تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وقتی اختلال نادر چشمی داوینچی را به شهرت رساند

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند، امکان دارد لئوناردو داوینچی مبتلا به عارضه چشمی استرابیسم بوده باشد که دراثر آن قادر به کشیدن نقاشی‌های سه بعدی برروی بوم نقاشی شده است.


همچنین احتمال دارد داوینچی دارای اختلال بینایی خاصی به نام اگزوتروپیا (exotropia) بوده است که در اثر آن اشیا و تصاویر را به شکل ویژه‌ای می‌دیده است.


این ناهماهنگی درمشاهده اجسام به او اجازه داد تا تصاویر و اشکال سه بعدی را بهتر درک کند و در نقاشی‌های خود به کار گیرد.

اختلال چشمی استرابیسم دریک از هر ۲۰ نفر اثر می‌گذارد و بسیاری از نقاشان معروف جهان در کشور‌های مختلف دچار آن بوده‌اند.

کارشناسان این نتیجه‌ها را با بررسی بر روی چهره مجسمه‌ها، نقاشی و طراحی‌های برجای مانده از داوینچی و نیز بررسی خودنگاره‌های نقاش به دست آورده‌اند.

کدام نقاشان معروف به اختلالات چشمی مبتلا بوده‌اند؟

آمار‌ها نشان می‌دهند یک از هر ۲۰۰ نفر دارای اختلال اگزوتروپیا هستند و نوعی ناهماهنگی در چشم‌ها سبب می‌شود تا دید متفاوتی نسبت به حالت عادی پیدا کنند.

از دیگر نقاشان مشهور مبتلا به این اختلال بینایی، ادگار دگا، رامبراند و پیکاسو را می‌توان نام برد.

اثرگذاری اختلال چشمی بر توانایی نقاشان

پژوهش درباره اثرگذاری اختلال چشمی بر توانایی نقاشان قرن‌های پیش برای خلق شاهکار‌های هنری ارزشمند به وسیله دانشمندان دانشگاه شهر لندن انجام و در مجله چشم پزشکی جاما (JAMA Opthalmology) منتشرشده است.

اختلال استرابیسم یا انحراف چشمی معمولاً تا سه سالگی درکودکان نمایان می‌شود، البته بعد‌ها نیز امکان بروز آن وجود دارد.

درمان اختلال بسته به شدت آن به وسیله متخصص چشم پزشکی انجام می‌شود، انجام برخی تمرین‌های ورزشی برای رفع انحراف چشمی، استفاده از عینک طبی و دربرخی موارد درمان‌های تهاجمی، چون جراحی می‌تواند انحراف چشمی را برطرف و بهبود ببخشد.


محققان دانشگاه شهر لندن که به پژوهش در این باره پرداخته‌اند، اعتقاد دارند نقاشان درطی قرن‌ها تصاویر و مجمسه‌ها را به گونه‌ای که خود مناظر اطراف را مشاهده می‌کردند به تصویر می‌کشیدند و مطالعه بر روی آثار برجای مانده از آن‌ها می‌تواند اطلاعات خوبی درباره وضعیت سلامت خود نقاش در اختیار دانشمندان قرار دهد.

لئوناردو داوینچی، نقاش، مخترع، ریاضی‌دان، مجسمه ساز، معمار، موسیقی دان، کالبد شناس، زمین شناس، منجم، گیاه شناس، تاریخ نویس، نقشه بردار و ادیب ایتالیایی در قرون رنسانس است که درسال ۱۴۵۲ میلادی متولد شد و در ۶۷ سالگی در فرانسه درگذشت.


از او افزون بر نقاشی، تعداد زیادی طراحی، مجسمه، اطلاعات و دست‌نوشته‌های علمی برجای مانده است؛ او ایده ساخت چتر نجات، چرخ بال و زیر دریایی را مطرح کرده است.


از جمله نقاشی‌های مشهور او، شام آخر و تابلوی مونالیزاست.


اکنون بسیاری از آثاربرجای مانده از او در حراجی‌های مشهور دنیا به قیمت‌های بالا به فروش می‌رسند.

منبع:Dailyamail

انتهای پیام/

راز کشیدن نقاشی‌های خارق العاده داوینچی کشف شد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وقتی اختلال نادر چشمی داوینچی را به شهرت رساند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..