تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وقتی رئیس میراث فرهنگی احترام میراث فرهنگی ایران را حفظ نمی‌کند + تصویر

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، یکی از 10 معاون رئیس جمهور دولت دوازدهم، علی اصغر مونسان است که ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را نیز به‌عهده دارد، مسئولیتی بسیار مهم که تبلور آن حفظ و ارتقای ابعاد مختلف میراث چند هزار ساله ایران‌زمین است.

حال «مونسان» طی سفر به اصفهان با اقدامی عجیب، انتقادات را به‌سمت خود روانه کرده است، کما اینکه روابط عمومی او، این کار عجیب را بر گردن عوامل اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان حواله کرده است.

در این راستا؛ ماجرا از این قرار بوده است که طبق شواهد و تصاویر، رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری طی سفر به اصفهان و بازدید از میدان نقش جهان؛ از خودرو استفاده کرده است، درحالی که میدان نقش جهان جزو فهرست آثار ملی ایران بوده و جزو نخستین آثار ایرانی بوده که به‌عنوان میراث جهانی یونسکو نیز به‌ثبت جهانی رسیده است و طبق قوانین ورود خودرو به این میدان مهم میراث ایران و جهان ممنوع است.

با وجود این، برای قضاوت مخاطبین، توضیحات روابط عمومی سازمان میراث‌فرهنگی درباره تصویر سفر مونسان به اصفهان نیز در این مطلب اضافه می‌شود تا مخاطبین خود نسبت به این رویداد قضاوت کنند.

در این رابطه روح‌الله مهدی‌نژاد ــ رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، درباره تصاویری از سفر اخیر رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به اصفهان، گفت: مونسان مدیری است که به‌احترام میراث فرهنگی و میراث‌دوستان در آفتاب تند تابستانی مسیر شیب‌دار و طولانی مشرف به قلعه فلک الافلاک را پیاده رفت تا با بازدیدکنندگان همراهی و صحبت کند، لذا تردد چندمتری با خودروی حامل او در ورودی میدان نقش جهان اشتباهی از سوی عوامل اداره کل استان بوده است.

وی با اشاره به خبر منتشرشده در فضای مجازی درباره ورود خودروی حامل علی‌اصغر مونسان به میدان نقش جهان اظهار کرد: تردد چندمتری خودروی حامل دکتر مونسان در بدو ورود به میدان نقش جهان اشتباه اداره کل استان اصفهان بود که البته قابل توجیه و قابل اغماض نیست، لیکن همه می‌دانند که مونسان مدیری جهادی و مردمی است که تمایلی به پشت‌میزنشینی ندارد و از ابتدای کار در سازمان میراث فرهنگی، سفرهای بی‌شمار و دشوار کاری با خودرو داشته و برنامه‌های فشرده در مسیرهای صعب العبور و پیاده‌روی‌های طولانی برای بازدید از وضعیت آثار تاریخی از برنامه‌های مستمر او بوده است.

مهدی‌نژاد افزود: در سفرها معاون رئیس جمهوری موردی داشته‌ایم که بلافاصله پس از سفر استان خراسان و به‌فاصله چند ساعت او برای رفع مشکل افتتاح یک پروژه گردشگری شبانه حرکت کرده و صدها کیلومتر سفر زمینی داشته است تا به‌موقع به خوانسار برسد و در رایزنی حضوری با مسئولان استانی و محلی مشکل را حل کند.

وی تأکید کرد: نمونه‌هایی از این دست که او در یک هفته چند سفر متوالی به چند استان و بعضاً در یک روز بدون استراحت بیش از 1000 کیلومتر تردد زمینی به چندین شهر و روستا داشته، بسیار است و ای‌کاش همان‌گونه که این اقدام اشتباه اداره کل استان از سوی برخی بزرگ‌نمایی می‌شود، تصاویر صدها بازدید در شرایط سخت و دشوار طبیعی نیز در رسانه‌ها و فضای مجازی انعکاس می‌یافت.

مهدی‌نژاد افزود: با این وصف، رعایت قوانین و ضوابط بازدیدها در هر سفر به‌عهده ادارات کل استانی است و به همین دلیل به اداره کل استان اصفهان تذکرات لازم داده شد تا جلوی چنین اشتباهاتی در سفرهای بعدی گرفته شود.

انتهای پیام/*




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وقتی رئیس میراث فرهنگی احترام میراث فرهنگی ایران را حفظ نمی‌کند + تصویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..