تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نکات بهداشتي براي کاهش افسردگي پاييزي

نکات بهداشتي براي کاهش افسردگي پاييزي

خبرگزاري آريا –
افسردگي فصلي
بعضي وقت ها عوامل محيطي و اجتماعي در افسردگي پاييزي موثر است
فصل پاييز با وجود تمام زيبايي هايش، بيماري‌هاي روحي و جسمي هم با خود به همراه مي آورد.سرماخوردگي يکي ازبيماري هاي فصل پاييز است.
علاوه بر سرماخوردگي که يک مشکل جسمي است، بيماري‌هاي روحي زيادي هم در اين فصل افراد را تهديد مي‌کند.
آيا عوامل محيطي و اجتماعي در افسردگي پاييزي نقش دارند؟
بعضي وقت ها عوامل محيطي و اجتماعي در افسردگي پاييزي موثر است. به عنوان مثال شخصي که کار و کاسبي خوبي در تابستان دارد و اوج شلوغي و درآمدش در فصل تابستان است، باشروع پاييز و رکود شغلي دچار افسردگي مي شود.
براي کاهش بي‌حوصلگي چه بايد کرد؟
اگر افسردگي شديد باشد بايد به روان پزشک مراجعه شود اما اگر دچار افسردگي خفيف شديد، مي توانيد با برنامه ريزي درست در زندگي به بهبود افسردگي کمک کنيد. به عنوان مثال براي زندگي تان برنامه ريزي کنيد.
توصيه شده است که سعي کنيد کارهايتان را به موقع انجام دهيد، صبح پياده روي و ورزش کنيد تا با نشاط بيشتري بتوانيد کار کنيد، تغذيه و خواب خوب و کافي داشته باشيد. در هفته ساعاتي را براي تفريح در نظر بگيريد و سعي کنيد از غم و استرس دور باشيد.
توصيه‌هايي براي کاهش افسردگي مادران باردار
خيلي از خانم ها در دوران بارداري به افسردگي مبتلا مي شوند. بنابراين براي کاهش افسردگي در اين دوران، همسران بايد به خانم شان عشق بورزند، در کارهاي منزل به او کمک کنند، برنامه هاي شاد و ورزشي فراهم کنند، به سفر و مهماني بروند و تا جايي که مي توانند ابراز علاقه و عشق کنند تا خانم ها از استرس و افسردگي دور شوند.
نقش رنگ‌ها در کاهش افسردگي پاييزي
خانواده رنگ هاي قرمز باعث تحريک احساس هيجان و شادي در فرد مي شوند اما رنگ هايي که از خانواده آبي هستند باعث آرامش و سکون مي شوند. معمولا افراد افسرده طرفدار رنگ هاي تيره و سياه هستند بنابراين بهترين رنگ براي افراد افسرده، رنگ هايي از خانواده قرمز است تا حس تحرک و هيجان را در اين افراد زنده کند.
رايحه‌هاي خوش
استشمام بوهاي خوش باعث تحريک حس شادماني و آرامش در افراد مي شود. بوي استوقودوس بسيار آرام بخش و نشاط آور و براي افراد افسرده گزينه مناسبي است.
ورزش و پياده‌روي و شب ‌نشيني
مهماني رفتن در شب‌هاي پاييزي براي افراد افسرده، مفيد است به شرطي که اين کار هرشب تکرار نشود. چون اگر فرد افسرده، شب ها خيلي دير بخوابد و نظم خوابش به هم بريزد، مضطرب و افسرده تر مي شود.
نورپردازي درون خانه‌ها در پاييز چگونه باشد؟
يکي از دلايل افسردگي افراد در پاييز، هواي ابري و روزهاي کوتاه و تاريک است. براي رهايي از اين مشکل، پرده ها را کنار بزنيد و پنجره ها را باز کنيد و اجازه دهيد نور طبيعي خورشيد به جاي نور مصنوعي وارد اتاق شود.
نقش تغذيه در کاهش افسردگي چيست؟
مواد نشاسته اي جزو مواد شادي آور است . به همين دليل ماکاروني، شکلات و زعفران (به مقدار کم) از موادي هستند که ضد افسردگي و شادي آورند. علاوه بر اين، نوشيدن آب فراوان هم باعث حس شادابي در فرد مي شود.
آيا افسردگي فصلي با جنسيت مرتبط است؟
به طور کلي زنان هميشه دوبرابرمردان به افسردگي مبتلا مي شوند و اين آمار در افرادي که به افسردگي فصلي مبتلا مي شوند هم صدق مي کند.
ورزش و پياده روي هم براي افراد افسرده بسيار مفيد است چون حس هيجان و نشاط را در اين افراد زنده مي کند
منبع: خراسان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نکات بهداشتي براي کاهش افسردگي پاييزي»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..