تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مستندی درباره‌ی زاون متقاضی سینما حقیقت شد

مستند "چشمه زاون" به نویسندگی و کارگردانی زهرا نیازی، متقاضی حضور در دوازدهمین دوره از جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت شد.

کارگردان این مستند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: زوان، نفس فرهنگ و سینمای اصفهان بود و بر زندگی خیلی از کسانی که اکنون در حوزه سینمای این شهر و کشور فعالیت جدی دارند تأثیر گذاشت.

زهرا نیازی ادامه داد: “چشمه زاون” که ساخت آن سه سال به طول انجامید، ادای دینی به زاون است.خوشحالم که توفیق ساخت آن را پیدا کردم و امیدوارم که این مستند به‌خوبی دیده شود.

وی افزود: در این مستند که با حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخته‌شده، بیش از هر چیز به اثرگذاری زاون بر سینما و سینماگران اصفهان و کشور پرداخته‌ام و این مستند، در صورت پذیرش هیئت انتخاب، برای اولین بار در بخش مسابقه ملی مستندهای بلند جشنواره سینما حقیقت روی پرده می‌رود.

نیازی با بیان اینکه نام‌گذاری جوایزی به نام زاون، اقدام خوبی است به شرطی که در عمل هم روش او اجرا شود گفت: بعضاً فیلم‌هایی ساخته‌ام که در جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت پذیرفته‌شده اما در جشنواره‌های شهرم نه! اولین چیزی که یک فیلم‌ساز به آن نیاز دارد نقد و دیده شدن اثر اوست و ای‌کاش به‌جای نام‌گذاری‌های صرف، روش و منش زاون در پیش‌ گرفته می‌شد.

زهرا نیازی، مستندسازی اصفهانی است که از سال ۱۳۸۵ مشغول ساخت و تدوین فیلم‌های مستند شده و ساخت آثاری چون “زن در سایه‌ ام اس”، “مهین، داستان نانوشته” و “زندگی کور نیست” را در کارنامه هنری خود دارد.

نیازی، در مستند  “چشمه‌ زاون” به‌عنوان پژوهشگر، نویسنده، گوینده، تدوینگر، کارگردان و تهیه‌کننده فعالیت داشته و بهروز ملبوس باف، حسن شبانکاره و کارنگ کرباسی، بهنام تاجمیر ریاحی، سروش دادیار برای فیلم‌برداری، صداگذاری، موسیقی، اصلاح رنگ و نور، آواز و  تیتراژ این مستند با او همکاری کرده‌اند.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مستندی درباره‌ی زاون متقاضی سینما حقیقت شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..