تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تمام نکات رژيمي براي جلوگيري از ابتلا به پوکي استخوان

تمام نکات رژيمي براي جلوگيري از ابتلا به پوکي استخوان

خبرگزاري آريا –
پوکي استخوان و تغذيه, ورزش براي پوکي استخوان
نوشابه ها امکان بروز پوکي استخوان در زنان بالغ را افزايش مي دهند
احتمالا مي دانيد که استخوان ها براي محفوظ ماندن در برابر عارضه پوکي استخوان به کلسيم نياز دارند. با اين حال، صرف نظر از مصرف اين ماده معدني، شما نياز به تغييراتي اساسي در رژيم غذايي خود داريد.
سالم ترين تغييرات در رژيم غذايي براي جلوگيري از پوکي استخوان از اين قرارند:
زمان را از دست ندهيد:
تصور عده اي از افراد اين است که چون جوان هستند، پوکي استخوان آنها را تهديد نمي کند. شما بايد هرچه زودتر شروع به اقداماتي براي جلوگيري از اين عارضه کنيد، حتي اگر زير ۳۰ سال سن داشته باشيد. هرچه زودتر اقدام کنيد، امکان موفقيت تان بيشتر است. شما همچنين بايد سابقه خانوادگي خود را در رابطه با ابتلا به اين بيماري بررسي کنيد. اگر نزديک ترين بستگان شما با اين بيماري تشخيص داده شده باشند توصيه مي شود در طول ۲۰ و ۳۰ سالگي، اقدامات خود را براي جلوگيري از پوکي استخوان آغاز کنيد. شما بايد غذاهاي غني از کلسيم را به رژيم تان بيفزاييد .
مصرف نمک را محدود کنيد:
گام ديگري براي جلوگيري از پوکي استخوان وجود دارد: کاهش ميزان نمک مصرفي روزانه. البته مطالعاتي در مورد اين که نمک روي استخوان ها تاثير مي گذارد، وجود ندارد اما مشخص شده افرادي که فشار خون بالا دارند، تراکم استخوان در آنها کمتر است. همچنين بايد بدانيد که نمک باعث افزايش مقدار دفع کلسيم از طريق ادرار مي شود. اگر از اين وضعيت جلوگيري نکنيد، استخوان هايتان در طول زمان نازک تر ميشوند.
آجيل بخوريد:
يک ميان وعده خوشمزه به شما کمک مي کند که از پوکي استخوان جلوگيري کنيد. به طور مرتب در طول روز دانه هايي مانند پسته، بادام زميني، بادام و … بخوريد. اين غذاها غني از مواد معدني مانند فسفر، منيزيم، منگنز و کلسيم هستند.
پوکي استخوان و تغذيه, ورزش براي پوکي استخوان
استخوان ها براي محفوظ ماندن در برابر عارضه پوکي استخوان به کلسيم نياز دارند
مصرف نوشابه را محدود کنيد:
با توجه به مطالعات سال ۲۰۰۶؛ کولاها امکان بروز پوکي استخوان در زنان بالغ را افزايش مي دهند. در اين تحقيقات اثرات مصرف کافئين کولا و اسيد فسفريک آن بر تراکم استخوان مورد تحليل قرار گرفته است. نتيجه اين بود زناني که هر روز نوشابه هاي کولا مصرف مي کنند، استخوان هاي نازک تر نسبت به ساير زنان دارند.
محصولات لبني را روزانه مصرف کنيد:
فراموش نکنيد که به غير از شير، ماست، پنير و … نيز حاوي مقادير زيادي کلسيم هستند و سه بار در روز براي پيشگيري از پوکي استخوان بايد مصرف شوند.
به طور منظم ماهي بخوريد:
ماهي قزل آلا يکي از مواد غذايي است که مي تواند به جلوگيري از پوکي استخوان کمک کند. اين نوع ماهي غني از ويتامين دي است. بدن شما براي جذب و پردازش کلسيم نياز به ويتامين دي دارد. اگر اين ويتامين در بدن شما کافي نباشد، حتي در صورت مصرف بيش از حد کلسيم، دچار مشکلات استخواني مي شويد. ماهي تن، قارچ و زرده تخم مرغ نيز حاوي مقادير مناسبي ويتامين دي هستند.
منبع:iec.behdasht.gov.ir




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تمام نکات رژيمي براي جلوگيري از ابتلا به پوکي استخوان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..