تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




در بازار سهام، ماشه را به موقع بکشید

توماس اس بولکووسکی در یکی از سلسله مطالب روانشناسی بازار سهام با عنوان تردید در انجام معاملات نوشته است: ایمیلی از یک معامله‌گر تازه‌ کار دریافت کردم که در آن پرسیده بود: «چرا نمی ‌توانم سهام خود را به موقع بفروشم؟» این شخص در صورتی که قیمت سهامی که خریده بود بالا می‌رفت، پس از مدت بسیار کوتاهی فکر می‌کرد قیمت به بیشترین نقطه رسیده و آن را زود هنگام می ‌فروخت.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، وی اگر هم قیمت سهامی که خریداری کرده بود پایین می‌رفت، مثل آهویی که در جنگل در معرض خطر قرار گرفته، بی‌حرکت باقی می‌ ماند. پیشنهادهای زیر را به او دادم: زمان مناسب برای فروش سهام

 

1. از دستور توقف زیان استفاده کن. اگر دستور توقف زیان را نزد کارگزار خود تعیین کنی، دیگر نیازی به تصمیم گرفتن برای فروش نخواهی داشت. فقط سعی کن که بهترین دستور را تنظیم و به کارگزار خود اعلام کنی. نقطه توقف زیان نباید فاصله بسیار کم یا بسیار زیادی از قیمت خرید داشته باشد. همچنین برای سهامی که افزایش قیمت خواهند داشت، از ابتدا هدف قیمتی را برای خود تعیین کن تا به محض رسیدن قیمت به آن هدف به طور خودکار از معامله خارج شوی.

2. از تخیل خود استفاده کن. تصور کن که این سهام متعلق به تو نیست. فکر کن که مادرت این سهام را خریده است. چه پیشنهادی به او خواهی کرد؟ خودت همان کار را انجام بده.

3. تظاهر کن که حرفه ‌ای هستی. من یا یک معامله‌ گر حرفه ‌ای دیگر چگونه با چنین شرایطی برخورد خواهد کرد؟ آیا من تردید خواهم کرد یا به سرعت سهام در حال زیان را خواهم فروخت؟ هر جوابی که می‌دهی، همان کار را انجام بده.

 

آیا این معامله‌گر به حرف‌های من گوش کرد؟ نه. به جای این که همراه با روند و افزایش و کاهش قیمت به معامله ادامه دهد، سیاست خرید و نگهداری را اختیار کرد و امیدوار بود قیمت سهم دوباره به سطوح بالاتر برسد و البته هرچه بیشتر زیان کرد.

 

چرا معامله‌ گران تردید می‌کنند؟

 

بیایید به دلایل تردید معامله‌ گران برای کشیدن ماشه و فروش سهام در حال زیان نگاهی بیندازیم.

به یاد می‌آورم جایی خواندم که موش‌ها اگر دو گزینه غذا و خواب برایشان مهیا شود و قرار باشد تنها یکی از آنها را انتخاب کنند، حاضرند به خود گرسنگی دهند اما بخوابند. زیرا که خواب در این شرایط لذت بیشتری برای موش ‌ها دارد. معامله هم مثل انتخاب این موش‌ ها است. اما نکته اصلی که می‌ خواهم بگویم این نیست. اگر شما معامله را با زیان و احساس درد مربوط به آن تداعی کنید، دیگر تمایلی به انجام معاملات بیشتر نخواهید داشت. شما بردهای زیادی داشته ‌اید (لذت) و احساس می‌ کنید دیگر نمی ‌توانید ببازید، بنابراین وارد معاملات خطرناک‌ تری می‌ شوید. رمز موفقیت در معاملات ایجاد توازن میان این دو است. به معاملاتی که سال گذشته یا هفته گذشته انجام دادید، فکر کنید. اگر به روش خود پایبند بودید، اکنون پول بیشتری داشتید یا پول کمتری؟ اگر دستور توقف زیان تعیین کرده بودید، آیا در حال حاضر در زیان کمتری نبودید؟

 

اگر برای انجام یک معامله یا فروش تردید کنید یا دیر این کارها را انجام دهید، بنابراین دارید به احساس درد اجازه می ‌دهید بر غریزه شما تاثیر بگذارد. تصور کنید که معامله بعدی به یکی از بهترین معاملات در سال جاری تبدیل خواهد شد. مثبت بیندیشید. این نکته را بفهمید که نمی ‌توانید همیشه برنده شوید.

بنابراین هر زیان فقط هزینه انجام این کسب و کار است. اگر یک سیگنال خرید دریافت می ‌کنید، به سرعت بر اساس آن عمل کنید و تصور کنید آن موقعیت به سود خوبی تبدیل خواهد شد. تصویرسازی ذهنی مبنی بر خرید و سود بردن از یک معامله را مرتبا در ذهن خود تکرار کنید. انجام این کار باعث خواهد شد ترس را سر جایش بنشانید. درست است که نمی ‌توانید به این سادگی‌ ها از دستش خلاص شوید، اما دیگر آن را غولی در برابر خود نخواهید یافت.

اهمیت سرعت در فروش

برای فروش هم، نحوه کار به همین صورت است. هنگامی که سیگنالی برای فروش دریافت می‌کنید، به سرعت آن کار را انجام دهید. تصور کنید که با انجام این کار در واقع زیان ‌های خود را کم خواهید کرد.

تصور کنید که اگر طبق برنامه از پیش تعیین شده عمل کنید، پرتفولیوی شما چه رشد خوبی خواهد داشت.

همچنین می‌توانید برای بهبود کار خود، از جمله‌های خبری مثبت و قاطعانه استفاده کنید. «من بر اساس برنامه عمل خواهم کرد.» یا «هنگامی که یک سیگنال معاملاتی دریافت می‌ کنم، به سرعت آن را انجام خواهم داد» این حرف‌ها و دستور العمل‌ها را مانند یک ذکر چندین بار در روز برای خود تکرار کنید و به تدریج ذهن ناخودآگاه شما آن را به عنوان یک واقعیت خواهد پذیرفت. پس از مدت کوتاهی شادتر و موفق تر خواهید بود.

معامله موفق تنها به ذهنیت و تفکر و روحیات شما وابسته است. مسائل مربوط به تردید را در خود حل کنید. بدین منظور تصور کنید هر معامله برای شما موفقیتی خواهد بود و سود کسب خواهید نمود. اگر هم زیانی در کار باشد، آن قدر ناچیز است که تنها می‌توان آن را هزینه انجام این کسب و کار تلقی کرد.

 

چند نکته کلیدی

 

در زیر به چند نکته کاربردی به طور خلاصه اشاره خواهم کرد:

1. روی تکنیک تمرکز کنید. اگر بر اساس سیگنال ‌ها و برنامه معاملاتی خود عمل کنید، پول بسیار بیشتری کسب خواهید کرد.

2. برای معاملات خود هدف قیمتی و حد ضرر داشته باشید. در صورتی که این حدود بالا و پایین را از ابتدای کار برای خود تعیین کنبد، بسیار موفق ‌تر خواهید بود.

3. مثبت فکر کنید. تصور کنید که معامله بعدی که الان در حال آغاز آن هستید، به بهترین معامله سال برایتان تبدیل خواهد شد، و این تنها آغاز راهی برای موفقیت ‌های بعدی خواهد بود.

4. هزینه انجام این کسب و کار را به خود یادآوری کنید. هر معامله ناموفقی تنها هزینه انجام این کسب و کار است. اگر زیان ‌ها خیلی زیاد شوند به معنای خروج تدریجی شما از این کسب و کار خواهد بود.

5. از جمله‌ های مثبت خبری استفاده کنید. این جمله‌ ها مانند دارو برای ذهن و روح عمل می ‌کنند. این جمله‌ ها را سه بار در روز تکرار کنید.

به خاطر داشته باشید که در بازار سهام کشیدن ماشه در زمان مناسب می‌تواند بسیار آسان باشد اما اگر آن را سخت بگیرید، کارتان دشوار می ‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «در بازار سهام، ماشه را به موقع بکشید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..