تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نبرد اندروید و ios جدی تر از همیشه ادامه دارد / از فناوری تشخیص چهره تا حسگرهای اثر انگشت

وقتی اپل برای نخستین بار از فناوری تشخیص چهره در موبایل های خود رونمایی کرد بسیاری از افراد تصورش را هم نمی کردند که این فناوری بتواند تا این حد رقابتی شود

از فناوری تشخیص چهره تا حسگرهای اثر انگشت

اگرچه تلفن های اندرویدی نمی توانند با فناوری تشخیص چهره  درست مثل آیفون سازگار باشند، اما از سنسور اثر انگشت داخل صفحه نمایش استفاده می کنند.

در حال حاضر، OnePlus 6T اولین تلفن در ایالات متحده است که با یک خوانشگر اثر انگشت در صفحه نمایش خود کار می کند.این به این معنی است که سازندگان گوشی های اندروید تلاش می کنند تا تکنولوژی شناسایی چهره اپل را در اختیار بگیرند و البته انتظار می رود سایر گوشی های اندرویدی نیز با خوانشگرهای اثر انگشت مشابه راه اندازی شوند.

یک نکته مهم و مثبت در خصوص گوشی های OnePlus 6T این است که دارای یک خوانشگر اثر انگشت پنهان هستند که در صفحه نمایش مخفی می شود.

شرکت سازنده این موبایل اعلام کرد که  OnePlus 6T نخستین تلفن همراه آمریکا با یک خوانشگر اثر انگشت داخل صفحه است. مدتی پیش، اپل با معرفی شناسه چهره در آیفون های جدید خود ثابت کرد که تشخیص چهره ساده ترین و امن ترین راه برای باز کردن تلفن است. شما فقط باید به تلفن برای یک ثانیه مستقیم  نگاه کنید و آن را تایید کنید.

فناوری تشخیص چهره دارای این مزیت است که اجازه می دهد  اپل اندازه صفحه نمایش تلفن های خود را گسترش دهد و دکمه صفحه اصلی را به طور کامل حذف کند.

نبرد اندروید و ios  جدی تر از همیشه ادامه دارد / از فناوری تشخیص چهره تا حسگرهای اثر انگشت

برخی از گوشی های اندروید دارای سیستم های تشخیص چهره هستند، اما اغلب آنها به عنوان میانبر برای باز کردن قفل گوشی استفاده می شوند و مثل خوانشگرهای اثر انگشت به عنوان محافظ استفاده نمی شوند. گزینه هایی امن تر، مانند اسکن روی گوشی های سامسونگ نیز ، به همان میزان سریع نیستند. برای گسترش اندازه نمایشگر ها، سازندگان اندروید به جای قرار دادن خوانشگرها روی گوشی، بخش اثر انگشت را به  پشت گوشی ها تغییر دادند.اما به نظر می رسد این استراتژی نیز قابل تغییر است.

در سیستم جدید گوشی های اندرویدی، هنگامی که ر حال استفاده از موبایل خود نیستید، خوانشگر اثر انگشت ناپدید می شود. این می تواند کاربران را از مشکلات تداخل خوانشگر با دوربین عقب نجات دهد و البته سازندگان تلفن را قادر می سازد تا صفحه نمایش را گسترش دهند تا تقریبا تمام جلوی گوشی را پوشش دهد.

سامسونگ به عنوان بزرگترین سازنده دستگاه های اندرویدی در جهان نیز، قصد دارد یک حسگر اثر انگشت را در گوشی گلکسی 2019 خود یعنی Galaxy S10 اضافه کند.

شرکت خواهر وان پلاس، یعنی  اوپو نیز همان ویژگی را در R17، یک تلفن تقریبا یکسان با تلفن جدید وان پلاس ارائه کرد. هواوی گوشی محبوب  چینی نیز این گزینه را در Mate 20 Pro جدید خود معرفی کرد.

بیشتر بدانید : 5 ویژگی مهم در اندروید پی Android P

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: entekhab.ir




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نبرد اندروید و ios جدی تر از همیشه ادامه دارد / از فناوری تشخیص چهره تا حسگرهای اثر انگشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..