تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عوامل ابتلا به سکته‌ هاي قلبي و مغزي

عوامل ابتلا به سکته‌ هاي قلبي و مغزي

خبرگزاري آريا – عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران با اشاره به اينکه در حال حاضر مشکلي در کمبود داروهاي درمان سکته قبلي و مغزي در بيمارستان‌ها را نداريم، گفت: ۲ درصد از افرادي که دچار سکته قلبي مي‌شوند، همزمان گرفتار سکته مغزي خواهند شد.
به گزارش خبرگزاري آريا از فارس، محمدرضا قيني در حاشيه دومين کنگره تازه‌هاي آنژيوپلاستي اورژانس، اظهار داشت: بيماران سکته قلبي ممکن است گاهي مواقع همزمان دچار سکته مغزي شوند چرا که سکته‌هاي قلبي و مغزي هر دو از نظر مکانيزم يک بيماري بوده و نوعي تنگي رگ به شمار مي‌روند.
وي ادامه داد:‌ افرادي که دچار سکته قلبي به دليل مشکلاتي همچون ديابت،‌ فشارخون، استعمال دخانيات و … مي‌شوند، همين مسئله مي‌تواند سبب سکته مغزي شود.
عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران با اشاره به اينکه ۲ درصد از بيماران سکته قلبي همزمان درچار سکته مغزي مي‌شوند‌، گفت: بيماران دچار سکته قلبي در حين درمان، رگ آنها باز مي‌شود ممکن است اين لخته از ديواره جدا و به سمت مغز حرکت کند و دچار سکته مغزي شوند؛ البته اين مسئله از هر هزار مورد براي يک نفر حين درمان ايجاد مي‌شود.
قيني گفت:‌ خوشبختانه در حال حاضر مشکلي براي داروي بيماران دچار سکته نداريم و همه انواع نوع تزريقي وخوراکي در اولويت وزارت بهداشت بوده وبيمارستان‌ها با کمبود مواجه نيستند.
وي در ادامه با اشاره به اينکه پيشگيري و درمان اهميت دارد، گفت: ابتلا به ديابت و فشار خون درمان نشده، مصرف زياد نمک،‌ روغن و عدم تحرک احتمال ابتلا به سکته مغزي و قلبي را افزايش مي‌دهد.
عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران در پايان خاطرنشان کرد: پس از وقوع سکته در هر دقيقه، دو ميليون سلول از بين مي‌رود لذا درمان به موقع اين بيماري بسيار حائز اهميت است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عوامل ابتلا به سکته‌ هاي قلبي و مغزي»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..