تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ده هزار و هفتصد دقیقه برنامه نشان ارادت رادیو به اربعین

ده هزار و هفتصد دقیقه برنامه نشان از ارادت رادیو به اربعینبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی معاونت صدا؛ به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی ویژه برنامه‌های متعدد و مختلف از شبکه‌های رادیویی به روی آنتن می‌رود.

شبکه‌های مختلف رادیویی در طول ایام برگزاری مراسم اربعین حسینی، با تولید و پخش سیصد و سی و چهار عنوان برنامه به مدت ده هزار و هفتصد دقیقه، زائرین حسینی را همراهی می‌کنند.

بر این اساس برنامه‌های در نظر گرفته شده با موضوعاتی از قبیل نمایش‌های فاخر رادیویی، گفتگو، گزارش‌های زنده از کربلای معلی، مصاحبه، پخش ادعیه، محافل انس با قرآن مجید و موارد متعدد دیگر به گوش هموطنان می‌رسد.

رادیو ایران

رادیو ایران با برنامه‌های سلام صبح بخیر، ساده مثل صبح، خانه و خانواده، راه شب، عشق است و آتش و خون و ایران را بشنویم جنبه‌های مختلف گردهمایی بزرگ اربعین حسینی را از طریق ارتباط با راهپیمایی و گزارشگران اعزامی به سمع مخاطبان می‌رسانند.

همچنین برنامه به افق آفتاب که در آن همراه با یک آیه یا حدیث به اطلاع رسانی از وضعیت و اخبار راهپیمایی می‌پردازد، برنامه نشانی به بیان کلام مقام معظم رهبری، برنامه تقویم تاریخ با بررسی ابعاد مختلف تاریخی روز اربعین، برنامه میزبان با پخش میزگرد درباره اهمیت و تاثیر راهپیمایی در همبستگی امت اسلام، برنامه کاروانیان با محوریت اهمیت اربعین در ایجاد معنویت در جامعه، برنامه دعوت با بیان واگویه‌های اربعینی، برنامه باغ ارغوان با موضوع پخش موسیقی درخواستی مرتبط با حال و هوای اربعین، برنامه کافه هنر با بررسی موضوعات مختلف مرتبط با روز اربعین، برنامه صفحه من که در آن با استفاده از ظرفیت مخاطبان همراه مواردی همچون گزارش مستند از پیاده روی، آیتم‌های متن خوانی و نمایشی وجود دارد، برنامه جهان سیاست با موضوع بررسی اهمیت و ضرورت راهپیمایی اربعین و نقش آن در وحدت و همبستگی ایران و عراق، بحث روز با بیان موضوع راهپیمایی اربعین و برنامه رویداد‌های هفته که به بررسی اخبار و رویداد‌های مربوط به راهپیمایی اربعین پرداخته می‌شود.

رادیو تهران

رادیو تهران در ایام پیاده روی اربعین ویژه‌ برنامه هایی تحت عنوان با کاروان اربعین را در قالب آیتم‌های کوتاه تدارک دیده است که به گزارش مستند از راهپیمایی اربعین، گفتگو با زائران و مسئولین مرتبط با اربعین می‌پردازد. همچنین این شبکه در ویژه برنامه‌ای با همین عنوان در روز اربعین به صورت برنامه‌ای مستقل به روی آنتن می‌رود. برنامه عطر خدا نیز به روایتگری تاریخ و پیوند موضوع اربیعن با توجه به اقتضائات امروز جامعه اشاره می کند.

رادیو قرآن

برنامه مهرتابان به صورت زنده از کربلا پخش می‌شود و محفل انس با قرآن نیز "به صورت زنده از نجف اشرف و تا قبل از اذان ظهر و بعد از اذان مغرب و عشاء" به روی آنتن می‌رود. علاوه بر موارد گفته شده گزارش‌های متنوعی از پوشش راهپیمایی جامعه قرآنی را نیز به سمع مخاطبان می‌رسد.

رادیو پیام

در کلیه بخش‌های رادیو پیام به راهپیمایی اربعین- آیتم پیام کربلا - کلام رهبری در خصوص اربعین - پیام‌های بهداشتی و آداب این سفر در قالب تکست - پخش روضه و مداحی و موسیقی متناسب پرداخته می‌شود.

رادیو سلامت

این شبکه رادیویی با برنامه حقیقت سرخ که به برقراری ارتباط با گزارشگر رادیو سلامت در راهپیمایی روز اربعین، برنامه به رنگ زندگی با موضوع گزارش از راهپیمایی با شکوه اربعین، برنامه مهرگان با موضوع گزارش از راهپیمایی با شکوه اربعین، برنامه کوچه سلامت پلاک ۱۰۲ با موضوع گزارش از راهپیمایی اربعین مخاطبان را همراه خود می‌سازد.

رادیو ورزش

رادیو ورزش نیز با برنامه عصر عاشقی و برنامه چهلمین روز که در آن‌ها به گفتگو با ورزشکارانی که در راهپیمایی اربعین حضور دارند، می‌پردازد. برنامه فرهنگ و ورزش با موضوع انعکاس گزارش از مراسم پیاده روی اربعین و برنامه با گزارشگران که به تهیه گزارش از موکب‌هایی که توسط هئیت‌های ورزش و ورزشکاران اداره می‌شود اشاره می‌کنند.

رادیو نمایش

رادیو نمایش نیز با نمایش‌های رادیویی کمک حال، مسافر، با پای پیاده، خواب پدر، رفاقت، سوغاتی، دوستی تازه، نشان دوست، در کنار هم، دکتر احمد، زائر و اشتباه محاسباتی با موضوع مجموعه نمایشی اپیزودیک با محوریت پیاده ‏روی اربعین مخاطبان را همراهی می‌کند. همچنین این شبکه رادیویی برنامه گیومه شامل آیتم‏ های متنوع و مرتبط با پیاده روی اربعین ازجمله ارتباط با گزارشگر مستقر در مرز‌های مهران و چزابه، پوشش خبری سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین و پوشش خبری تئاتر پیاده ‏روی اربعین متعلق به حوزه هنری را به روی آنتن می‌برد.

حال و هوای خاص در استودیو رادیو اربعین

وقتی وارد استودیو رادیو اربعین می‌شوید، حال و هوای خاص فضای این محل انسان را تحت تاثیر قرار می دهد. سیاه پوش شدن در و دیوار‌های استودیو، صدای نوای آرام نوحه، آرامش خاصی که کمتر در زمان تولید برنامه‌های زنده وجود دارد هر بیننده‌ای که تجربه حضور در استودیو‌های مشابه را داشته است، متعجب می‌کند.

تمامی عوامل حاضر در این استودیو هنگام ضبط برنامه با زبان دل ارتباط برقرار می‌کنند و مخاطبان را همراه می‌سازند. چقدر برای گویندگان این شبکه دشوار است زمانی که مخاطبان در طول مسیر پیاده روی و با دل شکسته خود از حال و هوای عزادارن و مظلومیت امام حسین علیه السلام سخن می‌گویند، اشک و بغض خود را کنترل نمایند تا برنامه به نحو شایسته اجرا شود.

آنچه که از استودیو رادیو ابعین به چشم می خورد نه صرفاً تکیه بر تاکتیک‌های برنامه سازی رادیویی، بلکه ارتباط فرا رسانه‌ای است که گروه‌های نه چندان پر تعداد برنامه ساز در هر شیفت کاری با مخاطبان میلیونی خود برقرار می کنند. این نحوه تعامل شاید در طول تاریخ رسانه‌ای و در جایگاه خود بی سابقه باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ده هزار و هفتصد دقیقه برنامه نشان ارادت رادیو به اربعین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..