تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با برنامه‌ریزی می‌توان مجموعه‌ای از پروژه‌ها و طرح‌ها را اجرا کرد

به گزارش شمانیوز:ضرورت توجه به زیر بنا‌ها در شرکت فولاد خوزستان، بخش عمده‌ای از درآمد‌ها را صرف سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه‌ای می‌نماید. به منظور اطلاع‌رسانی و انعکاس بهتر از پیشرفت‌های کاری در تمامی حوزه‌ها، مصاحبه‌ای با مدیر پروژه‌های ناحیه ساختمانی و سازه صورت گرفته که در ادامه می‌خوانید:
لطفاً به صورت خلاصه خودتان را معرفی فرمایید؟

عبدالحسن رنجبر، کارشناس ارشد مهندسی عمران (گرایش مهندسی مدیریت ساخت)، مدیر پروژه‌های ناحیه ساختمانی و سازه

درباره فعالیت‌ها و مسئولیت‌هایی که تاکنون داشته‌اید برای خوانندگان ما بگویید.

فعالیت خود را در شرکت فولاد خوزستان از اسفند ۶۷ آغاز نموده و در بخش‌های فولادسازی، مواد اولیه و از سال ۸۳ تاکنون در معاونت برنامه‌ریزی و توسعه، واحد پروژه‌های ساختمانی و سازه مشغول به کار می‌باشم.

نظرتان درباره ضرورت پروژه‌ها در توسعه چیست و آیا برای هر طرح، دلایل خاصی لازم است که در فهرست کار‌های توسعه شرکت قرار گیرد یا خیر؟

برنامه‌ریزی و توسعه، ارکان لازم و حیاتی برای تمام سازمان‌هایی است که قصد حضور فعال در بازار‌های داخلی و خارجی دارند. نظر به نیاز‌های جدید و لزوم اعمال تغییرات، در پروژه‌ها همواره وجود دارد و با توجه به نیاز‌های گوناگون، پروژه‌های مختلفی تعریف می‌شوند.

برای هر پروژه دلایل خاصی جهت تعریف و اجرای آن وجود دارد و اگر اجرای پروژه‌ای خوب باشد، اما به طور نادرست و ضعیف تعریف شده باشد، نمی‌تواند نتایجی مشابه با پروژه‌هایی که صحیح و دقیق تعریف شده‌اند، داشته باشد؛ لذا نتیجه می‌گیریم تعریف خوب از اجرای خوب بهتر است.

معمولاً همه سازمان‌ها چه به صورت مکتوب و چه نانوشته دارای اهدافی در زمینه بقا، بهبود، رشد و توسعه هستند و برای تحقق این اهداف برنامه‌ریزی می‌کنند. حاصل این برنامه‌ریزی‌ها چیزی نیست به جز مجموعه‌ای از پروژه‌ها و طرح‌ها که باید اجرا شوند تا نهایتاً سازمان به اهداف خود دست یابد. در شرکت فولاد خوزستان متولی برنامه‌ریزی، اجرا، نظارت و کنترل بر عملکرد پروژه‌ها در حوزه معاونت محترم برنامه‌ریزی و توسعه اتفاق می‌افتد.

آیا حوزه پروژه‌ها محدوده شرکت را شامل می‌شوند یا طرح‌هایی در خصوص وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی هم در دست اقدام دارید؟

در ناحیه پروژه‌های ساختمانی و سازه علاوه بر پروژه‌هایی که در شرکت فولاد خوزستان (مجتمع فولاد، تصفیه‌خانه پساب صنعتی کوت‌عبداله و اسکله اختصاصی فولاد خوزستان در بندر امام خمینی (ره)) مد نظر است، در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و جهت تعامل با ادارات دیگر و طبق توافقات انجام شده فی مابین مدیریت عامل شرکت، استانداری خوزستان، شهرداری کلانشهر اهواز و اداره کل راه و شهرسازی صورت گرفته، پروژه‌های متعددی تعریف و عملیاتی شده‌اند.

الف) پروژه‌هایی که طی ۲ سال اخیر در ناحیه پروژه‌های ساختمانی و سازه تعریف، اجرا و بهره‌برداری شده‌اند به شرح زیر می‌باشند: زهکشی باند جنوبی سایت سرباره، احداث نمازخانه و رستوران بخش مواد اولیه، زیرسازی و احداث دیوار پیرامون سایت ۱ و ۲ در زمین‌های ۲۶ و ۵ هکتاری جنوب شرکت، کنترل باد بردگی نرمه در احیاء ۱، اجرای عملیات ساختمانی در سطح شرکت (قرارداد مستمر هر ساله)، اصلاح ورودی و خروجی جاده درب چهار، احداث جاده بیرونی درب شماره پنج، توسعه کارگاه تعمیراتی فولادسازی، احداث رینگ شستشو در واحد حمل مواد و احداث حوضچه رسوب‌گیر، عملیات اصلاح مسیر‌های ریلی بیلت، بلوم و اسلب، احداث ساختمان بانک انصار در مجاورت کارت زنی درب شماره یک، احداث شیفت سرویس جنوب فولاد‌سازی.

ب) پروژه‌های جاری و یا در دست اقدام در ناحیه پروژه‌های ساختمانی و سازه نیز به شرح زیر می‌باشند: احداث ساختمان‌های استقرار پرسنل نظارت در آیل ۵۰ تن، احداث جاده دسترسی و محوطه‌سازی اطراف سیستم تفکیک ضایعات، ساماندهی و اصلاح بخشی از جاده مسیر فروش گندله، عملیات تکمیلی ساختمانی‌SVC ها، احداث ساختمان کارکنان انبار مکانیک تصفیه خانه، انجام عملیات ساختمانی در انبار پروژه‌ها، انبار کک و سه دیواری ضایعات، انجام عملیات ساختمانی در انبار پروژه‌ها، انبار کک و سه دیواری ضایعات، تامین و اجرای سیستم دوربین مدار بسته دیوار ضلع شمالی، عملیات ساختمانی در واحد اکسیژن و انباشت و برداشت، کفسازی و احداث رمپ بتنی در بخش فولادسازی و مواد اولیه، بهسازی ساختمان اتاق کنترل و MCC احیاء، مسقف نمودن انبار ۹۵۰ مواد اولیه، سیستم زهکشی سایت سرباره (ناحیه شمالی)، بسترسازی زمین هفت هکتاری اسکله اختصاصی فولاد در بندر امام خمینی (ره) و همچنین چندین پروژه نیز در فاز مهندسی و طراحی می‌باشند.

در این میان پروژه‌هایی نیز در خارج از محدوده شرکت و در تعامل و همکاری با سایر ارگان‌های استان اجرایی شده است که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌نمایم: احداث جاده اتصالی از اتوبان اهواز آبادان به منازل ۳۰۰ دستگاه، احداث دور برگردان جاده کمربندی منتهی به درب شماره پنج فولاد، احداث پارکینگ ورزشگاه، دوبانده نمودن مسیر حدفاصل درب دو تا میدان فولاد، احداث تقاطع غیرهمسطح شمال شرکت، دو بانده نمودن جاده روبروی منازل ۳۰۰ دستگاه؛ که این پروژه‌ها در مجموع سرمایه‌ای حدود ۲۷۰ میلیارد ریال را به خود اختصاص داده‌اند.

مهمترین مسئولیت و پروژه‌ای که در سال‌های اخیر بر عهده داشته‌اید را برای خوانندگان شرح دهید؟

ورزشگاه فولاد خوزستان را می‌توان به عنوان بزرگترین و مهمترین پروژه واحد ناحیه ساختمانی و سازه نام برد. این پروژه از بزرگترین پروژه‌های شرکت فولاد خوزستان در راستای مسئولیت‌های اجتماعی در استان می‌باشد که بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال تاکنون برای آن هزینه شده است که از مجهزترین ورزشگاه‌های مدرن کشور محسوب می‌شود. این پروژه نقش بسزایی در پیشبرد اهداف فرهنگی ورزشی استان دارد.

استادیوم فولاد خوزستان دارای امکانات بسیار عالی می‌باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: زمین اصلی استادیوم با ابعاد ۱۰۵×۶۸ و سه زمین چمن طبیعی است و در سطح تماشاگران کاملاً سرپوشیده است. سالن سرپوشیده تکنیک به مساحت ۳۹۰۰ متر مربع، استخر سرپوشیده به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع، چمن اصلی ورزشگاه و همچنین چمن تمرین شماره ۲ و ۳ دارای لوله‌های زیر زمینی آب گرم می‌باشند، تامین نور زمین اصلی استادیوم به میزان ۲۴۰۰ لوکس نور، و زمین چمن‌های تمرین به میزان ۶۰۰ لوکس نور، ۲۴۰ شیر آبخوری جهت استفاده تماشاچیان در طبقه اول، دوش و رختکن و جکوزی و تیم مهمان، دوش و رختکن و جکوزی و سونای خشک و سونای‌تر تیم فولاد، دریاچه مصنوعی به مساحت ۲۲۰۰ متر مربع، ۲۵۰ متر مربع جایگاه ویژه جهت مقامات عالی رتبه، ۲۰۰ متر مربع جایگاه ویژه با امکانات بسیار عالی جهت خبرنگاران ورزشی.

نقش همکاران پیمانکار در پروژه‌ها چیست و چه میزان از کار و مسئولیت طرح‌های توسعه را برعهده دارند؟

زمانی که یک پروژه تعریف می‌شود و مجوز انجام آن از طرف مدیریت ارشد مورد تایید قرار می‌گیرد، اسناد مناقصه توسط واحد مهندسی کارخانه و قسمت‌های زیر مجموعه یعنی واحد طراحی، ساختمان و سازه، مکانیک، برق و اتوماسیون تهیه شده و پس از اخذ پرمیت‌های طراحی برای اجرا به واحد پروژه‌ها ارسال می‌گردد. در ادامه پس از بررسی اسناد مناقصه نسبت به درخواست مناقصه اقدام و واحد خرید خدمات نسبت به انجام مناقصه اقدام و پس از انتخاب پیمانکار، جهت عملیاتی کردن آن به واحد اجرا ابلاغ می‌گردد؛ لذا تمام پروژه‌ها توسط همکاران پیمانکار انجام می‌شوند، از این رو جهت انجام هر پروژه‌ای با توجه به شرح کار آن انتخاب پیمانکار و بررسی تجارب و سوابق آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و یکی از عوامل موفقیت یا شکست پروژه پیمانکار آن می‌باشد.

چنانچه مطلب یا نظری در این مصاحبه نیامده، مطرح بفرمایید.

در پایان با تشکر از شما و دیگر همکاران روابط عمومی که این فرصت را در اختیار اینجانب قرار داده‌اند، همانطور که مستحضرید این پروژه‌ها با پشتیبانی‌ها و حمایت ویژه مدیرعامل، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه، همکاری سایر معاونت‌ها و با همت و تلاش خالصانه همکارانم در واحد پروژه‌های ساختمانی و سازه و همچنین همکاران مشاور در مقام دستگاه نظارت مقیم انجام شده است و جا دارد از این فرصت استفاده نموده و از تک تک عزیزان کمال تشکر را داشته باشم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با برنامه‌ریزی می‌توان مجموعه‌ای از پروژه‌ها و طرح‌ها را اجرا کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..