تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«یمن» زخمی بر پیکر جهان اسلام/در کارنامه معمار ائتلاف ضد یمنی چه می‌گذرد؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یمن و مردم این کشور از ششم فروردین سال 1394 تاکنون در آتش جنگی قرار گرفته اند که با گذشت بیش از یک هزار روز، شعله های آن فروکش نکرده و هر روز جان انسان های دیگری در این کشور به خاطر بمباران ائتلاف سعودی، بیماری و گرسنگی گرفته می شود.

حمله جنگنده های سعودی در روز یکشنبه 29 مهرماه به یک خودروی شخصی در استان 'حجه' یمن و کشته شدن هفت نفر از سرنشینان آن، تازه ترین جنایت ائتلاف سعودی است که در پیوست با حمله به اهداف غیرنظامی رقم خورد، درحالیکه جامعه جهانی همچنان کشتار بی رحمانه 52 دانش آموز یمنی در شهر 'ضحیان' واقع در استان صعده را فراموش نکرده است.

بازتاب نتیجه جنایت ائتلاف سعودی در یمن در گزارش های روزانه سازمان ملل متحد و نهادهای حقوق بشری، ابعاد متفاوتی از وضعیت نگران کننده یمنی ها را آشکار می سازد و بر لزوم یافتن راهکاری برای پایان فوری این جنگ تاکید می کند.

چندی پیش بود که 'لیز گراندی' نماینده سازمان ملل در یمن با 'سرمشار' توصیف کردن وضعیت یمن، هشدار داد که جان 13 میلیون یمنی به خاطر کمبود غذا در تهدید قرار دارد و کارشناسان کمیته حقوق کودکان سازمان ملل نیز در گزارشی از مرگ یکهزار و 248 کودک یمنی از زمان آغاز حمله نظامی ائتلاف سعودی به یمن خبر دادند.

«یمن» زخمی بر پیکر جهان اسلام/در کارنامه معمار ائتلاف ضدیمنی چه می‌گذرد؟

افزایش نگرانی ها از وضعیت یمن در گزارش اخیر نماینده صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نیز تجلی یافته، چنانکه به اذعان وی تداوم جنگ، این کشور را در معرض سقوط در 'پرتگاه' قرار داده است.

'مریزل رلانو' در گزارش خود تصریح کرده است: بیش از 400 هزار کودک در یمن بر اثر سوءتغذیه شدید در معرض مرگ قرار دارند و دو میلیون و 500 هزار نفر دیگر نیازمند درمان هستند.

گزارش 'اسکای نیوز' از یک اردوگاه آوارگان در شمال یمن نیز از وضعیت غم انگیز آنان حکایت دارد و اینکه مردمان اردوگاه برای زنده ماندن، برگ جوشیده درختان را مصرف می کنند.

در این گزارش با 'تکان دهنده' توصیف کردن وضعیت آوارگان تصریح شده است: فقط یک بیمارستان غیر مجهز در آن نزدیکی قرار دارد که تعداد بیماران، بیشتر از تعداد تخت‌های بیمارستان است.

سخنگوی برنامه جهانی غذای سازمان ملل نیز به تازگی ضمن هشدار نسبت به بهبود نیافتن اوضاع امنیتی و اقتصادی در یمن، اعلام کرده این کشور با بدترین بحران گرسنگی در جهان روبرو است، بطوری که تقریبا 18 میلیون نفر در سراسر این کشور نمی دانند وعده بعدی غذایی آنها از کجا تامین می شود.

«یمن» زخمی بر پیکر جهان اسلام/در کارنامه معمار ائتلاف ضدیمنی چه می‌گذرد؟

«هرو ورهوسل» با بیان اینکه اکنون بیش از هشت میلیون نفر در یمن در مرز قحطی هستند، تاکید کرد اوضاع با افزایش شدید قیمت مواد غذایی، بدتر شده است.

به گفته این مقام سازمان ملل، چنانچه شرایط به همین منوال ادامه یابد، ممکن است شاهد افزوده شدن سه میلیون و 500 هزار نفر دیگر به بحران ناامنی غذا در یمن باشیم و در مجموع نزدیک به 12 میلیون نفر به کمک غذایی برای جلوگیری از سقوط به ورطه مشابه با قحطی نیازمند باشند.

گرسنگی و قحطی تنها معضل گریبانگیر مردم یمن نیست و شیوع بیماری وبا و دیفتری و کمبود دارو که بواسطه محاصره نظامی ازسوی ائتلاف سعودی صورت پذیرفته، جان بسیاری دیگر از یمنی ها را تهدید می کند.

وزارت بهداشت یمن روز یکشنبه 29 مهرماه در بیانیه ای اعلام کرد: از زمان گسترش بیماری دیفتری در یمن طی یک سال گذشته تاکنون 141 نفر که بیشتر آنها کودک هستند براثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید:۹ واقعیت در مورد ارتش بن‌سلمان در شبکه‌های اجتماعی/ جاسوس ولیعهد سعودی در توییتر را بشناسید

این وزارتخانه در بیانیه خود، تعداد مبتلایان به بیماری دیفتری در یمن را بیش از دو هزار و 570 نفر برشمرده و علت اصلی شیوع بیماری وبا و دیفتری در یمن، را جنگی دانسته که ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی علیه یمن و مردم آن به راه انداخته و تاکنون ادامه یافته است.

همچنین سازمان بهداشت جهانی پیش تر در بیانیه ای اعلام کرده بود: حدود 16 میلیون یمنی نیاز به کمک های بهداشتی دارند.

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، علاوه بر بیماری وبا، صدها مورد ابتلا به بیماری دیفتری نیز در 15 استان از 22 استان یمن مشاهده شده که زندگی ده ها مبتلا به این بیماری به مرگ ختم شده است.

سازمان جهانی بهداشت تصریح کرده است: بیشترین موارد ابتلا به دیفتری در کودکان بین 5 تا 15 سال مشاهده شده است.

براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، نزدیک به 80 درصد از جمعیت یمن از مشکلاتی مانند کمبود غذا، آب آشامیدنی سالم و مراقبت‎‎های بهداشتی رنج می‌برند.

«یمن» زخمی بر پیکر جهان اسلام/در کارنامه معمار ائتلاف ضدیمنی چه می‌گذرد؟

گزارش اخیر دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن نیز ضمن تایید وضعیت خطرناک بهداشتی و درمانی مردم این کشور، از تعطیلی 11 مرکز درمانی در شهر بندری الحدیده واقع در استان الحدیده و یک مرکز بهداشتی در استان حجه به خاطر تهاجم نظامی جنگنده های ائتلاف خبر داد.

در گزارش این نهاد وابسته به سازمان ملل تصریح شده است: شرایط برای غیرنظامیان در شهر الحدیده همچنان سخت است و برخی خانواده ها به خاطر عملیات نظامی در محاصره قرار دارند.

به گزارش دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن، درگیری های مسلحانه و حملات هوایی، دریایی و زمینی در الحدیده طی هفته های گذشته شدت یافته که این مساله باعث افزایش شمار قربانیان غیرنظامی شده است.

** معمار ورشکسته

آنچه در سطور بالا بدان اشاره شد، شمای کوچکی از جنایت های ائتلاف سعودی در یمن است که در ذیل خود امضا و دستور 'محمدبن سلمان' ولیعهد سعودی را دارد.

محمدبن سلمان اندکی پس از انتصاب به مقام وزارت دفاع عربستان، حمله به یمن را مصدری برای فرونشاندن عطش بلندپروازی سیاسی خود و نیز شاخ و شانه نشاندن به رقبای منطقه ای دانست، اما تصور نمی کرد، پای گذاشتن در جنگی که در سوی دیگر میدان الگوی 'مقاومت' قرار دارد کار را برای او به جای سخت بکشاند.

معمار ائتلاف ضد یمنی سرمست از فریب تاییدها با آغاز جنگ بی پایان یمن، افزون بر هزینه های تحمیلی به مردم یمن، جز درگیر کردن و تضعیف دو کشور مسلمان عایدی دیگری نداشته و با ویرانی یمن، زخمی عمیق بر پیکر جهان اسلام نشانده است.

ولیعهد سعودی ناتوان در حل مناقشه یمن اکنون با گشوده شدن پرونده جمال خاشقچی و تقویت گمانه ها مبنی بر دست داشتن او در قتل این روزنامه نگار منتقد، روزهای پر التهابی را سپری می کند.

بن سلمان با دو پرونده سنگین جنگ یمن و قتل خاشقجی، زورق ترک خورده حاکمیت سعودی را در اقیانوسی متلاطم رها کرده و کار خود را به جای رسانده که شاید زعمای قبیله را وادار سازد که برای نجات خود، او را غرق کنند.

به تایید منابع خبری، مقامات سعودی در پی فشارهای بی محابای جامعه جهانی پیرامون قتل خاشقچی، مقداری از توجه خود به جنگ یمن را کاسته اند و همین موضوع برخی تحلیلگران را بدین نتیجه سوق داده که شاید ریاض فتیله حمله به یمن را پایین بکشد.

بن سلمان گرچه تاکنون تلاش کرده با توجیه، جنگ یمن را سرپا نگهدارد اما به نظر می رسد ماجرای قتل خاشقچی قرار است او را به زمین بزند، از این رو پر بیراهه نخواهد بود که مناقشه یمن را با حذف ولیعهد ناکام از اریکه قدرت، از هم اکنون تمام شده دانست.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

نگاهی بر جنایات بن سلمان در یمن



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««یمن» زخمی بر پیکر جهان اسلام/در کارنامه معمار ائتلاف ضد یمنی چه می‌گذرد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..