تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روزهای پایانی "افشانی" در ش

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دومین شهردار تهران در یک سال گذشته بعد از محمد‌علی نجفی شهردار مستعفی منتخب شورای پنجم با شعار "عدالت در توزیع منابع و مبارزه با فساد و خودکامگی را سرلوحه کار قرار می‌دهم"، بر سر کار آمد. شعاری که به به و چهچه اصلاح طلبان را به همراه داشت و افق روشنی را پیش روی خود می‌دیدند. محمدعلی افشانی 23 اردیبهشت ‌با 19 رای اعضای شورا و پس از رقابت سخت و نفسگیر با نامزدهای دیگر شهردار تهران شد. پس از انتخاب وی مدت زیادی را صرف دید و بازدیدهای تبلیغاتی کرد و وقتی بر صندلی مدیریت نشست اولین اقدام خود را بر تغییر مدیران شهرداری متمرکز کرد.

انتصابات افشانی در مدت مدیریت بر پایتخت

همان ابتدای فعالیت افشانی گفته می‌شد که شهردار منتخب تهران بنا را بر تغییر گسترده کادر شهرداری گذاشته وی اما این خبر را شایعه دانست و ادغام معاونت‌های شهرداری تهران را قویاً تکذیب کرد.

محمدعلی افشانی شهردار جدید تهران نخستین انتصاب خود را در دومین روز خرداد‌ 97 رقم زد که طی آن حمیدرضا قالیباف مدیرکل حراست منتخب محمدعلی نجفی شهردار سابق را برکنار و جعفر سمیعی را به عنوان مدیرکل جدید حراست شهرداری تهران منصوب کرد.

20 خرداد دومین انتصاب افشانی نیز رقم خورد، بر این اساس با حکم افشانی، ایرج معزی به عنوان معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران منصوب شد، روند انتصابات ادامه داشت به طوری که 23 خرداد کاوه حاج‌علی‌‌اکبری با حکم افشانی به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره سازمان نوسازی شهر تهران منصوب شد.

افشانی 8 تیر‌نیز رمضان امینی را به عنوان رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران منصوب شد.

سمیع‌الله مکارم حسینی معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران 11 تیر‌ استعفای خود را به افشانی تقدیم کرد، به نظر می‌رسد مکارم برای آن که دست شهردار برای انتخاب معاونی با روحیات وی هماهنگ باشد این استعفا را داده است. شهردار تهران نیز 7 مرداد ‌با این استعفا موافقت و فردای همان روز زریر نگین تاجی را جایگزین مکارم حسینی کرد.

افشانی 8 مرداد‌ همچنین در حکم دیگری محمدرضا دهداری پور به سمت شهردار منطقه 6 تهران منصوب شد. شهردار تازه انتخاب شده تهران در ادامه تغییرات مدیریتی در بدنه شهرداری تهران 14 مرداد‌ شاپور رستمی را جایگزین رباطی کرد و به معاونت امور مناطق شهرداری تهران منصوب کرد.

در همان روز خبر دیگری منتشر شد که حاکی از آن بود که شهردار تهران طی حکمی عبدالرضا گلپایگانی را به عنوان قائم مقام معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران منصوب کرده است.

10شهریور اما افشانی موج جدیدی از انتصابات را نیز رقم زد، وی رجبعلی خسرو آبادی بعنوان شهردار منطقه 5، علی‌محمد سعادتی به عنوان شهردار جدید منطقه 12 و فرهاد افشار را به عنوان شهردار جدید منطقه 20 منصوب کرد.

شهردار تهران 11 مهر‌ نیز طی حکمی سید‌سعید راد را به عنوان مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران برگزید. در همین ایام که زمزمه برکناری شهردار تهران به علت تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان شنیده می‌شد در اقدامی ناگهانی 19 مهر‌ پوریا سوری به عنوان سرپرست مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران جایگزین محمد‌علی کریمی کرد. کریمی نیز در واکنش به این اقدام شهردار تهران در توئیت خود نوشت: "در حالی که در روز تعطیل کاری با جمعی از روزنامه‌نگاران و سردبیران، مهمان شرکت ملی نفت‌کش در بندرعباس بودم، خبر عزل خود را در رسانه‌ها دیدم. از همکاران عزیزم در شهرداری‌ تهران و رسانه‌های محترم، بابت همراهی و حمایت‌شان سپاسگزارم. الباقی تا بعد "

این اقدام افشانی اما صدای همسر کریمی را که به عنوان مدیر کل امور تشکیلات شهرداری تهران نیز حضور دارد، در آورد، وی خطاب در توییتی خطاب به شهردار تهران نوشت: "چطور می‌توانی کلی وعده وعید بدی به مردم که ال می‌کنم بل می‌کنم ولی حتی ندونی وظایف بخش‌های مختلف سازمانت چیه و کی باید چه کاری را باید انجام و پاسخ بده."

خانه تکانی‌های افشانی در واپسین روزهای مدیریتش بر شهرداری تهران ادامه داشت تا اینکه حجت الله میرزایی معاون برنامه ریزی شهرداری نیز در اقدامی ناگهانی برکنار و پس از چند روز سکینه اشرفی به عنوان جایگزین میرزایی انتخاب شد. شنیده ها اما خبر از اتفاقاتی می‌داد که چندان خوشایند نبود. حجت‌الله میرزایی معاون برکنارشده شهردار تهران نیز در توئیتی انتقادی نوشت: "قاعده مهم مدیریت حرفه‌ای و لازمه دموکراسی، دخالت ندادن روابط شخصی و خانوادگی در مواضع و تصمیمات سازمانی است. مسائل شهرداری نه در واکنش‌های هیجانی، نه فضای مجازی و نه در مجادلات احساسی، توئیتری بلکه در گفت‌وگوی صادقانه، مستمر و چندجانبه همه ذی‌نفعان در فضایی آرام حل می‌شود."

افتتاح‌های شهردار بازنشسته تهران

دوم تیر ماه اما افشانی موفق شد چند روبان افتتاح را نیز پاره کند تا در کارنامه کاری خود بهره برداری از چند پروژه عمرانی پایتخت را نیز ثبت کند، افتتاح پل دسترسی از بزرگراه امام علی (ع) به سمت غرب بلوار ارتش، مسیر راستگرد غرب به جنوب تقاطع بزرگراه‌های امام علی (ع) ــ ارتش به عنوان بخشی از پروژه تقاطع‌های غیرهمسطح بزرگراه ارتش با بزرگراه‌های امام علی(ع) و شهید صیاد شیرازی از جمله این پروژه‌ها بود. افشانی 25 تیر‌ نیز موفق شد افتخار افتتاح دوباره خط 7 مترو تهران را که پیش از آن توسط قالیباف انجام شده بود را به نام خود ثبت کند.

افتتاح تونل آرش به بزرگراه نیایش که از اقدامات عمرانی دوران مدیریت قالیباف در شهرداری تهران بود در نهایت به دست افشانی صورت گرفت.افتتاح نخستین نمایشگاه دوچرخه شهری و صنایع وابسته و نیز حضور در آیین نواختن زنگ مهر و آغاز سال تحصیلی 98 ــ ‌97 از دیگر اقدامات افشانی در دوران 5 ماهه مدیریت پایتخت است.

وعده‌های شهردار بازنشسته

شهردار تهران 7 مهر‌ امسال با اشاره به لایحه برنامه سوم شهرداری تهران وعده داد: متکدیان تهران تا شهریور سال آتی جمع‌آوری خواهند شد افشانی که معتقد است بخش عظیمی‌ از متکدیان تهران، متعلق به این استان نیستند، گفت: طبق برنامه‌ای که وزارت کشور تنظیم کرده، قرار است بخشی از متکدیان که متعلق به سایر استان‌ها هستند به استان‌های خود بازگردانده شوند و همان‌جا تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار گیرند و آن دسته که متعلق به تهران هستند، در همین استان ساماندهی شوند، همچنین آن دسته از متکدیان که از کشورهای خارجی مثل پاکستان به ایران آمده‌اند، قرار است این افراد به کشورهای خود بازگردانده شوند.

این اظهار نظر افشانی اما مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان و اعضای شورای شهر قرار گرفت، یکی از منتقدان این موضوع حسن رسولی بود که در واکنش به تعیین مهلت برای جمع‌آوری متکدیان خطاب به افشانی گفت: از تعیین مهلت برای این امر تجدیدنظر کنید و از متخصصان امر استفاده کنید. شهرداری همه کاره نیست که مسئولیت همه کارها را برعهده ‌گیرد. این عضو شورای شهر خطاب به افشانی تصریح کرد: پرهیز کنید از اتخاذ رویکرد مهندسی اسیب‌های اجتماعی چراکه متکدیان و... عوارضی از جنس مکانیکی نیستند. چراکه آنها حاصل کج‌کاری و ناکارآمدی نهادهایی مثل خانواده هستند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روزهای پایانی "افشانی" در ش»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..