تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




محبوب‌ترین اسامی در جمهوری آذربایجان برای نوزادان/ جمعیت همسایه‌ی ایران به مرز ۱۰ میلیون رسید

ساعت: 16:17 منتشر شده در مورخ: 1397/08/07 شناسه خبر: 1423450

ادامه‌ی برتری نام های مذهبی در بین مردم جمهوری آذربایجان حکایت از آن دارد که این مساله، یک واکنش احساسی مردم نسبت به یک فیلم نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، کمیته‌‌‌‌ی دولتی آمار جمهوری آذربایجان فهرست محبوب‌ترین نام‌هایی را که مردم این کشور در هشت ‌ماه نخست سال جاری میلادی برای فرزندان خود انتخاب کرده‌اند، منتشر کرد. در این گزارش آماده است نام یوسف همچنان مقام اول در بین نام‌های پسران دارد.

روزنامه‌ی 525 در این گزارش اعلام کرده است: بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی کمیته دولتی آمار آذربایجان، تعداد اهالی جمهوری آذربایجان تا ابتدای ماه سپتامبر 2018 به 9 میلیون و 950 هزار و 512 نفر رسیده است.

بر اساس همین گزارش، از ابتدای ماه ژانویه تا اول سپتامبر سالجاری در این کشور تعداد 90 هزار و 523 نوزاد متولد شده است و بیشترین نام‌های گذاشته شده بر فرزندان در آذربایجان در سال جاری نام "یوسف" بوده است. نام‌های "زهرا"، "علی"،"حسین" و نام"نورای" نیز به عنوان یکی از نام‌های ملی در ردیف‌های بعدی قرار دارند.

طبق شواهدی که در دست هست بعد از پخش سریال یوسف پیامبر در جمهوری آذربایجان، نام یوسف به نام محبوب در این کشور تبدیل شده و بعد از سال‌ها نیز هنوز جایگاه نخست را به خود اختصاص می‌دهد. نام مقدس زهرا نیز که در سال‌های گذشته مرتبه‌ی دوم نام دختران را داشت، امسال در رتبه‌ی اول قرار دارد.

این چندمین گزارش کمیته دولتی آمار جمهوری آذربایجان است که حکایت از برتری نام‌های پسر و دختر مذهبی در بین مردم این کشور دارد.

ادامه‌ی برتری نام‌های مذهبی در بین مردم جمهوری آذربایجان حکایت از آن دارد که این مساله، یک واکنش احساسی مردم نسبت به یک فیلم و داستان نبوده و حقیقتا مردم این کشور به ریشه‌ی مذهبی خود احترام می‌گذارند و از اسامی مذهبی و همچنین ملی استفاده می‌کنند.

این مساله به هیچ وجه نمی‌تواند ارتباطی با مساله‌ی محدودیت های هویت طلبی دینی و اسلامی در جمهوری آذربایجان داشته باشد چراکه اگر دولت این کشور توانایی ممنوعیت نام‌های مذهبی را داشت از آن ابا نمی‌کرد همانطور که در ممنوعیت پخش اذان، ممنوعیت حجاب در مدارس و ... نیز این کار را کرد و اگر امروز با انتخاب نام‌های مذهبی مخالفتی ندارد به دلیل عمق و ریشه‌ی انتخاب این نام‌ها در بین مردم است و به خوبی می‌داند که توانایی حذف رنگ و بوی اسلامی در زندگی جاری مردم را ندارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «محبوب‌ترین اسامی در جمهوری آذربایجان برای نوزادان/ جمعیت همسایه‌ی ایران به مرز ۱۰ میلیون رسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..