تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از تقاضای «زمان» تا خبرهایی از جایزه شهید آوینی در سینماحقیقت

مستند «زمان» به کارگردانی ماریا ماوتی که با موضوع مهاجرت ساخته شده، یکی از آثار متقاضی حضور در دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، ماریا ماوتی درباره‌ی موضوع مستند «زمان» توضیح داد: این فیلم برشی از زندگی مردی است که هفت سال پیش به همراه خانواده‌اش به ترکیه پناهنده شده و برحسب اتفاقاتی غیرمنتظره، مسیرش از همسر و بچه‌هایش جدا می‌شود.

وی در ادامه گفت: پژوهش اولیه این فیلم از دی ماه ۹۵ آغاز شد و در سال ۹۶ موفق شدیم تحقیقات خود را در ترکیه دنبال کنیم. البته با توجه به مهاجرت بیست و پنج هزار ایرانی به ترکیه و حساسیت‌های موجود در این زمینه، فیلمبرداری با سختی‌هایی همراه بود.

در خلاصه موضوع این مستند ۴۶ دقیقه‌ای آمده است: «چی باعث شد قید کشورتو بزنی؟ – بخاطر آینده‌ی بچه‌هام، آینده‌ی اونها رو روشن کردم -خب الان بچه‌هات کجان؟»

عوامل تولید مستند «زمان» عبارتند از: پژوهشگر و کارگردان: ماریا ماوتی، تهیه‌کننده: مهدی مطهر، تصویربردار فصل اول: محمد حدادی، تصویربردار فصل دوم: مسلم تهرانی، صدابردار: بهرام هدایت، تدوین: اسماعیل منصف، صداگذار: حسین قورچیان، موسیقی: امیر بکان، تهیه شده در: خانه مستند انقلاب اسلامی

این فیلم مستند در صورت پذیرش هیات انتخاب، برای اولین بار در بخش مسابقه ملی مستندهای نیمه‌بلند جشنواره روی پرده می‌رود.

۲۵۲ فیلم مستند متقاضی شرکت در بخش «جایزه شهید آوینی» جشنواره سینماحقیقت شدند

با پایان مهلت ارسال فیلم به دبیرخانه دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، کارگردانان ۲۵۲ فیلم مستند متقاضی شرکت در بخش ویژه‌ی «جایزه شهید آوینی» این جشنواره شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، جایزه شهید آوینی ویژه‌ی نمایش و تقدیر از فیلم‌های مستند منتخب حوزه‌ی مقاومت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که برای پنجمین سال متوالی به عنوان بخش‌ ویژه جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت برگزار می‌شود.

برپایه‌ی این گزارش، آمار سال گذشته بخش جایزه شهید آوینی سینماحقیقت، ۱۳۳ فیلم بود که به این معنا، امسال شاهد افزایش حدود ۹۰ درصدی متقاضیان شرکت در این رویداد موضوعی جشنواره هستیم.

«جایزه شهید آوینی» جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، از هیات انتخاب و داوری مجزایی برخوردارست و جایزه‌ی برگزیدگان این بخش هم تندیس طلایی، نقره‌ای و برنزی شهید آوینی، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۲۰، ۱۰۰ و ۸۰ میلیون ریال برای کارگردانان ۳ فیلم اول، دوم و سوم منتخب هیات داوران است.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از تقاضای «زمان» تا خبرهایی از جایزه شهید آوینی در سینماحقیقت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..