تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فضیلت راهپیمایی اربعین/ نوید خداوند و اهل بیت پس از ۱۴۰۰ سال عملی شد

حجت الاسلام میرلوحی گفت: در روایات از امام حسن عسکری (ع) نقل شده که یکی از پنج نشانه مومن، زیارت جدم حضرت سیدالشهدا (ع) در روز اربعین است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی میرلوحی خطیب و کارشناس مسائل دینی - قرآنی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره فضیلت و ثواب پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: در باب فضیلت و ثواب پیاده روی اربعین همین بس که در روایات از امام حسن عسکری (ع) نقل شده که یکی از پنج نشانه مومن، زیارت جدم حضرت سیدالشهدا (ع) در روز اربعین است اما باید در نظر داشت که تاکید امام حسن عسکری (ع) بر زیارت اربعین در چیست؟ چرا یازدهمین امام شیعیان تاکید بر زیارت اربعین دارند؟ پاسخ در زمینه سازی ظهور است. چراکه پس از امامت ائمه اطهار (ع) هرچه به عصر غیبت حضرت مهدی (عج) نزدیکتر می شدیم شرایط تبلیغ دین و تربیت شیعیان سخت تر می شد، به همین منظور دو امام بزرگوار امام هادی(ع) و امام حسن عسکری (ع) هر دو مقدمه میلاد و غیبت حضرت بقیه الله اعظم (عج) را فراهم کردند که یکی از بزرگترین و مهم‌ترین نسخه‌هایی که امام زمان (عج) در عصر بی پناهی آماده کرده‌اند همین نسخه شفابخش و حکیمانه زیارت اربعین است.

این خطیب و کارشناس مسائل دینی در ادامه بیان کرد: باید توجه داشته باشیم که عصاره مکتب اهل بیت (ع) و مکتب دوازده امام در زیارت آن بزرگواران خلاصه می شود به همین منظور در روایات و اسناد دینی - تاریخی بارها زیارت امامان شریفین سفارش شده است، اینکه خود را محضر امام بدانیم و آن بزرگواران را حاضر و ناظر بر اعمال خود ببینیم اصل زندگی زیارت ائمه اطهار (ع) است و بقیه فرعیاتی است که باید رعایت کنیم.

فضیلت پیاده‌روی اربعین/ راهپیمایی اربعین زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) است

بیشتر بخوانید: اهمیت بسزای زیارت و پیاده‌روی اربعین حتی با پول قرضی

وی افزود: اصل آن است که شیعه حضرت امیرالمومنین (ع) و شیعه اثنی عشری با جوهره وجودش بر شیعه بودن و ناظر بودن امام اعتقاد دارد و همیشه بعد از خداوند متعالی و رسول الله (ص)، امام را حاضر بر اعمال خود می داند.

حجت الاسلام والمسلمین میرلوحی پیاده‌روی اربعین را بزرگترین حرکت و زمینه برای ظهور امام زمان (ارواحنافدا) دانست و اظهار کرد: جریان اربعین و زیارت سرور و سالار شهیدان امام حسین  (ع)بزرگترین جریان برای زمینه سازی ظهور حضرت مهدی (عج) است. شما هرجای عالم را که بنگرید؛ فرد، گروه یا کشوری را نمی شناسید که بتوانند آینده را پیش بینی کنند و اینگونه ملت ها را گِردهم جمع کنند، اما به برکت امام حسین (ع) و شهدای کربلا و اهل بیت (ع) آن نویدی که خداوند و اهل بیت رسول الله (ع) ۱۴۰۰ سال پیش داده بودند، امروز باشکوه در اجتماع بی نظیر بشری شکل گرفته است و از سرتاسر جهان ملت های مختلف بی هیچ چشم داشتی و بدون اینکه از سوی نهاد یا دستگاهی رهبری شوند به سیل بزرگ عاشثقان اباعبدالله الحسین (ع) اضافه می شوند و اجتماعی فرامیلیونی را تشکیل می دهند.

این سخنران و استاد دانشگاه با بیان اینکه همه منتظر منتقم خون شهدای کربلا هستند، تا جهان پر از عدل و داد شود، گفت: بهترین نسخه برای برپایی عدل زیارت اربعین است. دنیای امروز پر از ظلم و ستمی است که آل سعود خبیث و دشمنان اسلام بر مسلمنان روا دارند.در منطقه هرجا که نامی از مسلمانان است از جمله بحرین، یمن، عراق، سوریه، شام و ... شاهد جنایات آل سعود هستیم. آنها بار اصلی را از دوش آمریکا و اسرائیل برداشته‌اند و نوکری حکومت های مستبد را علیه مسلمانان می کنند و به اصطلاح خودشان پرچم عدالتخواهی را بلند کرده اند.

فضیلت پیاده‌روی اربعین/ راهپیمایی اربعین زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) است

بیشتر بخوانید: مداحی ستون به ستون می روم با نوای سید مجید بنی فاطمه

حجت الاسلام والمسلمین میرلوحی در پایان گفت: هرساله زیارت اربعین باشکوه‌تر از سال قبل برگزار می شود، اما امسال شبهه افکنی و تفرقه پراکنی های بسیاری برای زائران به وجود آمد که پول خود را خرج سفر نکنید و به ضعفا و فقرا کمک کنید. به عقیده من زیارت اربعین یک حرکت برای فقراست. شما در طول این مسیر و مدت یک ماهه می بینید که به برکت نام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) عراقی ها چگونه خود را خادم زائران می کنند و تمام مال و جان خود را در اختیار زوار حسین قرار می دهند ازاین رو ما نیز باید در نظر داشته باشیم که اگر از نظر جسمی، کاری و ... نمی توانیم به زیارت برویم، اساس و وسایل زیارت را برای جوانان فراهم کنیم و نیابت بگیریم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فضیلت راهپیمایی اربعین/ نوید خداوند و اهل بیت پس از ۱۴۰۰ سال عملی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..