تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انیمیشنی‌ها گردهمایی‌شان را چگونه برگزار می‌کنند؟

دبیر دهمین جشن مستقل انیمیشن درباره تفاوت‌های برگزاری این دوره جشن گفت: در این دوره جمعا ۱۰ جایزه به برگزیدگان اهدا خواهد شد و بر اساس آیین‌نامه خانه سینما فقط آثاری پذیرفته می‌شوند که پیش از این به صورت عمومی اکران و یا پخش شده‌اند.

معین صمدی دبیر دهمین جشن مستقل انیمیشن در گفت‌وگویی با ایسنا، درباره جزئیاتی از برگزاری این جشن توضیح داد: به احتمال بسیار زیاد دهمین جشن مستقل انیمیشن، هفته اول آذر برگزار خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: ما سعی خواهیم کرد که از سال آینده برگزاری این جشن را به روز جهانی انیمیشن که ۶ آبان‌ماه است، نزدیک‌تر کنیم اما امسال به دلیل اینکه این تاریخ به اربعین نزدیک بود، برگزاری این جشن با یک ماه تاخیر اتفاق افتاد. مکان برگزاری آن هم به احتمال زیاد در سینما «کانون» واقع در خیابان وزرا خواهد بود.

او با اشاره به اینکه “اولین سالی است که جشن مستقل انیمیشن توسط انجمن صنفی برگزار می‌شود” گفت: تا پیش از این «آسیفا»  مسئولیت برگزاری این جشن را بر عهده داشت اما اکنون این وظیفه برعهده انجمن صنفی انیمیشن گذاشته شده. این درحالی است که اعضا و فعالین انیمیشن ایران با «آسیفا» بسیار مشترک است بنابر این به نظر می‌رسد ما کسی را نداریم که عضو صنف باشد اما عضو آسیفا نباشد. بنابراین در برگزاری جشن از نیروهایی که عضو آسیفا هستند هم استفاده خواهد شد، مخصوصا در بخش داوری‌ آثار  از تجربیات آنها استفاده خواهیم کرد.

دبیر دهمین جشن مستقل انیمیشن درباره تفاوت این دوره جشن و چشم‌اندازهایی که برای آن در نظر دارند، بیان کرد: می‌خواهیم از این پس این جشن را از نظر داوری آثار به صورت تخصصی‌تر برگزار کنیم بنابر این در این دوره، ۷ جایزه دستاورد فناوری خواهیم داشت که برای آن از ۲۱ داور استفاده کرده‌ایم. هر بخش سه داور دارد که در حوزه تخصصی‌شان به بررسی و انتخاب آثار پرداخته‌اند. داستان پردازی، شخصیت پردازی، فضاسازی، انیمیت، صدا، موسیقی و کارگردانی هفت بخش این جایزه هستند با این تفاوت که اگر قبلا فقط انیماتور جایزه می‌گرفت الان تیم انیمیت جایزه می‌گیرد و همه چیز به این سمت خواهد رفت که یک نگاه صنفی به این جشن داشته باشیم. تا پیش از این کارگردان‌ها بیشتر دیده می‌شدند اما اکنون از دیگر فعالان این حوزه نیز نام برده می‌شود.

صمدی ادامه داد: سه جایزه هم به بهترین فیلم کوتاه، بهترین فیلم بلند و بهترین سریال تعلق می‌گیرد. بنابر این جمعا ۱۰ جایزه در این دوره به منتخبین اهدا خواهد شد. در نظر داریم که در سال‌های آینده بخش دستاورد را تخصصی‌تر کنیم و به ۱۰ جایزه برسانیم.

او با اشاره به اینکه “این دوره پیش زمینه‌ای برای آکادمیک برگزار کردن جشن از سال آینده است” گفت: شیوه برگزاری دهمین جشن مستقل انیمشین برای مان مانند یک تجربه است تا بتوانیم نقاط قوت و ضعف آن را پیدا کنیم و از سال آینده آن را به صورت آکادمی بزرگتری برگزار کنیم. در این دوره ۲۱ داور داریم و بنا است تا از سال آینده به این سمت برویم که یک آکادمی متشکل از پیشکسوتان و یا از بزرگان این رشته داشته باشیم تا انتخاب‌ها و داوری نهایی را انجام دهند.

دبیر این دوره جشن همچنین گفت: فراخوان این دوره جشن یک ماه فرصت داشت اما مساله ما این است که بتوانیم شرایطی را به وجود بیاوریم که از سال آینده زمان فراخوان افزایش پیدا کند. البته چون جشن ما سالیانه برگزار می‌شود و پروسه ساخت یک انیمیشن طولانی است و شاید تعداد انیمیشن‌هایی که در طول یک سال ساخته می‌شود زیاد نباشد، معمولا می‌دانیم که چه آثاری به جشنواره خواهد رسید.

وی همچنین اضافه کرد: امسال اولین دوره‌ای است که طبق آیین‌نامه خانه سینما  فقط آثاری پذیرفته می‌شوند که پیش از ارسال به دبیرخانه، اکران و پخش شده باشند. در بخش فیلم کوتاه می‌توانند اولین پخش‌شان در همین جشن باشد اما در حوزه سریال و فیلم بلند باید پخش عمومی داشته باشند. این اکران در بخش سریال می‌تواند هم به صورت تلویزیونی باشد و هم اینترنتی. علت آن هم این است که مخاطب برای ما بسیار اهمیت دارد بنابراین ما می‌خواهیم به سمتی برویم که در تولید انیمیشن مخاطب بیشتری داشته باشیم.

معین صمدی در پایان درباره هزینه‌های برگزاری این جشن توضیح داد: باتوجه به فضای که اکنون به لحاظ اقتصادی در جامعه وجود دارد و همچنین تصمیماتی که در خانه سینما گرفته شده است، در این دوره جشن مفصلی را برگزار نخواهیم کرد و بیشتر شبیه یک جشن خودمانی خواهد بود که تمام بچه‌های انیمیشن را دور هم جمع خواهد کرد.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انیمیشنی‌ها گردهمایی‌شان را چگونه برگزار می‌کنند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..