تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیماران مبتلا به هپاتیت چگونه پیاده روی اربعین را به سلامت پشت سر بگذارند؟

بیماران مبتلا به هپاتیت چگونه پیاده روی اربعین را به سلامت پشت سر بگذارند؟به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  زهرا روددهقان دکترای آموزش پرستاری و هیئت علمی گروه داخلی و جراحی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: به التهاب و ورم کبد، هپاتیت گفته می‌­شود و عوامل مختلفی منجر به ایجاد التهاب در کبد می­‌شود که یک نوع آن، وجود ویروس هپاتیت A در بدن است.

علائم ابتلا به هپاتیت

وی درباره علائم هپاتیت، بیان کرد: علائم ابتلا در همه انواع هپاتیت مشابه است؛ به این صورت که ابتدا علائم عمومی مثل بی‌اشتهایی، ضعف، خستگی، تهوع، استفراغ و درد مبهم در قسمت فوقانی و راست شکم بروز می­‌کند، گاهی در این مرحله تب هم وجود دارد، بعد از این مرحله زردی پیش رونده بروز می­‌کند که طی آن ملتحمه، مخاط­‌ها و پوست بدن زرد می­‌شود؛ این علائم معمولاً حدود 4 تا 6 هفته بعد از ورود ویروس به بدن بروز می‌کند.

این دکترای آموزش پرستاری ادامه داد: همان‌طور که متوجه شدید اگر کسی در حین سفر به این بیماری مبتلا شود، قاعدتاً هیچ کدام از علائم بالا را در طی سفر تجربه نخواهد کرد و  علائم 4 تا 6 هفته بعد بروز خواهند کرد.

 روددهقان ادامه داد: این بیماری از طریق تماس‌های نزدیک منتقل می‌شود که عمده‌ترین راه انتقال آن از طریق مدفوعی - دهانی است؛ یعنی در مناطقی که بهداشت رعایت نشده است و یا پس از استفاده از دستشویی، دست­‌ها با آب و صابون شسته نمی­‌شود و با همان دست غذا خورده می­‌شود، این ویروس به راحتی انتقال می­‌یابد؛ همچنین این ویروس در اثر خوردن گوشت نپخته ماهی منتقل می‌شود.

راه‌های پیشگیری از هپاتیت A

وی افزود: از آن جا که هپاتیت A از طریق مدفوعی - دهانی منتقل می‌شود، بهترین راه برای پیشگیری از آن رعایت نکات بهداشتی  و جدا کردن وسایل شخصی بیمار مبتلا به هپاتیت A در دوران بیماری است؛ مورد اول که بسیار راحت است و مهمترین بخش آن هم شستن دست­‌هاست و اما چون شما نمی­‌دانید که چه کسی مبتلا به بیماری است، عاقلانه­‌تر این است که ظرف مخصوص به خود را به همراه داشته باشید.

این دکترای آموزش پرستاری یادآوری کرد: مسائل بهداشتی باید یکی از ملاک­‌های انتخاب ظرف غذا باشد؛ همچنین توصیه می­‌شود که یک لیوان در دار و یک قاشق مخصوص به خود همیشه در کیفتان حمل کنید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیماران مبتلا به هپاتیت چگونه پیاده روی اربعین را به سلامت پشت سر بگذارند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..