تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مواد غذايي ارگانيک و کاهش خطر سرطان

مواد غذايي ارگانيک و کاهش خطر سرطان

خبرگزاري آريا – متخصصان تغذيه و سلامت بر اساس نتايج يک مطالعه جديد تاکيد دارند که مصرف غذاهاي ارگانيک خطر ابتلا به سرطان را کاهش مي‌دهد.
به گزارش خبرگزاري آريا از ايسنا، طبق مطالعه اخير به طور خاص افرادي که اغلب مواد غذايي ارگانيک مصرف مي‌کنند، نسبت به افرادي که هرگز يا به ندرت از اين مواد غذايي استفاده مي‌کنند، احتمال کمتري براي ابتلا به سرطان پستان پس از يائسگي و سرطان خون نوع لنفوم غير هاجکين دارند.
يک تيم پزشکي فرانسوي در همين رابطه رژيم غذايي نزديک به ۶۹ هزار بزرگسال را بررسي کردند. داوطلبان اين مطالعه که اغلب زناني با ميانگين سني ۴۰ سال بودند بر اساس ميزان مصرف محصولات ارگانيک از جمله ميوه ها و سبزيجات، گوشت و ماهي، غذاهاي آماده، روغن‌هاي گياهي و ادويه جات، مکمل‌هاي غذايي و ساير محصولات به چهار گروه تقسيم شدند.
نتايج مطالعه نشان داد افرادي که بيشترين ميزان مصرف غذاهاي ارگانيک را داشتند ۲۵ درصد کمتر احتمال ابتلا به سرطان داشته و به طور خاص اين افراد ۷۳ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان خون لنفوم غير هاجکين و ۲۱ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان پس از يائسگي بودند.
اين کاهش خطر ابتلا به سرطان حتي در افرادي که به ميزان کمتري غذاهاي ارگانيک مصرف مي‌کردند، مشاهده شد.
به گزارش سي ان ان، متخصصان توضيحي احتمالي براي رابطه منفي بين مصرف مواد غذايي ارگانيک و خطر ابتلا به سرطان مطرح مي‌کنند و کاهش آلودگي‌هاي موجود در غذاهاي ارگانيک را علت اين رابطه مي دانند.
از همين رو در صورتي که اين يافته ها تاييد شود، ترويج مصرف مواد غذايي ارگانيک در عموم مردم مي‌توانند راهبردي پيشگيرانه در برابر سرطان باشد.
به گفته محققان اکثر افرادي که در حوزه کشاورزي هم مشغول به کار نيستند به واسطه غذاها در معرض آفت کش ها قرار مي‌گيرند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مواد غذايي ارگانيک و کاهش خطر سرطان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..