تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۷ روش درمانى ناخن فرو رفته در گوشت

7 روش درمانى ناخن فرو رفته در گوشت

خبرگزاري آريا –
 فرو رفتن ناخن در گوشت, ناخن فرو رفته در گوشت, درمان ناخن فرو رفته در گوشت
مشكل وقتى ايجاد مى شود كه يك ناخن معمولا انگشت شست به داخل گوشت يا بافت نرم اطراف خود فرو مى رود. افرادى كه ناخن هاى محدب دارند، مستعدتر هستند ولى به طور كلى هر كسى ممكن است دچار اين مشكل شود. در اين موقعيت، شما اهميتى نمى دهيد كه مشكل چگونه ايجاد شده بلكه مى خواهيد هر چه سريع تر از آن رها شويد. اگر چه هدف طولانى مدت شما جلوگيرى از ايجاد مجدد چنين مشكلى است، ولى هدف كوتاه مدت تسكين درد است. در اين جا روش هايى براى نيل به هر دو هدف آمده است:
از داروها استفاده كنيد.
داروهاى زيادى وجود دارد كه براى نرم كردن ناخن و پوست اطراف آن به كار مى رود و در نتيجه درد را تسكين مى دهد.
خود را تسكين دهيد.
هدف شما خارج كردن ناخنى است كه پوست روى آن قرار گرفته است. اين كار را با قرار دادن پاى تان در آب گرم شروع كنيد تا ناخن نرم شود سپس با دقت خشك كنيد و به آرامى يك لايه نازك )نه يك گلوله( از پنبه استريل را زير لبه گوشت فرو رفته قرار دهيد؛ پنبه آهسته آهسته ناخن را بلند مى كند تا ناخن از بافتى كه داخل آن فرو رفته، خارج شود. از مواد ضد عفونى كننده براى جلوگيرى از عفونت استفاده كنيد. لايه ى پنبه ى را روزانه عوض كنيد تا ناخن با رشد خود از نقطه مشكل دار خارج شود.
روش ۷ نشانه ى پيروزى نيست.
به داستان هاى قديمى كه توصيه مى كنند يك شكاف ۷ شكل در مركز ناخن ايجاد كنيد گوش ندهيد؛ مردم فكر مى كنند ناخن در گوشت فرو رفته، خيلى بزرگ است بنابراين اگر يك تكه ۷ شكل از آن جدا كننده دو طرف ناخن به طرف مركز رشد مى كند و كنار آن ها از گوشت خارج مى شود. اين كار كاملا غلط است ناخن ها فقط از عقب به جلو رشد مى كنند.
بگذاريد پاى تان هوا بخورد.
كفش هاى بد شكل مى تواند باعث ايجاد ناخن فرو رفته شود مخصوصا اگر ناخن به خم شدن تمايل دارد. به همين علت است كه از پوشيدن كفش هاى نوك تيز يا تنگ كه به نوك انگشتان فشار مى آورد بايد خوددارى كرد و به جاى آن از سندل يا كفش هايى كه جلوى آن پهن است بايد استفاده كرد. به همين دلايل از پوشيدن جوراب ها يا جوراب شلوارهاى تنگ نيز خوددارى كنيد.
ناخن ها را با دقت بگيريد.
دكتر هاس مى گويد: هرگز ناخن ها را زياد كوتاه نكنيد. ابتدا براى جلوگيرى از ترك خوردگى آن ها را در آب گرم قرار دهيد؛ سپس با ناخن گير تيز و صاف، به طور مستقيم ناخن ها را بگيريد. هرگز ناخن را به شكل بيضى نگيريد چرا كه لبه هاى آن به داخل پوست انحنا پيدا مى كند. هميشه بگذاريد لبه هاى ناخن موازى پوست باشند و هرگز ناخن را كوتاه تر از نوك انگشتان كوتاه نكنيد. ناخن ها بايد به اندازه كافى بلند باشند تا از انگشتان در برابر فشار و اصطكاك حفاظت كنند.
لبه ناخن را صاف و نرم كنيد.
اگر به طور تصادفى ناخن ها را زيادى كوتاه كرديد، لبه ها را صاف و نرم كنيد تا هيچ نقطه تيزى نباشد كه بتواند در گوشت فرو رود. اين كار را با سوهان ناخن انجام دهيد. هرگز از قيچى استفاده نكنيد هر چقدر هم كه كوچك باشد. فضاى كافى براى كار با قيچى وجود ندارد و در نتيجه اغلب لبه ى تيز براى ناخن ايجاد مى شود.
هشدار پزشكى
مراقب عفونت باشيد.
اگر انگشت ها عفونى شد، حتما بايد به پزشك مراجعه كنيد؛ تا فرا رسيدن وقت ملاقات با پزشك، براى كاهش التهاب، پا را در محلول يد قرار دهيد و سپس كرم آنتى بيوتيكى روى آن بماليد. اگر اجازه دهيد كه ناخن فرو رفته دچار عفونت شديد شود در انتها، با مشكل بزرگى روبرو خواهيد شد؛ اگر گردش خون شما نقص داشته باشد، خطر قانقاريا(مردن بافت)را هم در پيش داريد.
مراقب كارى كه انجام مى دهيد، باشيد.
اگر چه، ناخن فرو رفته اكثرا در اثر كوتاه كردن نادرست ايجاد مى شود اما مى تواند در اثر هر تصادفى به وجود بيايد؛ افتادن جسم سنگينى روى پا در محل كار مى تواند همين حالت را ايجاد كند. دكتر هاس مى گويد: من براى كارهاى خانه، كفش راحتى و محكم را توصيه مى كنم. اگر شما دائما در حال جابجايى اشياى سنگين مثل ماشين آلات يا جعبه هستيد، مؤكدا به شما توصيه مى كنم كه كفش هاى داراى محفظه ى استيلى در جلو را امتحان كنيد؛ آن ها مى توانند در اكثر اتفاقات به شما كمك كنند.
منبع:salamatnews.com




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۷ روش درمانى ناخن فرو رفته در گوشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..