تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




محدویت اعمال مدارک تحصیلی, سدی در برابر نیروی انسانی کارآمد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در خصوص طرح رفع محدودیت احتساب مدرک فقط دوره تحصیلی برای کارکنان دولت، گفت: این طرح با توجه به لزوم تجهیز منابع انسانی شاغل در دستگاه‌های دولتی به آخرین دستاوردها و نوآوری‌های علمی در حوزه تخصصی خود ارائه شده است.

وی در تبیین این موضوع  افزود: تحقق اهداف  برنامه‌های کلان و چشم‌انداز توسعه کشور نیاز به نیروی انسانی صاحب‌نظر و مشرف به حوزه‌های مختلف اطلاعاتی داردکه در کنار تحصیل و تحقیق و پژوهش های کارکنان دولت وکاربست یافته‌های آنها در حوزه‌های تخصصی خود میسر است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان، تاکید کرد: این رویکرد در آموزش وپرورش که منبع اصلی تامین نیروی انسانی کشور است بیش از سایر دستگاه‌های اجرایی باید محور توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان، گفت: در سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش نیز به منابع انسانی و لزوم تجهیز به دانش تخصصی روز تاکید شده است. در رتبه‌بندی، معلمان همتراز، هیئت علمی دانشگاه دیده شده‌اند که باید ضمن بررسی صلاحیت‌های حرفه‌ای فرهنگیان، در رده‌های مختلف مربی، دانشیار، استادیار و استاد با توجه به سوابق وتجربیات، پژوهش‌های کاربردی و مدارک رتبه بندی شوند.

 وی بیان داشت: اجرای طرح رتبه‌بندی با رویکردی که در سند تحول مدنظر است و معلمان نباید کمتر از 80 درصد هیئت علمی دانشگاه‌ها دریافتی داشته باشند، ضمن بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان، باعث ارتقای مرجعیت اجتماعی آنها، با توجه جایگاه و شأن تخصصی معلمان می‌شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان گفت: بسیاری از کارکنان دولت به ویژه فرهنگیان، با استفاده از وقت و هزینه‌های شخصی، با هدف ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای خود، موفق به دریافت مدارک تحصیلی به ویژه در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا شده‌اند، که بی‌شک در ارائه خدمات با کیفیت به دانش‌آموزان موثر است.

حاجی بابایی افزود: مجلس با توجه به چشم انداز1404 و 1444(سند الگوی اسلامی،ایرانی پیشرفت) که اخیرا توسط مقام معظم رهبری اعلام شده است و لزوم رشد همه جانبه جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف به ویژه پژوهش‌ها, تحقیقات و دستاوردهای علمی، از برداشتن محدودیت اعمال مدرک تحصیلی حمایت می‌کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «محدویت اعمال مدارک تحصیلی, سدی در برابر نیروی انسانی کارآمد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..