تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درمان‌هاي خانگي براي عفونت سينوس

درمان‌هاي خانگي براي عفونت سينوس

خبرگزاري آريا – چه به يک عفونت سينوس مبتلا شده يا با عود سينوزيت مواجه باشيد، درد و فشاري که به واسطه آن در صورت شکل مي گيرد، هر فردي را براي استفاده از دارو به منظور تسکين اين شرايط ترغيب مي کند.
به گزارش خبرگزاري آريا از ايسنا، اما موسسه ملي سلامت آمريکا نسبت به مصرف غير ضروري آنتي‌بيوتيک‌ها هشدار داده است.
بيشتر مشکلات سينوس به واسطه ويروس‌ها شکل مي‌گيرند؛ از اين‌رو آنتي‌بيوتيک‌ها تاثيري در درمان آنها ندارند حتي مواردي که منشاء باکتريايي دارند، به طور معمول با مصرف آنتي‌بيوتيک‌ها سريع‌تر‌ بهبود نمي‌يابند.
خوشبختانه درمان‌هاي طبيعي براي درد و عفونت هاي سينوس وجود دارند که مي توانند به طور موثر اين شرايط را تسکين دهند.
سينوزيت چيست؟
مشکلات سينوس زماني شکل مي‌گيرند که مخاط بيش از حد در حفره‌هاي پشت صورت انسان جمع مي‌شود. اين شرايط موجب تورم يا ملتهب شدن يک يا تعداد بيشتري از اين حفره‌ها مي‌شود.
در برخي افراد، به‌ويژه آنهايي که آلرژي يا آسم دارند، اين شرايط به طور مرتب رخ مي‌دهد که به فشار پايدار در اطراف بيني، ترشحات بدمزه پشت حلق، سردرد، خستگي شديد يا علائم ديگر منجر مي‌‌شود.
درمان‌هاي ساده براي کمک به جريان مخاط
در بسياري موارد، درمان‌هاي خانگي مي‌توانند به طور موثر در بهبود سينوس‌هاي ملتهب نقش داشته باشند. اين روش‌هاي درماني مسيرهاي تحريک‌شده را تسکين داده و جريان مخاط را افزايش مي‌دهند؛ از اين‌رو ديگر با احساس گرفتگي مواجه نخواهيد بود.
گرم کردن صورت
گرم و مرطوب کردن مسيرهاي سينوس يکي از موثرترين درمان‌هاي خانگي است. تنفس بخار به تسکين بافت سينوس و اندکي رفع گرفتگي کمک مي‌کند.
شما مي‌توانيد زير دوش آب گرم ايستاده يا در وان آب گرم قرار بگيريد. همچنين در شرايطي که روي تخت دراز کشيده‌ايد مي‌توانيد يک پارچه يا حوله گرم را روي بيني و گونه‌هاي خود قرار دهيد.
براي بخاردرماني مي‌توانيد آب را درون يک ظرف به جوش آورده و سپس حرارت را خاموش کنيد. يک حوله را روي سر خود انداخته، روي ظرف آب خم شده و بخار را تنفس کنيد. البته فاصله ايمن با آب داغ را حفظ کرده و چشم‌هاي خود را ببنديد. با کاهش دماي آب مي‌توانيد فاصله را تا جايي که همچنان راحت هستيد، کاهش دهيد.
شما مي‌توانيد يک يا دو قطره از روغن‌هاي اساسي را نيز در آب بريزيد. روغن اوکاليپتوس مي‌تواند به باز شدن بيني کمک کند و روغن اسطوخودوس يا روغن بابونه نيز موجب آرامش مي‌شوند.
شست‌وشوي سينوس‌ها براي کمک به تسکين علائم و پيشگيري از عفونت‌هاي سينوسي
شست‌وشوي بيني روشي است که شامل استفاده از محلول آب‌نمک براي پاکسازي ميکروب‌ها و مخاط در مسيرهاي سينوس مي‌شود.
برخي مطالعات نشان داده‌اند که شست‌وشوي سينوس‌ها مي‌تواند به بهبود علائم کمک کند که از آن جمله مي‌توان به مطالعه‌اي اشاره کرد که در سال ۲۰۱۶ در نشريه Canadian Medical Association Journal منتشر شد.
کارشناسان به اين نکته اشاره داشته‌اند که استفاده از آب مقطر يا استريل‌شده براي پيشگيري از احتمال ورود انگل به مسيرهاي سينوس اهميت دارد و شما مي توانيد آب لوله‌کشي را با جوشاندن به مدت سه تا پنج دقيقه استريل کنيد.
کمک يوگا به تخليه مخاط از مسيرهاي سينوس
اگر در ميانه يک عفونت سينوسي قرار داريد، يکي از حرکات يوگا مي‌تواند به شکل‌گيري احساسي بهتر در شما زماني که فشار بيش از حد روي سينوس ها وارد شود کمک کند. حرکت پيشنهادي Supported Reclined Cobbler’s Pose است. به اين شکل که يک بالش يا پتو را زير بالاتنه خود قرار داده و روي تخت يا زمين دراز بکشيد. زانوهاي خود را خم و پاها را از هم باز کنيد، سپس کف پاها را به هم بچسبانيد. شما مي‌توانيد بلوک‌هاي يوگا يا حوله لوله‌شده را زير زانوهاي خود قرار دهيد تا وضعيت راحت‌تري داشته باشيد. در ادامه، دست‌ها را دو طرف بدن قرار دهيد و تا زماني که راحت هستيد در اين حالت باقي بمانيد. براي خارج شدن از اين حالت با غلت خوردن به پهلو و سپس قرار دادن کف دست‌ها روي زمين از جاي خود بلند شويد.
استفاده از مکمل ها مانند آنزيم بروملين
بروملين ترکيبي از آنزيم‌هاست که در آناناس يافت مي‌شود و به عنوان مکمل غذايي نيز در دسترس است. بنا بر پژوهشي که در نشريه Laryngoscope منتشر شد، بروملين به واسطه توانايي خود در مهار التهاب براي درمان سينوزيت مورد مطالعه قرار گرفته است. برخي مطالعات کوچک نشان داده‌اند که بروملين به بهبود علائم سينوزيت کمک کرده است.
اگرچه بروملين ترکيبي طبيعي است اما اين به معناي آن نيست که عوارض جانبي ندارد. برخي افراد ممکن است واکنش‌هاي آلرژيک، مشکلات دستگاه گوارش و افزايش ضربان قلب را تجربه کنند. از اين‌رو در مصرف آن نبايد زياده‌روي کرد.
مصرف کوئرستين
کوئرستين ترکيبي گياهي است که در محصولات مختلف از پياز تا سيب و چاي سبز يافت مي‌شود. همانند بسياري از مواد گياهي، کوئرستين يک آنتي‌اکسيدان است. براي مشکلات سينوس، کوئرستين نشان داده است که سلول‌هاي منتشرکننده هيستامين را مهار مي‌کند. هيستامين يک ماده شيميايي است که ترشح مخاط در سينوس‌ها را تحريک مي‌کند.
تسکين درد سينوس و کاهش گرفتگي با نوشيدن مايعات
تامين آب مورد نياز بدن سينوس‌ها را مرطوب نگه مي‌دارد، از اين‌رو احساس بهتري در فرد شکل مي‌گيرد و همچنين غلظت مخاط سينوس کاهش مي‌يابد که جريان آسان‌تر آن را موجب مي‌شود.
از مصرف نوشيدني‌هاي حاوي الکل و کافئين نيز تا حد امکان پرهيز کنيد زيرا مي‌توانند موجب کم‌آبي بدن شوند.
مراجعه به پزشک در صورت ناموفق بودن درمان‌هاي خانگي
اگر علائم براي بيش از يک هفته ادامه داشتند، بهتر است براي بررسي دقيق‌تر شرايط به پزشک مراجعه کنيد.
در صورت عفونت سينوس شديد با علائمي مانند تب بالا، تورم اطراف چشم‌ها و پوست قرمز و ملتهب، پزشک ممکن است آنتي‌بيوتيک تجويز کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درمان‌هاي خانگي براي عفونت سينوس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..