تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نکاتی برای زائران اربعین که باید بدانند

هرساله با نزدیک شدن به اربعین حسینی سیل عظیمی از مومنان حسینی با پای پیاده روانه کربلا می شوند و کربلا خود را آماده می کند که تا از زائران امام حسین استقبال نماید. به همین دلیل مناسب دیدیم که نکاتی برای زائران اربعین بیان کنیم که شاید برایشان مفید واقع شود.

نکاتی برای زائران اربعین حسینی

پس از یک پیاده روی طولانی، چه کارهایی را باید انجام دهیم تا فشار و درد کمتری احساس کنیم؟ چه ورزش هایی را در پیاده روی طولانی انجام دهیم و نکات دیگری که باید در طی این راهپیمایی رعایت شود را بدانید.نکاتی برای زائران اربعین که باید بدانند

نکاتی برای زائران اربعین نکاتی برای زائران اربعین حسینی

مسیر نجف تا کربلا با ستون هایی شماره گذاری شده است. تعداد این ستون ها از شروع مسیر تا حرم امام حسین (علیه السلام) حدود ۱۴۰۰ ستون است. سعی کنید شب اول را در موکب های بین راه بین ستون های ۳۵۰ تا ۵۰۰ بگذرانید و آن قدر که به بدنتان فشار نیاید پیاده روی کنید.

همچنین می توانید بین ستون های ۹۰۰ تا ۱۱۰۰ هم شب دوم خود را بگذرانید. در نظر داشته باشید که لازم است بین هر ۱۰۰ تا ۲۰۰ ستون، کمی استراحت کنید تا ماهیچه هایتان آرام شود.

سعی کنید زیاد وسیله با خود حمل نکنید و همینطور لباس های متناسب با فصل همراه خود داشته باشید. می توانید مقداری آرد ذرت همراه خود داشته باشید تا زمانی که عرق سوز شدید و دچار زخم شدید، آن را به روی زخم خود اعمال کنید تا درد را کاهش دهد.

کفش سنگین نیز موجب خستگی و درد بیشتر پاها می شود. به همین ترتیب، کفش های پایدار و سبک وزن مناسب پیاده روی و ورزش می تواند خیلی به شما کمک کند.

برای دانستن اطلاعات ضروری در مورد سفر اربعین، این مقاله را مطالعه نمایید.

پس از یک پیاده روی طولانی، برخی از حرکات می تواند به شما کمک کند تا درد و التهاب خود را بهبود ببخشید.

دانستن نکاتی برای زائران اربعین

پاهای خود را در جای بلند قرار دهید

یکی از دلایلی که پاها دچار درد می شوند تورم و استفاده بیش از حد است. بالا بردن پاها به کاهش گرانش کمک می کند و اجازه می دهد که جریان خون و جریان لنفاوی از پائین پا بیرون رود و به گردش خون بازگردد.

کمی حرکات کششی انجام دهید

اگر فاصله ای طولانی را پیاده روی داشته باشید احتمالا تنش در پاهای شما به دلیل فشار عضلانی زیاد باشد. فشار های عضلانی خفیف به برخی از کشش های سبک پاسخ می دهد زیرا باعث کاهش فشار عضلات و تسریع جریان خون می شود. سه گروه اصلی عضله ای که باید روی آن ها تمرکز کنید، عضلات ساق پا، چهارسر و همسترینگ می باشند.

در حالی که نشسته اید، مچ پای راست خود را در بالای زانوی چپ خود جای دهید
به آرامی روی زانوی راست خود فشار دهید تا کشش را در بطن خود حس کنید.
سپس این کار را برای پای دیگر تکرار کنید.

به پشت دراز بکشید. ران پای راست خود را در حالت صاف قرار دهید، بالا بیاورید و آن را به سمت سینه خود بیاورید. مهمتر از این که آن را به سمت سینه بیاورید، این است که ران را در حالت مستقیم نگه دارید. سپس این کار را برای ران دیگر هم انجام دهید. به این حرکت، کشش همسترینگ می گویند.

ماساژ بگیرید

پای خود را به طور کامل ماساژ دهید. تمرکز خود را روی عضلات ساق پا، قلم، چهارسر و همسترینگ بگذارید. ماساژ باعث کاهش کشش عضلانی و التهاب می شود، کمک می کند تا بافت زخم شکسته شود و جریان خون بهبود یابد. ماساژ باید از نزدیک ران داخلی شروع شود، به سمت پایین پا برود، سپس دوباره به پا برگردد.

بد نیست بدانید فلسفه پیاده روی اربعین حسینی چیست؟

پیاده‌روی اربعین عبارت است از حرکت شمار زیادی از مسلمانان شیعه به سمت شهر کربلا،
در جنوب بغداد، به منظور جمع شدن همهٔ آن‌ها در چهلمین روز پس از کشته شدن
حسین بن علی، سومین امام شیعیان در واقعهٔ عاشورا. گفته می‌شود پیاده‌روی اربعین
در زمان حکومت صدام حسین ممنوع بود.

نکاتی برای زائران اربعین دانستن نکاتی برای زائران اربعین

روایات متعددی در خصوص زیارت امام حسین (ع) با پای پیاده داریم که اجر و ثواب معنوی
زیادی دارد. به حدیثی از امام صادق (ع) در اهمیت زیارت امام حسین (ع) با پای پیاده اشاره می‌کنیم:

قَالَ أَبُو عَبْدِاللَّهِ (ع):

«یَا حُسَیْنُ مَنْ خَرَجَ مِنْ مَنْزِلِهِ یُرِیدُ زِیَارَهَ قَبْرِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ ص. إِنْ کَانَ مَاشِیاً کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکُلِّ خُطْوَهٍ حَسَنَهً وَ مَحَى عَنْهُ سَیِّئَهً حَتَّى إِذَا صَارَ فِی الْحَائِرِ کَتَبَهُ اللَّهُ مِنَ الْمُصْلِحِینَ الْمُنْتَجَبِینَ [الْمُفْلِحینَ الْمُنْجِحِینَ]حَتَّى إِذَا قَضَى مَنَاسِکَهُ کَتَبَهُ اللَّهُ مِنَ الْفَائِزِینَ حَتَّى إِذَا أَرَادَ الِانْصِرَافَ أَتَاهُ مَلَکٌ فَقَالَ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص. یُقْرِؤُکَ السَّلَامَ وَ یَقُولُ لَکَ اسْتَأْنِفِ الْعَمَلَ فَقَدْ غُفِرَ لَکَ مَا مَضَى».

اى حسین! کسى که از منزلش بیرون آید و قصدش زیارت قبر حضرت حسین ابن على (ع) باشد، اگر پیاده رود خداوند منّان به هر قدمى که برمى‌دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو مى‌فرماید تا زمانى که به حائر برسد و پس از رسیدن به آن مکان شریف، حق تعالى او را از رستگاران قرار مى‌دهد تا وقتى که مراسم و اعمال زیارت را به پایان برساند که در این هنگام او را از فائزین محسوب مى‌کند تا زمانى که بازگردد، در این وقت فرشته‌اى نزد او آمده و مى‌گوید: رسول خدا (ص) سلام رسانده و به تو مى‌فرماید: از ابتدا عمل را شروع کن، تمام گناهان گذشته‌ات آمرزیده شد.

فلسفه پیاده روی اربعین حسینی

به گفته برخی پژوهشگران، راهپیمایی در روز اربعین از زمان امامان شیعه در بین شیعیان
رایج بوده‌است، ولی سندی برای آن ارائه نشده. سید محمدعلی قاضی طباطبایی،
راهپیمایی اربعین را سنت و رفتار مداومِ شیعیان از زمان ائمه دانسته که در زمان بنی‌امیه
و بنی‌عباس نیز به این حرکت پایبند بوده‌اند.

ببینید: اپلیکیشن «زائر»، یک همراه قدرتمند برای زائران اربعین حسینی

گفته شده‌است این سنت فراموش شده را محدث نوری (زادروز:۱۴ دی ۱۲۱۷
خورشیدی تاریخ مرگ: ۸ مهر ۱۲۸۱ خورشیدی) احیا کرد.

نویسنده کتاب ادب الطف در گزارشی از مراسم اربعین در کربلا، اجتماع در این مراسم
را به اجتماع مسلمانان در مکه تشبیه و به حضور هیئت‌های عزاداری در آن اشاره کرده
که برخی به ترکی، عربی، فارسی و اردو مرثیه می‌خوانده‌اند. ادب الطف در سال
۱۳۸۸ق/۱۹۶۷م منتشر شده و نویسنده آن، جمیعت راهپیمایان اربعین را بیش از
یک میلیون نفر تخمین زده‌است.

با وارد شدن اولین نوع از اتومبیل‌ها به منطقه، سفر‌های کاروانی تعطیل شده
و مسافرت‌ها به گونه جدید شکل گرفت. آنگاه پس از مدتی و با مطرح شدن
آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی به عنوان یکی از اساتید و مدرسان
با نفوذ معنوی و قابل توجه حوزه نجف به علت التزام و اصرار وی در پیاده رفتن به کربلا
مجدداً مسئله پیاده رفتن به کربلا به عنوان یک سفر مقدس در بین طلاب نجف رایج شد،
ضمن اینکه بعضی از ایرانیان نیز در سفر عتبات احیاناً آنان را همراهی می‌نمودند.

افکار نیوز و باشگاه خبرنگاران




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نکاتی برای زائران اربعین که باید بدانند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..