تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ثبت تغییرات شرکت از صفر تا صد

توجه داشته باشید که ثبت تغییرات شرکت می‌تواند شامل تغییر نام شرکت، تغییر موضوع فعالیت، تغییر نشانی، افزایش یا کاهش سرمایه شرکت، تغییر وضعیت سهام، تغییر در تعداد مدیران شرکت و … شود.

برترین ها: اگر مقاله مربوط به ثبت شرکت را مطالعه کرده باشید حتما به یاد دارید که از مهم ترین بخش های آن، تهیه و ثبت اساس نامه و شرکت نامه بود. حال فرض کنید اعضای هیئت مدیره شرکتی پس از ثبت، تصمیم به تغییر اساس نامه بگیرند.

کل این روند را ثبت تغییرات شرکت می نامیم. توجه داشته باشید که ثبت تغییرات شرکت می تواند شامل تغییر نام شرکت، تغییر موضوع فعالیت، تغییر نشانی، افزایش یا کاهش سرمایه شرکت، تغییر وضعیت سهام، تغییر در تعداد مدیران شرکت و … شود.

توجه داشته باشید که ثبت تغییرات شرکت در نهایت باید به طور رسمی به اطلاع اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری برسد اما پیش از آن ثبت تغییرات شرکت باید در جلسات هیئت مدیره یا مجمع عمومی ( عادی یا فوق العاده) به تصویب برسد که گاه بیش از یک صورت جلسه برای ثبت تغییرات شرکت لازم است.

ثبت تغییرات شرکت از صفر تا صد

قدم اول برای ثبت تغییرات شرکت

دقت کنید که تنها شرکت های دچار بحران یا نیمه تعطیل نیاز به ثبت تغییرات شرکت ندارند و در هر بازاری و هر شرکتی برای بقا نیاز به تغییر و در نهایت ثبت تغییرات شرکت دارد و بنا بر قانون تجارت ثبت تغییرات شرکت در این موارد الزامیست:

ثبت تغییرات شرکت در صورت تغییر نام ثبت تغییرات شرکت در صورت تغییر اساس نامه  ثبت تغییرات شرکت در صورت تمدید مدت شرکت ثبت تغییرات شرکت در صورت تصمیم به انحلال شرکت ثبت تغییرات شرکت در صورت تغییر در وضعیت شرکا

مشاوره رایگان در تمام امور ثبتی و بازرگانی

مشاوره رایگان در تمام امور ثبتی و بازرگانی  

تلفن:

۰۲۱۸۸۸۸۸۸۶۷

۰۹۱۲۴۷۱۱۱۰۴

۰۹۱۲۱۲۴۰۲۴۵

همان طور که پیش تر گفتیم قبل از هرچیز ثبت تغییرات شرکت باید در سطح عالی شرکت به تصویب برسد. با هم مرور می کنیم که در مجمع عمومی که برای ثبت تغییرات شرکت تشکیل شده چه اتفاقی می افتد:

مجمع عمومی عادی برای ثبت تغییرات شرکت

انتخاب مدیران و بازرسان در این مجمع انجام می شود.

تصمیم در مورد تقسیم سود بین سهامداران و تصویب ترازنامه و رسیدگی به آن و حساب ها و انتخاب روزنامه رسمی برای چاپ آگهی ها و اطلاعیه ها از وظایف این مجمع است.

به طور کلی تعیین سیاست های شرکت و تصمیم در باره تمام امور شرکت ( به غیر از اموری که در حوزه وظایف مجمع عمومی فوق العاده است) در این مجمع صورت می گیرد که تصمیم در مورد تغییرات و در نهایت تصمیم به ثبت تغییرات شرکت از آن جمله اند.

مجمع عمومی فوق العاده برای ثبت تغییرات شرکت

تغییر اساس نامه، کاهش یا افزایش سرمایه، انحلال شرکت و تصمیم در مورد تعداد مدیران و مدت زمان خدمت آن ها در این مجمع انجام می شود.

ثبت تغییرات شرکت از صفر تا صد

برای ثبت تغییرات شرکت به چه مدارکی نیاز داریم؟

حالا که دریافتیم درباره ثبت تغییرات شرکت در خود تشکیلات چگونه تصمیم گیری می شود، به روند خارجی ثبت تغییرات شرکت می پردازیم و این روند را با بررسی مدارک مورد نیاز برای ثبت تغییرات شرکت آغاز می کنیم.

برای ثبت تغییرات شرکت پیش از هر چیز به کپی اساس نامه شرکت احتیاج دارید.

روزنامه رسمی و کثیرالانتشاری که آخرین تغییرات شرکت در آن به چاپ رسیده است.

فهرستی از اسامی شرکا و یا سهامداران که در آن فهرست میزان سهم هر یک مشخص شده باشد.

کپی شناسنامه و کارت ملی تمام افراد موسس شرکت برای ثبت تغییرات شرکت نیاز است.

اصل مدرک شناسایی نفراتی که از شرکت خارج می شوند و حضور این افراد جهت امضا در دفاتر اداره ثبت شرکت ها.

و در نهایت توجه داشته باشید که در صورت تصمیم برای انحلال شرکت، ثبت تغییرات شرکت بدون حضور تمامی شرکا و مدیر شرکت امکان پذیر نیست.

مراحل ثبت تغییرات شرکت

بد نیست مراحل ثبت تغییرات شرکت را به اختصار مرور کنیم:

تمام شرکت ها برای ثبت تغییرات شرکت، ابتدا صورت جلسه ای با موضوع ثبت تغییرات شرکت تهیه می کنند که حاوی امضا تمام شرکاست. سپس با مراجعه به سامانه اینترنتی اداره ثبت شرکت ها به نشانی (www.irsherkat.ssaa.ir) ، مدارک مورد نیاز برای ثبت تغییرات شرکت را بارگذاری کرده و تمام اطلاعات خواسته شده در سامانه را با دقت و صداقت در جای مناسب وارد می نمایند. در این مرحله برای ثبت تغییرات شرکت باید به صورت حضوری به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کنید اما فراموش نکنید که پیش از مراجعه، مدارک مورد نیاز جهت ثبت تغییرات شرکت را به اداره مذکورارسال نموده باشید. در آخرین مرحله فرآیند ثبت تغییرات شرکت پس از پرداخت هزینه، آگهی تغییرات حاصله در شرکتتان را در یک روزنامه رسمی و کثیر الانتشار درج نمائید.

توجه کنید که ثبت تغییرات شرکت زمانی پیش می آید که هیئت مدیره شرکتی تصمیم به تغییر دست کم یکی از اطلاعات موجود در مدارک ثبت شرکت خود داشته باشد.

برای ثبت تغییرات شرکت، صرف چقدر زمان قابل انتظار است؟

همان گونه که حتما در جریان هستید حدس زدن میزان زمان مورد نیاز برای یک کار اداری در ایران گاه بسیار سخت است. اگر تمام مدارک مورد نیاز برای ثبت تغییرات شرکت را بدون نقص تهیه و تمامی مراحل ثبت تغییرات شرکت را بدون اشکال طی کرده باشید می توانید انتظار داشته باشید روند ثبت تغییرات شرکت شما حدود ۱۰ روز کاری زمان ببرد.

ثبت تغییرات شرکت چقدر هزینه در بر خواهد داشت؟

به طور کلی برای ثبت تغییرات شرکت، می توان ۲ نوع هزینه در نظر گرفت. هزینه اول ثبت تغیرات شرکت، بستگی به نوع تغییراتی که قصد ثبت کردنشان را دارید دارد و با توجه به تعداد صورت جلسه ها تغییر می کند. توجه داشته باشید که تنظیم هر صورتجلسه با موضوع ثبت تغییرات شرکت و ثبت آن در سامانه اینترنتی سازمان و پیگیری تا حصول پیش نویس آگهی تغییرات، به طور میانگین هزینه ای معادل ۲۵۰ هزار تومان خواهد داشت. هزینه دوم مربوط به وجهی می شود که به روزنامه رسمی برای چاپ آگهی ثبت تغییرات شرکتتان پرداخت می کنید. این هزینه را می توانید در حدود ۵۰ هزار تومان در نظر بگیرید.

ثبت تغییرات شرکت از صفر تا صد
در آخر اگر قصد ثبت تغییرات شرکتتان را دارید، این نکات در خاطرتان باشد:

طبق بخشنامه ۳۹۸۵۲/۹۰ مورخ ۰۲/۰۳/۱۳۹۰ نهاد های پولی و اعتباری از قبیل بانک ها، موسسه ها و تعاونی های اعتباری، صندوق های قرض الحسنه، صرافی ها و شرکت های لیزینگ، هم برای ثبت شرکت و هم برای ثبت تغییرات شرکت به مجوز بانک مرکزی نیاز دارند.

طبق بخشنامه۱۸۹۷۵۱/۹۰ مورخ ۱۹/۱۰/۱۳۹۰ در هنگام تاسیس شرکت ارائه گواهی عدم سو پیشینه کیفری برای مدیر عامل، اعضای هیئت مدیره و بازرسین شرکت الزامیست. در زمان ثبت تغییرات شرکت اظهار و تایید عدم سوپیشینه ی کیفری مدیران و بازرسین در ذیل صورتجلسه ی مجامع عمومی و عادی (سالیانه و یا فوق العاده)کفایت می نماید.

طبق بخشنامه ۱۹۲۹۳۸/۹۰ مورخ ۲۶/۱۰/۱۳۹۰ تنها موسسه هایی که در هنگام تاسیس نیازمند مجوز بانک مرکزی بوده اند، در هنگام ثبت تغییرات شرکت و یا انحلال نیاز به مجوز بانک مرکزی دارند. پس اگر در زمان ثبت شرکت خود ملزم به اخذ مجوز از بانک مرکزی نبودید، می توانید روند ثبت تغییرات شرکتتان را هم بدون این مجوز به انجام برسانید.

مشاوره رایگان در تمام امور ثبتی و بازرگانی

تلفن:

۰۲۱۸۸۸۸۸۸۶۷

۰۹۱۲۴۷۱۱۱۰۴

۰۹۱۲۱۲۴۰۲۴۵




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ثبت تغییرات شرکت از صفر تا صد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..