تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۴ فقره استعلام معدن در منابع طبیعی کردستان تایید شد

به گزارش شمانیوز: سعدی نقشبندی اظهارداشت: این میزان استعلام در نیمه نخست سال جاری وصول و بررسی شده و با ۱۴ فقره به مساحت ۴۷ هکتار موافقت شده است.

وی افزود: در این مدت بیشترین تعداد استعلام از شهرستان سقز با ۸۹ فقره و کمترین نیز با سه فقره مربوط به شهرستان دهگلان بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان ادامه داد: از نظر تعداد استعلام نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۵۳۷ فقره بود، حدود ۲۵ درصد کاهش داشتیم، اما از نظر سطح موافقت نسبت به ۳۷.۷ هکتار سال قبل حدود ۲۸ درصد افزایش داشته‌ایم.

نقشبندی یادآور شد: این اداره کل با رعایت الزامات قانونی در تخصیص مجوز معادن مانند فعالیت‌های معدنی در مناطق جنگلی، مراتع درجه یک، مناطق سیل خیز، فرسایش و کانون‌های بحرانی و رعایت مسایل زیست محیطی با حساسیت خاص اقدام کرده است.

وی بیان کرد: برابر قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور هر گونه فعالیت معدنی در مناطقی که دارای گونه‌های ممنوع القطع و یا ذخیرگاه هستند، ممنوع است و سعی شده هنگام صدور مجوز بهره برداری با درخواست‌های که کمترین آسیب را به طبیعت وارد می‌آورد، موافقت شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان از فعالان در حوزه معدن خواست با استفاده از علوم روز و بهره گیری از تجهیزات پیشرفته استخراج معادن، کمترین آسیب‌ها را به عرصه‌های ملی و طبیعی وارد کنند.

نقشبندی در ادامه گفت: در استان کردستان ۳۸۷ پروانه بهره برداری معدنی صادر شده که از این تعداد ۱۳۴ واحد فعال، ۲۴۳ واحد غیر فعال و ۱۰ واحد در حال تجهیز است.

وی اظهارداشت: ذخیره قطعی معادن استان ۶۱۴ میلیون تن است و اشتغال اسمی پروانه‌های بهره برداری چهار هزار و ۴۷ نفر است و اکنون یک هزار و ۸۵۱ نفر در معادن استان مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان افزود: سهم کردستان از ذخیره قطعی ۴۸ هزار میلیون تنی معادن کشور ۱.۲ درصد و در بخش اشتغال سهم استان سه درصد از ۱۳۸ هزار و ۸۷۹ نفر اشغال اسمی کشور دارد.

منیع:معدن نیوز




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۴ فقره استعلام معدن در منابع طبیعی کردستان تایید شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..