تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علمی که نتواند معضلات را حل 

ساعت: 17:12 منتشر شده در مورخ: 1397/08/01 شناسه خبر: 1421643

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در دیدار رئسای دانشگاه های علمی کاربردی استان گفت: باید دانشگاه‌های کشور را از آفات لهو، لعب و لغو نجات داد و با تاکیدات قرآن این دانشجویان عزیز را مزین به حکمت کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز(سه شنبه) در دیدار رئیس استانی و رئسای واحدهای دانشگاه علمی کاربردی اظهار کرد: اساس مهندسی قرآن کریم بر ایمان و عمل صالح پایه‌گذاری شده است، ایمان بخش نظری دین و بخش عملی آن، انجام عمل صالح است. 


وی افزود: در آیات سوره لقمان از لهو، لغو و لعب صحبت شده است،" لهو" جزو مسائلی است که ذهن و فکر آدمی را درگیر و به فساد می‌کشاند، یعنی در جایگاه نظری به انسان آسیب می‌رساند. 

امام جمعه قزوین اذعان کرد: "لعب" پس از " لهو" می‌آید و به معنای انجام فعالیت‌های غیرهوشمندانه و بدون هدف است، برای نمونه با بی‌تدبیری برخی مسئولان در رشته‌های دانشگاهی ظرفیت سنجی شغلی جامعه درنظر گرفته نمی‌شود و پذیرش دانشجو صورت گرفته و پس از فارغ التحصیلی شاهد بیکاری قشر عظیمی هستیم. 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: زمانی که انسانی در فکر درگیر "لهو" و در عمل درگیر "لعب" شد به طور یقین در گفتار هم دچار "لغو" خواهد شد، یعنی "لهو" برای افکار، "لعب" برای عمل و "لغو" برای گفتار است. 


وی ادامه داد: باید دانشگاه‌های کشور را از آفات "لهو" و "لعب" و "لغو" نجات داد و با تاکیدات قرآن این دانشجویان عزیز را مزین به حکمت کنیم، داشتن حکمت به معنای حکیمانه فکر کردن، عمل حکیمانه داشتن و گفتار و رسانه حکیمانه داشتن است. 

عابدینی گفت: اقتصاد به معنای میانه روی نیست بلکه از کلمه "قصد" گرفته شده و این قصد یعنی ای انسان هر فعالیتی که انجام می‌دهی باید دارای پیوست حکمتی و منطقی باشد، هر عملی که از ما سر می‌زند باید هوشمندانه و دارای توجیه منطقی باشد و اگر این امتیازات را نداشته باشد یعنی کار اقتصادی انجام ندادیم. 

امام جمعه قزوین ابراز کرد: اگر نگاهی به زندگی خود داشته باشیم به خوبی مشخص می‌شود که چقدر از فعالیت‌های ما هرز است و نگاه اقتصادی در آن حاکم نیست. 

وی اضافه کرد: برای داشتن یک دانشگاه موفق ما باید از نگاه‌های قرآنی الگو بگیریم، اگر امروز بسیاری از عملکردهای ما نتیجه مطلوب ندارد به واسطه این است که این عملکردها با نگاه قرآنی در تضاد است. 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: همانگونه که اقتصاد و مال می‌تواند ربوی باشد علم و دانش هم می‌تواند مبتلا به همان معنای ربوی شود، ربا در اقتصاد یعنی مالی که برای آن زحمت و رنجی نکشیده ام و این پول به دست من برسد. 

عابدینی تصریح کرد: در حوزه علم و دانش، علمی ربوی است که فراگیری آن هیچ خاصیتی ندارد و نمی‌تواند نقشی در مشکلات و معضلات جامعه داشته باشد. این علم و دانش است اما نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد و برکت ندارد. 

وی افزود: علم ربوی نمی‌تواند موتور محرک اقتصاد، کشاورزی و صنعت در جامعه باشد، این علم در روند توسعه کشور اخلال ایجاد می‌کند و مانع پیشرفت کشور خواهد شد. 

امام جمعه قزوین اظهار کرد: در نگاه قرآنی و دینی، زمین دانشگاه خداست و همه انسان‌ها دانش آموز و دانشجو هستند و خدای متعال و پیامبران و ائمه اساتید این دانشگاه و همه عالم ابزار تحصیل هستند و موضوع این دانشگاه کسب کرامت است. 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: خدای متعال می‌گوید انس و جن را برای عبادت آفریدم و این زمین معبدی برای عبادت ما انسان هاست، خداوند می‌گوید فقط ایمان آورندگان به آخرت می‌توانند زمین و مساجد را آباد کنند. 

وی گفت: علمی که با ساخت یک بمب شیمیایی به جنایت و کشتار مردم مشغول است علم بابرکت نیست، علمی برای مردم آرامش و امنیت می‌آورد که براساس ایمان به خدا و مبانی قرآنی تحصیل شده باشد. 

عابدینی اذعان کرد: ما با استقرار و تقویت پایه‌های ایمانی و اعتقاد به رستاخیز در دانشگاه‌ها و متون علمی می‌توانیم پیشرفت‌های واقعی را برای کشور رقم بزنیم. 


امام جمعه قزوین با اشاره به خسارت‌های سیاست بازی به حوزه علم تاکید کرد: دو اصل سیاست گریزی و سیاست زدگی به حوزه‌های علمی ما آسیب زده است، سیاست ما عین دیانت ماست و هرکس با سیاست گریزی به خود و جامعه اش لطمه خواهد زد. 

وی ابراز کرد: سیاست گریزی و سیاست زدگی یک تفریط و افراط است در صورتی که یک انسان متدین سیاسی است، امکان ندارد فردی با مشاهده ظلم به مستضعفان جهان سکوت اختیار کند این فرد کمبود معرفتی، ایمانی و اخلاقی دارد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: اگر ما از سیاست گریزی و سیاست زدگی نجات پیدا کنیم دیندار خواهیم بود، افراد سیاست زده فقط به دنبال منافع حزب و جریان خود هستند و در این شرایط بیشترین صدمه به مردم وارد می‌شود. 

عابدینی عنوان کرد: فرهنگ سازی در راستای جهت دادن جوانان و قشر دانشجو از ضروریات امروز است که برای تحقق این موضوع باید رسانه‌ها، تریبون نمازجمعه، مسئولان فرهنگی و دانشگاهی درگیر شوند. 

وی بیان کرد: الگوهای موفق دانشگاهی باید به جامعه معرفی شوند، این موضوع از طریق رسانه و صدا و سیما و انجمن‌های نخبگان و حضور خود نخبگان در همایش‌ها می‌تواند در این حوزه تاثیرگذار باشد. 


امام جمعه قزوین در پایان عنوان کرد: تمام هشت سال دوران دفاع مقدس برای ما همچون یک دانشگاه علمی و کاربردی بود، در ابتدای جنگ ما موشکی برای مقابله با صدامیان نداشتیم، اما امروز با تکیه بر توانمندی جوانان کشور موشک‌های نقطه زن تولید کردیم.
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علمی که نتواند معضلات را حل »اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..