تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واکنش سخنگوی مجمع خیرین کشور به عملکرد اقتصادی دولت روحانی

محمدرضا کارگری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره آخرین وضعیت شیرخوارگاه جدید شبیر در جنوب تهران(خیابان 17 شهریور جنوبی) اظهار کرد: تعهدات خیرین برای ساخت بنای جدید این شیرخوارگاه به پایان رسیده است و در واقع 6 ماه است که فعالیت عمرانی این بنا به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس سازمان بهزیستی نیز تعهد کرده است که تجهیزات مورد نیاز این شیرخوارگاه را تامین کند که ارزش ریالی برای این وسایل و تجهیزات 4 میلیارد تومان برآورده شده بود.

کارگری گفت: سازمان بهزیستی بنا داشت که وسایل و تجهیزات دست دوم را در شیرخوارگاه شبیر بکارگیرد که با مخالفت مجمع خیرین کشور روبرو شد چرا که وسایلی که مورد نظر آنها بود از سایر شیرخوارگاه‌های کشور جمع آوری شده بود  و تیر و تخته‌های که آورده بودند به درد نمی‌خورد و به هیچ عنوان قابل قبول برای چنین شیرخوارگاهی در تهران نبود در واقع ما آنها را استراد کردیم.

سخنگوی مجمع خیرین کشور ادامه داد: البته سازمان بهزیستی  هم در این زمینه نیز مقصر نیست چرا که دستگاه‌های دولتی یک سری سرفصل‌های بودجه‌ای دارند که این سرفصل باید در جای خودش هزینه شود و متاسفانه سازمان بهزیستی که قول داده بود 4 میلیارد تومان از اعتبارات تجهیزات مورد نیاز را تامین می‌کند نتواست به وعده و قول خود عمل کند.

وی تصریح کرد:در نهایت با تلاش‌های انوشیروان محسنی بندپی یک میلیارد تومان از 4 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز توسط سازمان بهزیستی تامین شود و قرار بر این شد 3 میلیارد تومان مابقی نیز توسط مجمع خیرین کشور تامین شود.

کارگری در پاسخ به این پرسش که شیرخوارگاه جدید شبیر چه زمانی به بهره برداری خواهد رسید، گفت:  از الان نمی‌توان تاریخی را اعلام کرد اما تلاش می‌کنیم که هر چه زودتر این اتفاق بیفتد علاوه بر اینکه با همکاری شهرداری منطقه 15 اقدامات لازم برای دیوارچینی و محوطه سازی شیرخوارگاه در حال انجام است.

سخنگوی مجمع خیرین کشور در ادامه با انتقاد از عملکرد دولت روحانی در حوزه اقتصادی و شرایط بد معیشت خانواده‌ها بیان کرد: باید از دولت محترم بابت افزایش نرخ ارز تشکر کرد که قیمت یور 5 هزار تومانی را به 15 هزار تومان رساند! و با این اتفاق تمام معادلات کشور را بهم ریخته است.

وی اظهار کرد: علی رغم تذکرات رهبری به مسئولان مربوطه متاسفانه آنها هیچ اقدامی را درباره رفع مشکلات مردم نکرده‌اند و  این چه معنای دارد که دولتی می آید ارز را به مرز 15 هزار تومان می‌رسد و سکوت می کنند.

کارگری با اشاره به وضعیت اقتصادی در کشور گفت: در این زمینه باید رئیس سابق بانک مرکزی و سایر مسئولان اقتصادی باید پاسخگو باشند و در دستگاه قضا محاکمه شوند و کشوری که مرتبا در حال تحریم است به چه حقی مسئولان بانک مرکزی با عملکرد بدشان این شرایط را به وجود می آوردند.

سخنگوی مجمع خیرین کشور بیان کرد: در کجای دنیا اینطور است که شما بروید در سامانه  برای اجاق گار یا یخچال  ثبت نام کنید و مشخص نیست دولتمردان چه برنامه‌ای را دارند و جامعه را قفل کرده‌اند.

وی افزود: وقتی نرخ ارز بالا می رود به طور طبیعی روی قیمت اقلام غذایی و پوشاک و سایر ملزومات اثر می گذارد و همه این موارد بر زندگی مردم تاثیرگذار است.

کارگری گفت: در دولت گذشته که آقایان خیلی ایراد می‌گیرند حداقل مردم نان،پنیر و انگور می خوردند اما در این دولت نه از پنیر خبریست نه از انگور و مردم فقط نون خالی می خورند.

سخنگوی مجمع خیرین کشور اضافه کرد: اگر مردم هم کار خیر نکنند مشکلات به مراتب بیشتر می شود و بسیاری از خیرین در ساخت مسکن برای اقشار ضعیف،مدرسه و بیمارستان حضور دارند و در واقع آنها پیاده نظام حکومت و ملت هستند.

وی با طرح این پرسش که چرا دولت به معیشت مردم رسیدگی نمی‌کند،بیان کرد: بسیاری از مردم در روستاها و مناطق حاشیه ای ماهست که پروتئین و برنج نخورده‌اند و چه کسی باید در این زمینه پاسخگو باشد.

کارگری ادامه داد:چرا دولت اعتماد عمومی را از خود سلب کند که این اتفاقات بیفتد و سازمان بهزیستی نیز به نظر بنده در حد توانش کمک کرده و ما نیز قدردان کمک‌های آنها هستیم و ما قول می‌دهیم که هر چه زودتر شیرخوارگاه شبیر را افتتاح کنیم.

به گفته سخنگوی مجمع خیرین کشور، شیرخوراگاه شبیر بزرگترین شیرخوارگاه در خاورمیانه با 6 هزار متر زیربنا و در 5 طبقه ساخته شده است و در واقع ما استانداری لازم را در این پروژه رعایت کرده ایم و امیدواریم دولتمردان نیز همانند خیرین در ساخت پروژه‌های عمرانی استاندارهای لازم را رعایت کنند.

وی بیان کرد:علی رغم شرایط بد اقتصادی اما کمک‌های خیرین در مجمع کاهش پیدا نکرده است و در واقع خیرین بیشتر در شرایطی که خوب نیست وارد می شوند و کمک رسانی می کنند چرا که اعتقاد داریم که خداوند ما را کمک می‌کند.

کارگری در پایان گفت: مجمع خیرین کشور بیشتر کار سیاستگذاری می‌کند به طوری که برای هر استان تصویب کرده ایم که  یک مجمع استانی تشکیل شود که در صورتی که حادثه‌ای رخ داد این مجمع برای کمک رسانی ورود پیدا کند.

سخنگوی مجمع خیرین کشور همچنین با انتقاد از خدمت رسانی دولت برای زلزله زدگان کرمانشاه اظهار کرد: یکسال از این اتفاق می افتد که هنوز برخی از خانواده‌ها همچنان در کانکس زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واکنش سخنگوی مجمع خیرین کشور به عملکرد اقتصادی دولت روحانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..