تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مدیر خانه موسیقی: نمی‌دانم چگونه برخی قطعات مزخرف ۱۰ میلیون بازدید دارند؟! / اعتراض اهالی رسانه به غیبت مدیر خانه هنرمندان

مدیر خانه موسیقی: نمی‌دانم چگونه برخی قطعات مزخرف ۱۰ میلیون بازدید دارند؟! / اعتراض اهالی رسانه به غیبت مدیر خانه هنرمنداننشست خبری کنسرت‌های پژوهشی با اعتراض نوربخش به رواج موسیقی‌های سخیف همراه بود.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری کنسرت‌های پژوهشی با همکاری خانه هنرمندان ایران و خانه موسیقی با حضور حمیدرضا نوربخش و سرپرست گروه‌های موسیقی، صبح امروز یکشنبه ۶ آبان در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار شد. با وجود اعلام روابط عمومی خانه هنرمندان، مجید رجبی معمار مدیر خانه هنرمندان در نشست حضور پیدا نکرد.

حمیدرضا نوربخش در این نشست خبری گفت: تمام تلاشمان حفظ موسیقی اصیل ایرانی است. هر چند در گذشته ماهواره‌ و امروز فضای مجازی بیشتر به موسیقی پاپ و این نوع از موسیقی می پردازند که در این شرایط باید نگران بود. من همیشه نگران هستم و باید کاری کنیم که چراغ موسیقی اصیل خاموش نشود. جوانان با انگیزه زیادی هستند که در حوزه موسیقی ایرانی کار می‌کنند و دیده نمی‌شوند. من در سی سال تدریس آوازم جوانان مستعد و با تجربه‌ای را دیدم که شایسته بودند و خیلی از آن‌ها نتوانستند عرض اندام کنند. این جای تاسف دارد. آیا بضاعت موسیقیایی ما چهار پنج خواننده است؟ این همه استعداد جوان چگونه باید دیده شوند؟ زمانی رسانه قالب رادیو بود و بسیاری از خوانندگان دیده نمی‌شدند، اما امروز شرایط سخت است و بستر فراهم نیست. مدیران کلان فرهنگی بدون تعارف کاری نکرده اند. حداقل وزارت ارشاد در بخش حمایتی موسیقی کاری نکرده است. باید رسانه‌ها که تاثیرگذار هستند، کاری بکنند. ما هم تلاش کردیم که در حد بضاعت کار کنیم. با اینکه بودجه‌ای به آن صورت نداریم، اما تلاش کردیم گروه‌های خوب را شناسایی کنیم و آن ها‌را معرفی کنیم. برنامه‌ کنسرت‌های پژوهشی در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران از ۲۳ آبان ماه آغاز خواهد شد. بلیت فروشی کنسرت‌های پژوهشی هم از ۱۴ آبان آغاز خواهد شد. امیدواریم این برنامه ادامه پیدا کند. گروه‌های جوان کم نیستند و ما در نظر داریم از جوانان مستعد حمایت کنیم.

نوربخش در ادامه گفت: باید بدانید خانه هنرمندان چه مشکلاتی دارد. به جرات می‌توانم بگویم در بحرانی‌ترین شرایطش است. تغییر و تحولات باعث شد بی توجهی به خانه هنرمندان بیشتر شود و مدتی می‌خواستند خانه فعالیت نکند. خود خانه مشکلات فراوانی دارد و اینگونه نیست که مدیران کار نکنند. آن‌ها تمام تلاششان را می‌کنند. یک جایی مانند بنیاد رودکی به گونه‌ای تشکیل شده است که باید هزینه‌ها را از اجرا‌ها تامین کند.

در ادامه روابط عمومی خانه هنرمندان اعلام کرد که جلسه فوری برای رجبی معمار مدیر خانه هنرمندان پیش آمد که نتوانست در نشست حضور پیدا کند. این در حالی بود که نوربخش در ابتدای نشست اعلام کرده بود کسالت رجبی معمار مانع از حضورش شده است. این موضوع اعتراض اهالی رسانه را در پی داشت. نور بخش هم نسبت به خبر کذبی که به دستش رسیده بود، ناراحت شد و به روابط عمومی گله کرد که چرا به وی اطلاعات اشتباه داده اند.

در ادامه اهالی رسانه نسبت به برنامه ریزی خانه هنرمندان و بی توجهی به موسیقی گله کردند. خبرنگاری گفت که فیلم‌های خارجی در اینجا اکران و موسیقی کم اجرا می‌شود. روابط عمومی خانه هنرمندان در پاسخ به این سوال گفت: همه آثار گزینش می‌شوند و ما از ظرفیت محدود استفاده می‌کنیم که بیشترین بهره برداری را داشته باشیم. 

نوربخش در ادامه به شرایط موسیقی کشور انتقاد کرد و گفت: وقتی دفتر موسیقی مجوزی را صادر می‌کند، یعنی این موسیقی از نظر وزارت ارشاد استاندارد است. متاسفانه گوش‌ها دارد به موسیقی‌های مزخرف عادت می‌کند. گوهر ارزشمند موسیقی ایران کمیاب شده است و من نمی‌پذیرم که می‌گویند جهان تغییر کرده است. یعنی الان به حافظ و سعدی نیاز نداریم؟ نباید تحت عنوان نوگرایی به جاده دیگری برویم. گوش عادت و ذائقه موسیقیایی و شنیداری قابل تربیت است. نمی‌دانم چگونه برخی قطعات مزخرف ۱۰ میلیون بازدید دارند. البته بعضی از آواز‌های سنتی هم بد هستند؛ منکر نمی‌شوم.

سپس یکی از خبرنگاران نسبت به خود نوربخش درباره کم برگزار کردن کنسرت و رفتن به سراغ سمت‌ها گله کرد. در اینباره نوربخش گفت: سمت‌ها و مسئولیت ها تمام می‌شود و به زودی خلاص می‌شویم.

گفتنی است؛ در این نشست خبری جدول اجرا‌ها به شرح زیر اعلام شد و چند تن از سرپرستان هر گروه به صحبت درباره سبک اجرایی خود و ... پرداختند.

_گروه نواگردان به سرپرستی پویا محمدی، چهارشنبه ۲۳آبان ساعت‌های ۱۹ و ۲۱
_ گروه پرنیا به سرپرستی حسین پرنیا چهارشنبه ۳۰ آبان در ساعت‌های ۱۹ و ۲۱
_ گروه شوق به سرپرستی و خوانندگی مهدی قاسمی یکشنبه ۲۵ آذر در ساعت‌های ۲۰ و ۲۲
_ کنسرت قاسم رحیم زاده با آواز هادی حسینی چهارشنبه ۲۸ آذر در ساعت‌های ۱۹ و ۲۱
_ گروه دیر به سرپرستی حمید خبازی پنجشنبه ۲۹ آذر در ساعت‌های ۲۰ و ۲۲
_ گروه موسیقی کاشان به سرپرستی مجید خلیق یکشنبه ۱۶ دی ساعت‌های ۱۹ و ۲۱
_ گروه بوم به سرپرستی سپهر سراجی پنجشنبه ۲۰ دی ساعت ۲۰ و ۲۲

ادامه دارد/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مدیر خانه موسیقی: نمی‌دانم چگونه برخی قطعات مزخرف ۱۰ میلیون بازدید دارند؟! / اعتراض اهالی رسانه به غیبت مدیر خانه هنرمندان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..