تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لمینت سرامیکی یا کامپوزیت، مزایا و معایب

۷۸۹۶۵۰

۹۴۴ بازدید

امروزه یکی از پرطرفدارترین خدمات دندان پزشکی انجام کار‌های زیبایی از جمله لامینیت یا کامپوزیت دندان است که زیبایی لبخند افراد را چند برابر بهتر می‌کند. اما سوالی که ممکن است پیش بیاید و ذهن برخی از افراد را به خود درگیرکند این است که "کدام روش برای طرح لبخند بهتر است کامپوزیت یا لامینیت؟! " البته برخی از افراد هم ممکن است با خود فکر کنند که لامینیت با کامپوزیت فرق چندانی ندارد، اما بهتر است بدانید که این دو، روش‌های متفاوتی برای انجام طرح لبخند هستند. اما در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که " لمینت دندان سرامیکی یا کامپوزیتی، کدام نوع بهتر است؟ "

لمینت سرامیکی یا کامپوزیتی، کدام نوع بهتر است؟

کلینیک تخصصی دندانپزشکی دنتال زعفرانیه

طراحی لبخند اختصاصی با جدیدترین روش

لامینیت دندانی یا کامپوزیت دندانی، مسئله این است؟
قبل از پرداختن به هر موضوعی باید بدانید که منظور از کامپوزیت، ونیر کامپوزیت و لامینیت، لمینیت سرامیکی است. همان طور که گفته شد هردواین روش‌های برای انجام طرح لبخند استفاده می‌شوند. اما منظور از طرح لبخند چیست؟ 

شما می‌توانید با کمک لامینیت یا کامپوزیت بدفرمی، شکستکی، ترک خوردگی، کجی، فاصله بین دندانی و بدرنگی دندان‌های خود را از بین ببرید.

گاهی اوقات بنا به نظر پزشک یکی از این روش‌ها ممکن است مورد استفاده قرار بگیرد و گاهی وقت‌ها هم فرد می‌تواند کاندید مناسبی برای هردو روش‌ها یعنی کامپوزیت یا لامینیت باشد که در این صورت خود شخص تصمیم می‌گیرد کدام روش را انتخاب کند. اما قبل از هر اقدامی ابتدا باید شرایط دندان‌ها به خوبی توسط دندان پزشک مربوطه بررسی شود. به عنوان مثال در ابتدا باید روابط بین دندان‌های فک پایین و بالا مورد معاینه قرار بگیرد. همچنین گاهی اوقات ممکن است قبل از انجام لامینیت یا کامپوزیت نیاز باشد که روی دندان‌ها اصلاحاتی صورت گیرد. مثلا افرادی که لبخند لثه‌ای دارند باید لیفت لثه انجام دهند و سپس برای طرح لبخند اقدام کنند. اما فراموش نکنید که هر کدوم از روش‌ها یعنی چه لامینیت دندانی و چه کامپوزیت دارای مزیت‌ها و معایبی هستند که در ادامه مطلب به این موضوع به طور دقیق‌تر می‌پردازیم.

از معایب و مزایای لامینیت سرامیکی و کامپوزیت‌ها بیشتر بدانید!
ممکن است طی تحقیقاتی که کرده اید یا صحبت‌هایی که در زمینه لامینیت شنیده اید این باشد که برای انجام لامینت‌های سرامیکی نیاز است که دندان‌ها تراش داده شوند. اولین سوالی که در ذهن افراد به وجود می‌آید این است که آیا واقعا این تراش به دندان‌ها آسیبی وارد می‌کند؟! در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اگرتراش دندان به درستی داده شود و به مینای دندان آسیب نرسد، نه مشکلی به وجود نخواهد آمد. اما مسئله‌ای که مطرح است اینه که باید تا جایی که ممکن است از دست زدن به دندان طبیعی خودداری کرد. اما بازهم جای نگرانی نیست و شما می‌توانید بدون دغدغه خاطر این کار را انجام دهید. اما در مقابل روش لامینیت‌های سرامیکی، برای انجام ونیرکامپوزیت‌ها نیازی به تراش دندان‌ها نیست و اگر نیاز باشد این تراش دندان نسبت به لامینیت‌ها کمتر است. نکته دیگری که باید در مقایسه این دوروش بدانید این است که لامینیت‌های سرامیکی نسبت به کامپوزیت‌ها شفافیت بالاتر ودرجه رنگ بندی شان متنوع‌تر از کامپوزیت‌ها است که این امر در زیبایی بخشیدن به دندان‌های طبیعی اصل مهمی است. همچنین برای انجام لامینیت سرامیکی نیاز است که بین یک تا دوهفته زمان نیاز باشد در صورتی که برای انجام کامچوزیت یک تا دو جلسه کافی است. اما شاید با این مقایسه‌ای که انجام شد هنوز به جواب سوال یعنی " لمینت دندان سرامیکی یا کامپوزیتی، کدام نوع بهتر است؟ " نرسیده باشید؛ چرا که هر یک از روش‌ها با معایب و مزایا‌هایی همراه هستند.

لمینت سرامیکی یا کاپوزیتی، کدام نوع بهتر است؟

اگر بین انتخاب روش‌های لامینیت یا کامپوزیت دچار تردید هستید بهتر است قبل از تصمیم گیری این نکته را بدانید که لامینیت‌ها زیبایی دو چندان بیشتر کامپوزیت‌ها دارند. به بیان دیگر اگر به دنبال تغییرات اساسی برای دندان هایتان هستید توصیه می‌شود با صلاح دید پزشک از مزیت زیبایی لامینیت‌ها برخوردار شوید. اما خوب دو نکته ممکن برای شما مسئله ساز باشد یکی تراش دندان‌ها است و دیگری مدت زمانی است که باید برای انجام این کار صرف کنید. اما با مطرح کردن این مسئله شاید دیگر در انتخاب روش مناسب دیگر تردید نداشته باشید. همان طور که می‌دانید امروزه عصر تکنولوژی وپیشرفت سریع علم است. به همین منظور در همه زمینه‌های دندان پزشکی تلاش بر این است که تا جایی که امکان دارد معایب روش‌های نوین از میان برداشته شود. در مورد لامینت‌های سرامیکی هم این اتفاق رخ داده است. 

لمینت کریستالی همان لمینت سرامیکی هستند با این تفاوت که بسیار نازک ترند، همچنین برای قرار دندان لامینیت‌های کریستالی دیگرنیازی به تراش بر روی دندان‌ها نیست.

 

از لامینیت‌های کریستالی بیشتر بدانید
همان طور که چندین بار در این مقاله گفته شد مهمترین عیب لمینت‌های سرامیکی قدیمی تراش دندان‌ها بود که دندانپزشکان همواره به دنبال برطرف کردن این عیب بودند. در سالیان اخیر محققان آمریکایی تحولی بزرگ در دندانپزشکی زیبایی ایجاد کردند و با معرفی لمینت‌های سرامیکی بسیار نازک به نام آرومز کریستال ونیرز (لمینت‌های کریستالی) که زیبایی فوق العاده و درخشندگی زیباتر از دندان طبیعی دارند که بدون نیاز به تراش دندان به سطح بیرونی دندان چسبانده می‌شود این مشکل را مرتفع کرده اند. لمینت‌های کریستالی با تکنولوژی دیجیتال کدکم و با بالاترین زیبایی و نچرالیتی بهترین انتخاب هستن و مثل لمینت‌های قدیمی احتیاجی به تراش دندان ندارند و فقط احتیاج به آماده سازی اولیه دندان دارند. در مرحله پرپ و قالب گیری، چون تراشی انجام نمی‌شود تزریق بی حسی هم انجام نمی‌شود.

لمینت سرامیکی یا کاپوزیتی، کدام نوع بهتر است؟

ویژگی‌های لمینت‌های کریستالی:
١. ضخامت بسیار نازک در حد ٢/. تا ٤/. میلیمتر.
٢. شباهت بسیار زیاد به مینای دندان.
٣. عدم نیاز به تراشیدن دندان‌ها.
٤. باند بسیار قوی به دندان و داشتن دوامی بین ١٥ تا ٢٥ سال که فوق العادست.
٥. بدلیل ساختار کریستالی درخشندگی بسیار بالای دارد و جذب آب و مواد رنگی ندارد و به همین دلیل ثبات رنگ بسیار بالایی دارد و نیاز به پالیش سالیانه ندارد.

مراحل انجام لمینت کریستالی در دندانپزشکی:
برای انجام لمینت‌های کریستالی تنها به دو جلسه حضور در مطب ما نیاز هست، جلسه اول یک قالب کلی و عکس‌های مخصوص با دوربین از دندان‌های شما گرفته میشود و به لابراتوار اختصاصی ما ارسال میشود و جلسه بعد حدود ٢٤تا ٧٢ ساعت بعد لمینت‌های های کریستالی ساخته شده به مطب ارسال میشود و در مطب روی دندان‌های شما نصب میشوند.
این لمینت‌ها ٨ سال گارانتی مطب ما را دارند و در صورت بروز هر مشکلی در کوتاه‌ترین زمان بصورت کاملا رایگان مرتفع می‌گردد.

چه افرادی کاندید مناسب برای انجام لامینیت (سرامیکی و کریستالی) وکامپوزیت نیستند؟

• افرادی که دندان قروچه شدید دارند.

• افرادی که پوسیدگی دندان دارند. (این افراد در ابتدا باید مثل پوسیدگی و عفونت لثه خود را توسط دندان پزشک برطرف کنند و سپس برای انجام طرح لبخند اقدام کنند).

• افرادی که سایش مینای شدید دندان دارند.

هزینه لامینیت (کریستالی و سرامیکی) و کامپوزیت دندان به چه صورت است؟
تنها مسئله‌ای که ممکن است افراد انجام طرح لبخند به روش لامینیت (کریستالی و سرامیکی) نسبت به کامپوزیت‌ها دچار تردید کند قیمت آن است. نباید فراموش کرد که لامینیت‌ها به دلیل زیبایی و شفافیت بهتری که دارند از قیمت بالاتری برخوردار هستند و قیمت کامپوزیت‌ها هر واحد از لامینیت‌ها کمتر است. همچنین قیمت لامینیت‌ها و کامپوزیت‌ها بسته به جنس مواد و میزان کاری که بر روی دندان‌ها انجام می‌شود متغیر است.

لمینت سرامیکی یا کاپوزیتی، کدام نوع بهتر است؟

کلینیک تخصصی دندانپزشکی دنتال زعفرانیه

طراحی لبخند اختصاصی با جدیدترین روش

ایمپلنت فوری دندان باضمانت مادام العمر



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لمینت سرامیکی یا کامپوزیت، مزایا و معایب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..