تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خطر ابتلا به سکته مغزي با افزايش آهن خون

خطر ابتلا به سکته مغزي با افزايش آهن خون

خبرگزاري آريا – نتايج يک بررسي نشان مي‌دهد بالا بودن سطح آهن خون مي‌تواند خطر سکته مغزي را افزايش دهد.
به گزارش خبرگزاري آريا از ايسنا، خطر ابتلا به سکته مغزي به خصوص مواردي که به لختگي خون منجر مي‌شود بيشتر در افرادي مشاهده مي‌شود که سطح بالاتري از آهن در خون آنان وجود دارد.
گروهي از متخصصان انگليسي به بررسي خطر سکته مغزي در افرادي پرداختند که از مقدار آهن خونِ آنان يا از تفاوت‌هاي ژنتيکي که موجب تغيير وضعيت آهن خون در اين افراد مي‌شود، اطلاعاتي در اختيار داشتند.
آنها به شواهدي دست يافتند که نشان داد افرادي با سطح آهن بالاتر از فاکتورهاي ژنتيکي تعيين شده، بيشتر در معرض ابتلا به سکته مغزي هستند.
همچنين محققان به افراد هشدار دادند که نبايد بر اساس اين يافته‌ها سطح آهن خون بدنشان را تغيير دهند و لازم است تحقيقات بيشتري در جهت تاييد يافته‌هاي بدست آمده انجام شده و مشخص شود چرا آهن چنين تاثيري را دارد.
يکي از متخصصان ارشد اين مطالعه گفت: يافته‌هاي بدست آمده در مراحل اوليه قرار دارد و با قطعيت نمي‌توانيم به افرادي که در معرض سکته مغزي قرار دارند توصيه کنيم ميزان آهن دريافتي خود را کاهش دهند.
بنابر اعلام سازمان جهاني بهداشت (WHO)، سالانه ۱۵ ميليون نفر در جهان دچار سکته مي‌شوند. از ميان اين افراد پنج ميليون نفر جان خود را از دست داده و پنج ميليون نفر ديگر مابقي عمر خود را معلول مي‌شوند.
آهن کاربردهاي بسياري در بدن دارد که اصلي‌ترين آن تامين اکسيژن گلبول‌هاي قرمز خون است. محققان اظهار داشتند که در مطالعات متعددي ارتباط بين سطح آهن و خطر سکته مغزي مورد ارزيابي قرار گرفته‌ است. هرچند نتايج بدست آمده در تضاد با يکديگر بوده‌ است.
به گزارش مديکال نيوز تودي، در برخي از مطالعات آمده‌ است که خطر فزاينده سکته مغزي با پايين بودن سطح آهن مرتبط است درحاليکه در برخي از بررسي‌ها خطر سکته مغزي با افزايش سطح آهن مرتبط دانسته شده‌ است. همچنين در برخي از مطالعات هيچ ارتباطي مشاهده نشده‌ و هنوز انجام مطالعات بيشتر و دقيق‌تر مورد نياز است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خطر ابتلا به سکته مغزي با افزايش آهن خون»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..