تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«رسم مهمانی» منتشر می شود

رسم مهمانی منتشر می شود

بابک نیک طلب مدیر دفتر شعر حوزه هنری کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص مجموعه شعر «رسم مهمانی» گفت: حوزه هنری کودک و نوجوان یک مجموعه شعر از شاعران مختلف کودک و نوجوان به نام «رسم مهمانی» تدوین کرده که این کتاب را انتشارات سوره مهر منتشر می‌کند.

وی افزود:شعر‌های که در این مجموعه شعر آمده است قبلا در کتاب دیگری منتشر نشده اند.

 نیک طلب گفت: شعر‌های مجموعه شعر «رسم مهمانی» درباره شهدای دشت کربلا با محوریت کودکان و نوجوانان حاضر در معرکه سروده شده اند. شاعران، شعر‌هایی را که به نظرشان می‌رسیده است در قالب‌هایی مانند چهارپاره، مثنوی، رباعی و دیگر قالب‌های شعری سروده اند و شعر‌هایی را که در این کتاب جمع آوری کرده ایم از شاعران کودک و نوجوان امروز است که در اقصی نقاط کشور پراکنده هستند.

مدیر دفتر شعر حوزه هنری کودک و نوجوان با اشاره به شاعرانی که اثرشان در مجموعه شعر «رسم مهمانی» منتشر می‌شود بیان کرد: محمود پوروهاب، کمال شفیعی، مریم زندی، بابک نیک طلب به همراه شاعران دیگری، چون شهلا شهبازی، معصومه مرادی و دیگران، آثار خود را در مجموعه شعر «رسم مهمانی» چاپ می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه‌های شعر مستقل شاعران ویژگی خاصی دارد که خودشان به تنهایی منتشر می‌کنند، بیان کرد: تنوع موضوعی در مجموعه‌های مستقل شاعران دیده می‌شود همچنین دیدگاه‌های شاعر و شیوه نگارش، آثار وی را به تنهایی نشان می‌دهد این نوع مجموعه‌های شعر، در واقع کارنامه ادبی یک شاعر را ارائه می‌کند که در مجموعه‌های جمعی موضوع کتاب را اصل قرار می‌دهیم و شیوه نگارش چندین شاعر را در یک موضوع بیان می‌کنیم. همچنین در این مجموعه‌ها از زاویه‌های مختلف به یک موضوع نگاه می‌شود و با مطالب بسیار متنوع تری از لحاظ قالب شعر، شیوه بیان، زاویه دید و ویژگی‌های شخصی شاعران نسبت به آن موضوع آشنا می‌شویم.

نیک طلب گفت: گاهی انتشار آثاری در یک موضوع به مناسبت‌های مختلف برای نسل جوان و نوجوان که عمده مخاطبان ما هستند جالب است. همچنین تولیدات برخی شاعران در موضوع خاصی زیاد نیست و در حد یک کتاب به نظر نمی‌رسد، اما در کنار دیگر شاعران می‌توان برای آن‌ها مجموعه خوبی فراهم کرد. سال‌های پیش‌تر مجموعه شعر «روی موج باران» را منتشر کردم که مجموعه شعر شاعران نوجوان برای حضرت امام رضا (ع.) است. کتاب دیگر «تو خودت گل هستی» مجموعه شعر شاعران کودک است که برای امام رضا (ع.) سروده شده اند که هر دو کتاب را انتشارات سوره مهر منتشر کرده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««رسم مهمانی» منتشر می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..