تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آش نذری شیرازی‌ها در روز اربعین

۲۶۳۷۶۰

۲۳۸۴۵ بازدید

آش نذری همه ساله در شهر شیراز در روز‌های اربعین و ۲۸ صفر پخته می‌شود. این آش نذری به همت زنان همه ساله در ماه محرم درست می‌شود.

وب سایت ایران بانو: آش نذری همه ساله در شهر شیراز در روزهای اربعین و 28 صفر پخته می‌شود. این آش نذری به همت زنان همه ساله در ماه محرم پخته می‌شود و زنان هنگام پاک کردن و خرد کردن سبزی و شستن حبوبات مدام صلوات می‌فرستند و دعای توسل و زیارت عاشورا را زمزمه می‌کنند و گاهی کنار دیگ آش شمع روشن می‌کنند.

مردان به کمک زنان آمده و تا صبح هنگام پای دیگ آش ایستاده و آن را هم می‌زنند.

مواد لازم:

گوشت سردست گوسفندی با استخوان:  500 گرم سبزی (تره، ترخون، شوید): 400 گرم نخود:  100 گرم لوبیا قرمز، عدس و برنج: هر کدام 100 گرم پیاز:  یک عدد پیاز داغ: 3 قاشق غذاخوری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه:  به میزان لازم نعناع خشک:  یک قاشق غذاخوری ترخون خشک:  2 قاشق غذاخوری
آش نذری شیرازی ها در روز اربعین
طرز تهیه:

1- ابتدا حبوبات را یک روز قبل با آب سرد بخیسانید و بعد آن‌ها را روی شعله آرام گاز قرار دهید تا کاملاً نرم و پخته شوند.

2. گوشت را نیز جداگانه به همراه پیاز و با مقداری فلفل قرمز، زردچوبه و یک لیتر آب روی حرارت قرار دهید تا کاملاً پخته شود و بعد از پخته شدن استخوان‌هایش را جدا کنید و بعد گوشت را به مدت زیاد بکوبید و له شده آن را داخل حبوبات بریزید.

3- برنج و سبزی را نیز جداگانه بپزید و بعد از پخت کامل، حبوبات پخته شده را به برنج بیفزایید.

4. از سوی دیگرمقداری از پیاز داغ را به همراه مقداری روغن، زردچوبه، نعناع خشک و فلفل سیاه تفت داده و به صورت داغ به آش در حال جوشیدن اضافه کنید.

5. سبزی ترخون خشک را نیز در پایان به آش اضافه کنید. آش شما آماده است می‌توانید مانند سایر آش‌ها آن را با پیاز داغ و کشک و نعناع داغ تزئین نمایید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آش نذری شیرازی‌ها در روز اربعین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..