تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دو شناسنامه سرزمین طبیعت، تاریخ و فرهنگ شادی از جنس دستکند و قلعه‌ ماد و مانا

به‌گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، صابر وفایی  در جریان بازدید سید محسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان از اقدامات صورت گرفته شده در محوطه غار کرفتو و عملیات اجرایی محوطه قلعه باستانی زیویه، با اشاره به اقدامات انجام شده در این خصوص اظهار داشت: عملیات ساماندهی غار کرفتو در سال 96 به پایان رسید و در سال 1397 عملیات اجرایی و احداث پارکینگ، سرویس بهداشتی، کیوسک نگهبانی و اطلاع رسانی و همچنین تابلوهای معرفی این غار تاریخی به صورت دو زبانه به انجام رسید و در محل نصب شد.

وفایی با اشاره به اهمیت تپه باستانی زیویه نیز گفت: عملیات اجرایی و ساماندهی کامل تپه باستانی زیویه پس از فصل سرما شروع خواهد شد.

وی بهترین راه برای حفاظت و نگهداری از میراث فرهنگی گذشتگان را شناساندن آن به مردم و نوشتن در مورد آن عنوان کرد و گفت: بهترین راه برای حراست و نگهداری میراث فرهنگی کردستان شناسایی آن و نوشتن اطلاعات و تاریخچه آثار تاریخی است که می تواند در حفظ و حراست از آن موثر واقع شود.

مدیرپایگاه ملی زیویه و کرفتو افزود: کرفتو یکی از مهمترین بناهای تاریخی دستکند کشور است که از نظر معماری بسیار مهم و حائز اهمیت است و زیویه نیز یکی از قلعه‌های تاریخی و منحصر به فردی است که دارای قدمتی مربوط به دوره‌های ماد و مانا است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دو شناسنامه سرزمین طبیعت، تاریخ و فرهنگ شادی از جنس دستکند و قلعه‌ ماد و مانا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..