تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




در جشنواره فيلم «سليمانيه» بیش از هر جشنواره دیگری لذت بردم

به گزارش شمانیوز: «فاطمه معتمدآریا» بازیگر سرشناس سینمای ایران در مورد برگزاری سومين دوره جشنواره بین‌المللی فيلم «سليمانيه» Slemani گفت: برای من ملت کُرد، کردستان و مناطق کُردنشین اهمیت و خاصیت ویژه‌ای دارد و آن هم، گیرایی خاکش است که به سادگی به مردمش منتقل شده است. مردمی که اهل شور و عشق و ساز و آواز و رقص هستند و همچنین به جنگجو بودن معروفند که این بخشی از خصلتشان است که با پلیدی بجنگند؛ ولی انسان‌های بسیار فرهیخته، ارزشمند و مهربان هستند و این مهرشان هم به تک تک میهمان‌های جشنواره بین‌المللی فيلم «سليمانيه» منتقل شد و به خصوص به من بیش از دیگران.

در جشنواره بین‌المللی فيلم «سليمانيه»، بیش از هر جشنواره دیگری لذت بردم

وی همچنین گفت: همانطور که در جریان هستید، سال گذشته به صورت زمینی وارد اقلیم کردستان شد موقعی‌که همه مرزهای هوایی عراق بر روی این منطقه، بسته شده بود و بسیاری از میهمان‌های خارجی نتوانستند که در جشنواره بین‌المللی فيلم «سليمانيه» شرکت کنند. وقتی‌که از من پرسیدند که شما حضور خواهید داشت؟ من هم در جواب گفتم که هر جوری که شده، حتماً به جشنواره می‌آیم، به صورت زمینی آمدم و به لطف مسئولان جشنواره، به شکل خیلی محافظت شده آمدم و فکر کردم که جهان ما به همین سادگی و به یک تصمیم ساده بسته است که بخواهیم کاری را انجام دهیم و آمدم و از بودنم بیش از هر جشنواره دیگری در جهان در جشنواره بین‌المللی فيلم «سليمانيه» لذت بردم.

از شهر حلبچه بازدید کردیم

این بازیگر باتجربه سینمای ایران  در ادامه سخنانش اظهار داشت: امسال عادی‌تر و معمولی‌تر به جشنواره بین‌المللی فيلم «سليمانيه» آمدم و خیلی میهمان‌های بیشتری و اتفاقات مهمتری در اینجا دیدم. صحبت‌های خیلی فوق العاده‌ای در مورد ادبیات کُرد و اتفاقاتی که در اقلیم کردستان می‌افتد را شنیدم و به‌خوبی حس کردم. در مدت اقامتم در اقلیم کردستان، از شهر حلبچه و چندین مکان تاریخی نیز بازدید کردیم و همه اینها مزید بر جاذبه‌هایی بود که در جشنواره بود.

اکثر فیلم‌ها محصول سال 2018 و از جشنواره‌های مهم دنیا آمده بود

وی افزود: امسال کاتالوگ جشنواره را که نگاه می‌کردیم اکثر فیلم‌ها محصول سال 2018 بود و بیشتر آنها از جشنواره‌های مهم دنیا آمده بود و تعداد کثیری از میهمان‌ها هم از سینماگران جوان مناطق مختلف کردستان بودند.

از «ونیز» کهن‌ترین جشنواره دنیا به «سليمانيه» یکی از جوانترین جشنواره‌ها آمدم

داور بخش «افق‌ها»ی هفتاد و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فيلم «ونیز» در کشور ایتالیا گفت: خیلی خوشحالم از جشنواره بین‌المللی فيلم «ونیز» که کهن‌ترین جشنواره دنیاست به جشنواره بین‌المللی فيلم «سليمانيه» یکی از جوانترین جشنواره‌های دنیا آمدم؛ در حقیقت سینما همه مرزها و فاصله‌ها را از بین می‌برد. وقتی‌که جایی حضور داشته باشید و نمایش فیلم و سینماگرها در آن حضور داشته باشند و بحث و گفت‌وگو باشد؛ دیگر فرقی نمی‌کند کجای دنیاست، ونیز هستی، یا در سلیمانیه، یا در ایران، یا در سیدنی و یا هر جای دیگری در دنیا. مهم این است که فصل مشترکی بین خانواده سینما وجود دارد و آن هم فیلم، فرهنگ و هنر سینما است، که این خانواده را دور هم جمع می‌کند و نگه می‌دارد. گاهی اوقات مثل کولی‌ها از یک جایی به جای دیگر کوچ می‌کنند؛ یک موقعی کوهستانی و سخت است و عبور کردن از آن مشکل و یک موقعی هم که دشت است و آدم را برای پرواز به شوق می‌آورد.                    

کردستان اقلیم خارق العاده‌ای است

«سیمین» سینمای ایران در مورد حضور در اقلیم کردستان گفت: اگر به شما بگویم که من از روزی که امسال به اقلیم کردستان آمدم؛ دلم نمی‌خواست از آن بیرون بروم، شاید باور نکنید. به همین دلیل، کنکاش مجددی در ادبیات کردستان می‌کنم و با دوستان هنرمند کُردی که در این منطقه حضور دارند، صحبت کردیم که اگر بشود در اینجا کار مشترکی انجام بدهیم و من یک زمان طولانی دلیل منطقی داشته باشم که در اقلیم کردستان بمانم. مناطق مختلف کردستان، اقلیم خارق العاده‌ای است. اینجا پر از جاذبه است. هر چند که خیلی بی‌مهری بر آن روا داشته شده است؛ ولی اینقدر گرما، انرژی خوب و سخت‌کوشی در آن است که شاید این سخت‌کوشی کردستان باعث می‌شود که آدم در مقابلشان احساس ضعف کند.           

سليمانيه سراسر شعور و دانش است

وی افزود: به نظرم جشنواره بین‌المللی فيلم «سليمانيه» در جایی برگزار می‌شود که سراسر از شعور و دانش هستند و بسیار هنرمندان ارزشمندی دارد که به خاطر حُجبی که دارند در منطقه خودشان باقی مانده‌اند. در این جشنواره، بیشتر فیلم‌های کُردی از ساخته‌های سینماگران کُرد را دیدم، به دلیل اینکه خیلی از فیلم‌ها را در جشنواره‌های دیگر دنیا دیده بودم. این فیلم‌های کُردی موضوع‌های خیلی خوبی داشتند، البته هم اکثر آنها جایزه گرفتند؛ ولی به تجربیات بیشتری احتیاج دارند.            

خیلی خیلی دلم می‌خواهد نقش یک شخصیت کُرد را بازی کنم

بازیگر فیلم سینمایی «روسری آبی» در مورد پروژه جدید همکاری در کردستان گفت: متأسفانه یک پروژه و تحقیق کُردی نیمه‌کاره باقی ماند و ما یک هفته فیلمبرداری کردیم و تعطیل شد؛ موضوع آن در مورد زنان شیمیایی سردشت بود، قصه یک نفر و ماجراهای مختلفی که بر اثر بمباران شیمیایی بوجود آمده بود. متأسفانه متوقف شد و من هنوز مزه یک کار دلنشین در کردستان را از دست دادم. خیلی خیلی دلم می‌خواهد نقش یک شخصیت کُرد را بازی کنم؛ یک تحقیقاتی کردم و چیزهایی هم از یک شخصیت زن مبارز حلبچه‌ای در اقلیم کردستان دستگیرم شد و خیلی دوست دارم تحقیقاتی که دوستانم در اینجا بر روی آن کار کرده‌اند را ببینم و شاید بتوانیم از دل آن، یک فیلمنامه فیلم سینمایی و یا یک سریال خوب دربیاوریم.

جشنواره بین‌المللی فيلم «سليمانيه» جوان و پرانرژی است

«فاطمه معتمدآریا» در مورد اهمیت برگزاری جشنواره بین‌المللی فيلم «سليمانيه» در منطقه خاورمیانه گفت: در این منطقه، جشنواره جهانی فجر برگزار می‌شود که قدمت خیلی خوبی دارد و آن هم 36 سال تجربه برگزاری جشنواره است؛ از آن طرف، جشنواره بین‌المللی فيلم «آنتالیا» در ترکیه برگزار می‌شود که ارتباطات بین‌المللی گسترده‌ای دارد و از این طرف هم جشنواره بین‌المللی فيلم «سليمانيه»، که جوان و پرانرژی است، به نظرم اگر که بشود از تجربیات جشنواره‌های دیگر استفاده کند برای پرباربودن آن بهتر خواهد بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «در جشنواره فيلم «سليمانيه» بیش از هر جشنواره دیگری لذت بردم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..