تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پسته بخورید تا به این ۸ بیماری مبتلا نشوید + اینفوگرافی

زارع///این آجیل را بخورید و لاغر شوید+ اینفوگرافیبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پسته یکی از اعضای مهم و ثابت آجیل ایرانی است که میزان پتاسیم با این پسته کوچک برابر با پتاسیم یک پرتقال است و به علت داشتن مواد مغذی از اهمیت بالایی برخوردار است.

برخی خواص دارویی  پسته گزارش زیر آمده است،

پسته  به سلامت قلب کمک می‌کند

بسیاری از مرگ و میرها به علت بیماری‌های مربوط به قلب و حملات قلبی رخ می‌دهند، سکته در هر زمانی می‌تواند رخ بدهد؛ حمله قلبی می‌تواند در کمتر از چند ثانیه جان افراد را بگیرد بنابراین در هر مرحله از زندگی باید به بهترین شیوه‌ها از قلب خود محافظت کنند؛ کلسترول بد باید در بدن انسان‌ها کنترل شوند و طبق تحقیقات به وجود آمده پسته کلسترول بد را کنترل می‌کند و کلسترول خوب را در بدن انسان افزایش می‌دهد.

همچنین اعتقاد بر این است که این خشکبار مغذی به تقویت اعصاب کمک می‌کنند و باعث افزایش طول پمپاژ قلب برای خون رسانی به رگ‌ها می‌شوند.

 کنترل دیابت با پسته

در صورتی که قند زیادی در خون وجود داشته باشد جلوگیری از دیابت دشوار است؛ اگر افراد از دیابت نوع دو رنج می‌برند می‌توانند یک فنجان پسته برای پایین آوردن این بیماری مصرف کنند به طوری که یک فنجان پسته دارای میزان فراوانی فسفر است که کمک می‌کند پروتئین اسید آمینه تجزیه شوند این امر سطح گلوکز را کنترل کرده و در نتیجه به افراد مبتلا به دیابت کمک می‌کند.

پسته تعداد هموگلوبین را افزایش می‌دهد

خون به مقدار کافی به هموگولوبین نیاز دارند هرگونه کمبود در تعداد هموگلوبین می‌تواند به دست از دادن انرژی در بدن منجر شود؛ هموگولبین یک منبع غنی از اکسیژن برای خون است که در سراسر بدن توزیع شده است و سلامتی را در بدن تضمین می‌کند، پسته ویتامین B6 دارد این ویتامین به تهیه اکسیژن زیاد به خون کمک می‌کند و در نتیجه تعداد هموگولبین در خون را افزایش می‌دهد.

تقویت سیستم عصبی با این آجیل خوشمزه

ویتامین B6موجود در پسته سیستم عصبی بدن را تقویت می‌کند و این ویتامین سبب ساختن اسیدهای آمینه در بدن می‌شوند که به نوبه خود به ارسال سیگنال به سیستم عصبی کمک می‌کند.

خواص پسته برای تقویت سیستم ایمنی

پسته سرشار از مس، منیزیم، و انواع ویتامین‌های B است که سیستم ایمنی را تقویت و از بیماری‌های متعدد پیشگیری می‌کند؛ همچنین دریافت مقادیر کافی از ویتامین B6 از طریق مصرف روزانه یک مشت پسته باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

ویتامین B6برای حفظ عملکرد سیستم ایمنی ضروری است و کمبود ویتامین B6 منجر به ناکارآمدی سیستم ایمنی برای مقابله با عفونت‌ها می‌شود؛ هم چنین مصرف پسته به ساخته شدن مناسب سلول‌های قرمز خونی کمک می‌کند.

زارع///این آجیل را بخورید و لاغر شوید+ اینفوگرافی

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پسته بخورید تا به این ۸ بیماری مبتلا نشوید + اینفوگرافی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..