تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تصویر تسلیم شدن ملوانان امریکایی وارد کتاب پایه دهم شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم, علی صابرماهانی امروز در نشست خبری، اظهار کرد: هفته بسیج دانش‌آموزی از 7 تا 13 آبان خواهد بود و  8 آبان مصادف با روز بسیج دانش‌آموزی است و بعضی مدارس ما در دوران دفاع مقدس بیش از 200 شهید تقدیم کردند.

وی افزود: 13 آبان روز بزرگی است و سه واقعه تبعید امام، کشتار, دانش‌آموزان و تسخیر لانه جاسوسی را با نقش امریکا شاهد بودیم بنابراین برای بصیرت‌افزایی دانش‌آموزان و تبیین دشمنی امریکا با کشور ایران تلاش می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی گفت: به عنوان یک تشکل قانونی در مدارس در سه دوره تحصیلی فعالیت می‌کنیم در ابتدایی با عنوان امیدان, متوسطه اول پویندگان و متوسطه دوم پیشگامان فعال هستند و 12 سال دانش‌آموزان در مدارس تحصیل می‌کنند و بسیج باید از این فرصت استفاده کنند. در دوره ابتدایی و متوسطه اول فرمانده بسیج دانش‌آموزی معلم است و جانشین بسیج یکی از دانش‌آموزان است. در دوره متوسطه دوم با توجه به سن بچه‌ها و ضرورت هویت دهی به آنها مسئولیت بسیج دانش‌آموزی با بچه‌ها است و الگوهای تربیتی خود را شهدا قرار داده‌اند.

صابرماهانی گفت: در تابستان بچه‌ها اردوی تشکیلاتی دارند که بزرگترین اردو برای بسیج دانش‌آموزی است و 17 هزار نفر به مدت یک هفته آموزش می‌بینند و از ابتدای سال به عنوان مسئول بسیج دانش‌آموزی کارها را دنبال می‌کنند.

وی اضافه کرد: هر سال یکی از الگوهای تربیتی را به بچه‌ها معرفی می‌کنیم سال گذشته بچه‌های حاج قاسم و امسال هم زندگی آقای طحانیان نوجوانی که اسیر شده بود را به بچه‌ها بازگو می‌کنیم. مطالبه ما از جامعه هنری این است که شهدای دانش‌آموز را در قالب فیلم به بچه‌ها معرفی کنند.

رئیس بسیج سازمان دانش‌آموزی ادامه داد: در عرصه فرهنگی, علمی, سیاسی, اجتماعی, دفاعی و تشکیلاتی کار را دنبال می‌کنیم و به فکر و اندیشه دانش‌آموزان هویت می‌دهیم و شورای اندیشه ورزی را راه‌اندازی کرده‌ایم و در 10 کارگروه بچه‌ها درباره مباحث مورد نیاز به گفت‌وگو می‌پردازند.

صابرماهانی ادامه داد: اگر در کارگروه‌ها حضور پیدا کنید حرف‌های خلاقانه و جدید دانش‌آموزان به عنوان سند تصویب و برنامه‌های بسیج متناسب با آن دنبال می‌شود. معتقدیم یک دانش‌آموز بسیجی باید روحیه جهادی داشته باشد و امروز بسیاری از مشکلات کشور اینگونه حل نمی‌شود و اردوی جهادی را جزو برنامه‌ها قرار دادیم.

وی درباره اردوی راهیان نور دانش‌آموزی بیان کرد: سالانه 400 تا500هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان نور می‌روند و امسال آیین افتتاح این اردو را از کنار مزار شهید حججی داشتیم و 13 هزار دانش‌آموز از 15 مهر تا کنون اعزام شده‌اند و مرحله بعدی از 12 آبان به جنوب و غرب خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی تصریح کرد: راهیان نور یک حرکت تربیتی با جهت‌گیری انقلابی است و  آشنا‌کردن دانش‌آموز با دشمن اصلی از کارهایی است که آن را دنبال می‌کنیم چند سال قبل که ملوانان آمریکایی تسلیم شدند عکس آن را در کتاب درسی آمادگی دفاعی پایه دهم آوردیم چون یکبار تسلیم شدن آنها را در سال 58 دیده بودیم و این تسلیم شدن روی ناو نشان می‌دهد در عرصه نظامی آمریکا شکست خورده و عزت ایران را نشان می‌دهد.

صابرماهانی عنوان کرد: روز 13 آبان حضور بزرگ دانش‌آموزان را در راهپیمایی خواهیم داشت همانطور که بچه‌ها سال 58 لانه جاسوسی را تسخیر کردند الان هم آمریکا را دشمن ایران می‌دانند.

وی بیان کرد: اردوی استکبارستیزی را برای بچه‌ها برگزار می‌کنیم که در قالب آن از موزه عبرت و لانه جاسوسی بازدید می‌کنند بچه‌ها باید بدانند امریکا روز به روز عقب‌تر می‌رود و این ناشی از پیش برندگی جمهوری اسلامی است.

رئیس بسیج سازمان دانش آموزی ادامه داد: نظام فرصت خوبی را در اختیار بسیج دانش‌آموزی قرار داده تا در 12 سال برای انتقال ارزش‌ها به دانش‌آموزان کار انجام دهیم همچنین بخشی از مفاهیم در کتاب‌های درسی لحاظ شده در  پایه چهارم دبستان با عنوان فرمانده دل‌ها شهید خرازی را معرفی می‌کنیم و بچه‌ها به گلزار شهدا می روند و به سر مزار شهید خرازی خواهند رفت. در کلاس پنجم در درس نام‌آوران بچه‌ها را با انرژی هسته‌ای آشنا می‌کنیم و نمایشگاهی تاسیس شده که در قالب آن فواید این انرژی و نیاز جامعه به آن بیان می‌شود.همچنین در پایه دهم بچه‌ها بعد از درس آمادگی دفاع به میدان تیر می‌روند.

صابرماهانی گفت: بیش از 40 شهید را از استان‌های مختلف پیدا کردیم و تحت عنوان شهیدان فهمیده آنها را به دانش‌آموزان معرفی خواهیم کرد انتقادی که به جامعه هنری داریم این است که نتوانستیم درباره این شهدا فیلم برای بچه‌ها بسازیم. هم اکنون در چهلمین سال پیروزی انقلاب هستیم و دشمن به دنبال این است که ارزش‌های انقلاب را در ذهن دانش‌آموزان پایین بیاورد و باید دانش‌آموزان را با دستاوردهای انقلاب آشنا کنیم تا از نزدیک پیشرفت کشور را ببینند.

وی تاکید کرد: باید فاصله بین خانه و مدرسه را کم کنیم و آنها را به مسجد وصل کنیم در طرح شهید بهنام محمدی سه هزار مدرسه دوره متوسطه اول را تحت پوشش بردیم تا از ظرفیت مدرسه مسجد و خانواده در کار تشکیلاتی بهره ببریم و بچه‌ها را هم به خرید کالای ایرانی تشویق کنیم.

رئیس بسیج سازمان دانش آموزی خاطرنشان کرد: بسیج دانش آموزی به تنهایی و بالقوه کل بسیج است و هر چه در اینجا سرمایه‌گذاری کنیم برای آینده است و از ظرفیت سایر بخش‌ها بهره می‌بریم امسال با هماهنگی بسیج اصناف با هدف کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت هر کاسب به یک دانش‌آموز برای تهیه لوازم‌التحریر کمک می‌کند و حدود 100 هزار دانش‌آموز را تحت پوشش بردند.

صابرماهانی درباره امنیت اردوهای راهیان نور، گفت: مسئول ایمنی بسیج و سپاه عضو قرارگاه راهیان نور هستند و تمام دستورالعمل‌ها وقتی امضا می‌شود که مسئول ایمنی دیده باشد و بچه‌ها باید با قطار بروند و سرویس‌های حمل و نقل باید مطمئن باشد. در نظر سنجی که از دانش‌آموزان داشتیم بالای 90 درصد آنها از راننده‌ها راضی بودند واقعا بحث ایمنی برای ما مهم است اما در حادثه اخیر که رخ داد بحث بارندگی و لغزندگی جاده را داشتیم باز هم گفتیم با شرکتی که حمل و نقل را بر عهده دارد، برخورد شود. اتوبوسی که دانش‌آموزان را می‌برد کارشناس نیروی انتظامی چک کرده بود و مشکلی نداشت اما بعضی موارد خارج از توان ما است و اتفاقاتی رخ می‌دهد با وجود آنکه تلاش خود را می‌کنیم.

وی گفت: آموزش و پرورش معتقد است راهیان نور یک اردوی زودبازه تربیتی است و قتی این‌چنین است باید بیش از این سرکار بیایند تا چنین حوادثی را نداشته باشیم در اتوبوس‌ها یک نفر را به عنوان پلیس یار داریم که باید تذکر دهد تا این اتفاقات رخ ندهد و با یک حادثه نمی‌توان کار بزرگ را کنار گذاشت و باید تمام توان را بگذاریم که این اتفاقات نیفتد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تصویر تسلیم شدن ملوانان امریکایی وارد کتاب پایه دهم شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..