تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گور دسته جمعی 9 زن در خلخال موزه می‌شود

ساعت: 18:07 منتشر شده در مورخ: 1397/08/02 شناسه خبر: 1422000

رئیس میراث فرهنگی شهرستان خلخال گفت:مطابق مطالبه مردم و شهرداری و شورای شهر خلخال احداث موزه در محل گور دستی جمعی 9 زن پیشنهاد شده تا با بازگشایی و ساخت ویترین در معرض دید عموم قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازسبلان‌ما،محمد رضا شایقی عصر امروز در بازدید از محل  گور دسته جمعی خلخال اظهار داشت: گور دستی جمعی  9 زن در عملیات عمرانی شهرداری کلور کشف شده است

وی افزود: در این گور دسته جمعی، جسد ۹ زن به فاصله اندک از یکدیگر کشف شده که بر اساس آخرین بررسی کارشناسان به صورت امانی در این مکان نگه داری می شده تا در ادامه به مکان دیگری انتقال یابد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال ادامه داد: قدمت این گور باستانی در مطالعات اولیه دوره معاصر برآورد شده اما طی مذاکره با شهرداری و شورای شهر کلور ضرورت مطالعه آن مورد تاکید است.

شایقی تصریح کرد: مطابق مطالبه مردم و شهرداری و شورای شهر احداث موزه در محل این گور دسته جمعی پیشنهاد شده تا با بازگشایی و ساخت ویترین در معرض دید عموم قرار گیرد.

وی به ضرورت بررسی کارشناسی و کاوش باستان شناسی این گور دسته جمعی تاکید کرد و افزود: تمامی طرح های پیشنهادی نیازمند مطالعه دقیق و بررسی است که در پی انجام کاوش ها می توان طرح مناسبی عملیاتی کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گور دسته جمعی 9 زن در خلخال موزه می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..