تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حمایت از دانشجومعلمان برای حضور در راهپیمایی اربعین

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی محمدی سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان، امروز در نشست خبری با رسانه‌ها اظهار کرد: این دانشگاه در 10 ماه گذشته شاهد اتفاقات خوبی بود و مهمترین آن حضور رهبر انقلاب در مرکز تربیت معلم نصیبه بود که سرآغاز تحول دانشگاه و نگاه به تربیت معلم است.

وی افزود: در ایامی که با کمبود معلم مواجه هستیم، جذب 40 هزار دانشجومعلم توانست بخشی از کمبود نیرو را جبران کند و پس از دیدار رهبر انقلاب از دانشگاه فرهنگیان شاهد ایجاد موج امید در مدیران و دانشجومعلمان هستیم.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان گفت: تمام دلسوزان نظام تعلیم و تربیت دغدغه تربیت معلم را دارند و در شرایطی در دانشگاه فعالیت می‌کنیم که اهتمام ملی برای احیای تربیت معلم ایجاد شده است. وجه تمایز دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه‌ها مباحث فرهنگی و تربیتی آنها است و اگر بارها عنوان کرده‌ایم این دانشگاه مهم است به لحاظ بعد مهارتی و تربیتی دانشجومعلمان است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

محمدی  ادامه داد: مشارکت پذیری حداکثری دانشجومعلمان، پرهیز از اعمال سلیقه‌ای در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، ایجاد عدالت در فعالیت‌های دانشجویی و احترام به تمام تشکلها و زمینه بروز و ظهور آنها در بعد کمی و کیفی مدنظر است و مهمترین رخداد دانشگاه در حوزه فرهنگی و اجتماعی برگزاری جشنواره دانشجومعلمان در 6 بخش قرآنی، هنری، ادبی، پژوهشی، فناوری و رشته‌های گروهی شامل نمایش و آوایی در تابستان سال گذشته بود.

تدوین بسته فرهنگی و اجتماعی با 40 نوع فعالیت

وی با اشاره به اینکه توسعه کمی و کیفی تشکلهای دانشجویی مدنظر است، بیان کرد: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و فراهم کردن بسترهایی که معلمان تحلیل‌گر، نقاد و حساس به مسائل اجتماعی باشند مدنظر است. از سوی دیگر در خوابگاه‌های دانشجو معلمان اولویت بخشیدن به فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی را مدنظر داریم.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: بسته فرهنگی و اجتماعی با 40 نوع فعالیت تهیه شده است که این فعالیت‌ها در حوزه‌های هنری، قرآنی، ادبی، پژوهشی، فناوری، اجتماعی، هنرهای نمایشی و آوایی است. همچنین در تعامل حداکثری با سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی در سطوح صف و ستاد ارائه خدمات مناسب به دانشجومعلمان را درنظر داریم. به عنوان مثال با سازمان‌هایی مانند اوقاف، هلال احمر و وزارت ارشاد در تعامل هستیم.

تامین بخشی از هزینه‌های دانشجو معلمان برای شرکت در راهپیمایی اربعین

محمدی افزود: تعامل با نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه و استفاده از ظرفیت بسیج به عنوان یک تشکل مدنظر است و دانشگاه امسال برای اولین بار اهتمام جدی برای تشویق و حضور دانشجومعلمان در راهپیمای اربعین تدارک دید و حمایت‌هایی در این زمینه انجام شد از جمله آنکه بخشی از هزینه‌های رفت و برگشت دانشجومعلمان به مراسم اربعین توسط دانشگاه تأمین شد. همچنین برنامه‌هایی را پیش بینی کردیم که از این نهضت فرهنگی که کارگاه عملی تربیت است بهترین استفاده را ببریم.

وی خاطرنشان کرد: با بانک تجارت هماهنگ کردیم تا یک میلیون تومان وام به دانشجومعلمانی که از راهپیمایی اربعین بازگرده‌اند پرداخت کند و پیش بینی کردیم که امسال حضور دانشجومعلمان در این مراسم دو برابر سال قبل است و تا کنون هزار نفر اعزام شده اند.

کار پژوهشی و تحقیقی در راهپیمایی اربعین

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان گفت: امسال در راهپیمایی اربعین کار پژوهشی و تحقیقی را در دستور کار قرار دادیم و آثار و دستاوردهای دانشجومعلمان در این مراسم در 4 بخش به صورت عکسهای برتر، ویدیو موبایلی، خاطرات و دل نوشته‌ها و گزارشها به دست ما می‌رسد و اقدام به مستندسازی دستاوردهای اربعین می‌کنیم و از آثار برتر تجلیل خواهد شد.

محمدی بیان کرد: دستورالعمل‌هایی درباره تشویق و ترغیب دانشجو معلمان برای شرکت در راهپیمایی اربعین به استانها ابلاغ شده است همچنین امسال تمام مراکز و پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان موکبی را برپا کرده و راهپیمایی اربعین در سطح شهر خواهند داشت. یعنی فضای معنوی اربعین در دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور ایجاد شده است.

برپایی 8 موکب توسط دانشگاه فرهنگیان

وی با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان در 4 استان مرزی 8 موکب برگزار کرده است افزود: برای نخستین بار در استان سیستان و بلوچستان و در مرز میرجاوه که محل حضور زائران خارجی پاکستانی و افغانستانی است موکب دانشجو معلمان پابرجا است و با بسته‌های فرهنگی از زائران استقبال خواهیم‌کرد. همچنین در استانهای خوزستان، ایلام و کرمانشاه در مرزهای ورودی و خروجی موکبهای دانشگاه فرهنگیان برگزار شده و حمایت مالی از موکب‌ها داشتیم.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به مراسم 13 آبان ادامه داد: هم اکنون در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی قرار داریم و شاهد فشارهایی از سوی استکبار جهانی هستیم و ما وظیفه خود می‌دانیم برای مناسبت تاریخی  13 آبان زمینه سازی فرهنگی لازم را داشته باشیم و به پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان اعلام کرده ایم تا فضاسازی محیطی و تبلیغات لازم را در این باره انجام دهند. همچنین کرسی‌های آزاداندیشی و دعوت از سخنرانان برای تبیین مراسم 13 آبان انجام می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حمایت از دانشجومعلمان برای حضور در راهپیمایی اربعین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..