از اهمیت بالایی برخوردار است که باید به جد مورد توجه قرار گیرد.

*ظرفیت های حوزه گردشگری البرز را دریابید
وی افزود: البرز ظرفیت های بالایی در حوزه گردشگری دارد از این رو باید با برنامه ریزی دقیق نسبت به تقویت این امر و ایجاد زیرساخت های لازم، اقدام کرد.
*بستر لازم برای جذب سرمایه گذاران در البرز فراهم شود/سرمایه های بخش خصوصی گره گشای تنگناهای زیرساختی البرز است
استاندار البرز اضافه کرد: جذب سرمایه گذاری در البرز، کمک شایانی به رشد سرانه ها و ارتقا زیرساخت ها محسوب می شود از این رو باید بستر این امر فراهم کرد.

*شهرداری‌ها نقش مهمی در تأمین امنیت ملی دارند

معاون عمرانی و توسعه شهری وزارت کشور نیز در این نشست گفت: شهرداری‌ها نقش مهمی در تأمین امنیت ملی دارند.
مهدی جمالی نژاد با اشاره به اینکه حجم فعالیت ستاد مرکزی اربعین، اظهار کرد: در این روزها سعی کرده‌ایم بهترین خدمات در حوزه ناوگان حمل‌ونقل به زائران ارائه شود.
وی که برای ابلاغ حکم شهردار کرج در جلسه شورای اداری استان حاضرشده بود، با اشاره به اهمیت موضوع مدیریت درآمد و هزینه در شهرداری‌ها، گفت: البرز استانی مهاجرپذیر است به همین منظور در حوزه مدیریت درآمد و هزینه باید ویژه دیده شود.
معاون عمرانی و توسعه شهری وزارت کشور تأکید کرد: شهرداران برای مدیریت موفق باید با شورای شهر، دستگاه‌های اجرایی، مدیران داخلی و مردم تعامل خوب و سازنده‌ای برقرار کنند.
جمالی نژاد بابیان اینکه شهرداران برای مدیریت موفق باید به دنبال کسب اعتماد مردم باشند، گفت: در صورت تحقق این مهم شاهد حضور و مشارکت مردم در سرنوشت شهر خواهیم بود.
معاون عمرانی و توسعه شهری وزارت کشور با تأکید بر اینکه مدیریت شهری باید نگاهی نو به شهر کرج داشته باشد، خطاب به شهردار جدید گفت: سعی کنید فاصله میان مردم و شهرداری کرج کم و کمتر شود.
جمالی نژاد با اشاره به اهمیت ساده زیستی مسئولان، گفت: شهردار باید محله محوری را سرلوحه قرار دهد زیرا مردم سرمایه اجتماعی کشور هستند.
وی بابیان اینکه وجود صداقت، رفاقت، صمیمت و پاک دستی میان شهرداری با شورای شهر و مردم از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: شهردار نباید به دنبال اختلاف‌افکنی میان اعضای شورا باید بلکه باید همدلی را در دستور کار قرار دهد.
معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور برون‌سپاری فعالیت‌های غیر ذاتی،  کاهش تخلفات، ارتقای سطح رفاهی کارکنان و تسهیل گیری در امور شهروندی را ازجمله امور مهمی دانست که باید موردتوجه شهردار باشد.
جمالی نژاد با تأکید بر اینکه باید ارتباط خوب و مؤثری میان شهرداری و دیگر نهادهای اجرایی ازجمله شوراها برقرار باشد، گفت: زیرا شهرداری خاک‌ریز اول پیگیری مطالبات مردمی است و نقش مهمی در تامین امنیت ملی دارد.
*مجلس شورای اسلامی در مبارزه با فساد جدی است
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه گفت: مجلس شورای اسلامی به جد به دنبال مبارزه با فساد است.
محمدجواد کولیوند افزود: به پارلمان‌های شهری در کشور به‌خوبی پرداخته نشده و طبق قانون برخورد نمی‌شود.
کولیوند در بخش دیگری با تأکید بر اینکه شرایط انتخاب شوراها با کمک شورای عالی استان‌ها و دبیرخانه شوراها در حال پیگیری است، گفت: با تدابیر اتخاذشده باید سطح پارلمان‌های محلی به ملی ارتقا یابد نه اینکه این در حد محله باشد.
وی با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست، گفت: بسیاری از پروژه با عدم نقدینگی مواجه هستند و برای پیشرفت برخی پروژه‌ها مجبور به فروش اوراق مشارکت می‌شویم.
کولیوند با اشاره به تصویب فروش ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای پروژه قطار شهری کرج، گفت: در سفر ریاست جمهوری به البرز اعتباری به این پروژه تعلق‌گرفته است که باید جذب شود، برای پیشبرد این پروژه از تلاشی فروگذار نیستیم.
***ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری 
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه با دعوا کسی به‌جای نرسیده است، گفت: دود دعوای مسئولان به چشم مردم می‌رود.
عزیز اکبریان خطاب به اعضای شورای شهر کرج که در جلسه شورای اداری حاضر بودند، گفت: وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی درون‌شهری اسفناک است.
اکبریان با اشاره به اینکه به جرات می‌توان گفت ۹۰ درصد اتوبوس‌های درون‌شهری کرج عمر بالایی دارند، گفت: دولت در لایحه بودجه باید فکری برای این موضوع مهم کند، لایحه باید در راستای ساماندهی ناوگان عمومی درون‌شهری اصلاح شود.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه بسیاری از شهرداری‌ها در کشور با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، گفت: شهرداری کرج به‌مراتب بهتر از بسیاری دیگر از شهرداری‌ها کارکرده که جای قدردانی دارد.
در این نشست لوح تقدیری از سوی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برای قدردانی از استاندار البرز اهدا شد.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معاون عمرانی وزیر کشور: شهرداری ها نقش مهمی در تامین امنیت ملی دارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..