تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کنکور، نظام تعلیم و تربیت را از مسیر اصلی منحرف می‌کند/ مجوز انتشار کتاب‌های کمک آموزشی را لغو خواهیم کرد

کنکور، نظام تعلیم و تربیت را از مسیر اصلی منحرف می‌کند/ مجوز انتشار کتاب‌های کمک آموزشی را لغو خواهیم کرد

بطحایی گفت: با نظارت مستمر و پیگیر مانع ورود کتاب‌های کمک آموزشی به مدارس می‌شویم و اگر لازم باشد مجوز انتشار چنین کتاب‌هایی را لغو می‌کنیم.

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش وپرورش کشور، که صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش ها و زحمات مدیران کل آموزش و پرورش استان ها در آغاز سال تحصیلی، ضمن مروری بر استراتژی‌ها و برنامه‌های سال گذشته و همچنین برنامه‌های سال تحصیلی آینده، اظهار کرد: اگر به طور دائم برنامه‌های خود را با چشم انداز مطابقت ندهیم و جهت حرکت مان را تنظیم نکنیم، خواهیم دید همه انرژی هایمان در فعالیت های روزمره صرف شده است، در حالی که باید به سمت رشد و تعالی و اجرایی شدن سند تحول بنیادین برویم و به چشم انداز مورد نظر دست پیدا کنیم.

مسائل غیر مهم سازمان‌های دیگر در آموزش و پرورش بسیار مهم است

بطحایی تصریح کرد: مسائلی که در سازمان های دیگر به نظر مهم نمی رسد در آموزش و پرورش بسیار مهم است و باید مدیران ما کوچکترین مسایل را جدی بگیرند و برای آن برنامه داشته باشند‌ و در سال تحصیلی جاری جهت گیری ها براساس چشم اندازها تنظیم خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت اجرایی شدن سند تحول، گفت: مهمترین برنامه‌ای که آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری پیش روی خود دارد، استقرار سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و فقط این برنامه در دستور کار همه مدیران است که برای استقرار سند تحول بنیادین اقدامات پیش زمینه ای لازم را داشتیم و در طی جلسات متعدد تصویب زیر نظام‌ها، تنظیم ساختار استقرار و شاخص‌های آن، تشکیل کارگروه‌ها، تنظیم برنامه اجرایی سند تحول و اهداف دوره های تحصیلی را داشتیم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: سلسله مراتب سیاست‌گذاری آموزشی با تصویب اهداف دوره‌های تحصیلی تکمیل شده است و اجرای برنامه‌های زیر نظام‌ها به معنای اجرای سند تحول و استقرار آن است‌ و شاخص‌های ارزیابی استقرار سند تحول، در واقع همان کمیت و کیفیت پیش بینی شده در زیر نظام ها است.

باید آفت‌های گذشته سند تحول را رفع کنیم

بطحایی گفت : زیر نظام راهبردها و برنامه های تفصیلی تدوین شده است که بر اساس زمینه های اجرای مطلوب سند تحول بنیادین تنظیم شده است و در اجرا و استقرار سند تحول بنیادین باید دقت داشته باشیم تا آفت هایی که در گذشته به اجرای سند تحول خسارت وارد کرده است، رفع شوند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خط مشی های برگرفته از زیر نظام های شش گانه سند تحول را در دو رویکرد پیگیر هستیم، تصریح کرد: رویکرد اول برنامه هایی است که ناظر بر تحول در آموزش و پرورش است و در آن می خواهیم روش اداره آموزش وپرورش را تغییر بدهیم و و رویکرد دیگر مبتنی بر تغییر و تحول در محتوای درسی و آموزشی است.

مدرسه رکن و کانون اصلی در نظام تعلیم و تربیت

بطحایی ، مدرسه را رکن و کانون اصلی در نظام تعلیم وتربیت دانست و اظهار کرد: راه نجات آموزش وپرورش موضوع مدرسه محوری است و مدرسه باید چابک و چالاک و ورزیده باشد و مسائل و مشکلات آن توسط نهادهای مدرسه ای حل شود و از این مسیر است که مدرسه می تواند جای خودش را در نظام سیاست‌گذاری پیدا کند.

وی با اشاره به چهار برنامه‌ای که از سال تحصیلی گذشته در آموزش وپرورش شروع شده است، اظهار کرد: اقدامات لازم برای مدرسه محوری را شروع کرده‌ایم که برای به نتیجه رساندن مطلوب آن برنامه هایی تدوین شده است ازجمله  نظام سنجش و تضمین کیفیت مدارس که پایه و مبنای این نظام ،دو طرح تدبیر و تعالی است ؛ نظام سنجش صلاحیت های حرفه ای مدیران است که به خوبی مسیر پیش بینی شده را طی کرده است ؛ استقرار گام اول شایسته سالاری مدیران مدارس است که مسئله بسیار مهمی است و باید فضایی برای انتخاب مدیران مدارس ایجاد کنیم که فرصت برای همه افراد وجود داشته باشد و شایسته ترین فرد برای مدیریت انتخاب شود و در نهایت اصلاح ساختار تصمیم گیری و تصمیم سازی در مدرسه است که تفویض اختیار مهم ترین بخش آن است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی گذشته به دنبال گسترش گفتمان سازی اجتماعی و مشارکت پذیری بودیم و موضوعاتی که امروز از آموزش وپرورش در جامعه گفته می شود و پخش شده است ، باعث شده که نگاه به آموزش و پرورش کمی بیشتر از سال های دیگر باشد.

بطحایی افزود: ارتقای بهره وری منابع انسانی و کالبدی آموزش وپرورش و همچنین بهینه سازی مشارکت در آموزش و پروش و تبیین اقتصاد مدرسه از دیگر برنامه ها درسال تحصیلی گذشته بوده است و باید در سال تحصیلی جاری این برنامه پیگیری شود تا بتوانیم مسیر بهبود مدیریت در آموزش و پرورش را ادامه و به نتایج موثری دست یابیم.

برنامه چابک سازی سازمانی و کاهش تمرکز و تفویض اختیار به جریان می‌افتد

وی در ادامه گفت: چابک سازی سازمانی و کاهش تمرکز و تفویض اختیار از برنامه هایی است که به زودی به جریان خواهد افتاد و در آن اصلاح و تعدیل ساختار سازمانی صورت خواهد گرفت و در حوزه ادارات کل و مناطق تغییرات و تحولات در ساختار اداری خواهیم داشت.

بطحایی خاطر نشان کرد: در رویکرد تحول در محتوا و متن برنامه های آموزش و پرورش برنامه هایی درنظر گرفته شده است که شامل؛ گسترش مهارت آموزی ، طرح ایران مهارت، کاهش موانع یادگیری فعال در مدارس است که این برنامه ها را از دوره ابتدایی و با حذف کتاب های کمک درسی و آزمون های زائد شروع کرده ایم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعیین تکلیف کنکور گفت: ۹۰ درصد صندلی های دانشگاه توسط سوابق تحصیلی مشخص می شود و برای ۱۰ درصد صندلی های باقی مانده عملا کنکور برگزار می شود و کنکور فشار و استرس شدیدی به خانواده ها و جامعه وارد می کند و نظام تعلیم و تربیت را از مسیر اصلی منحرف می کند.

مدیران مدارس را از استفاده کتاب‌های کمک آموزشی نهی می‌کنیم

وی گفت موانعی که بر سر راه نظام تعلیم و تربیت است باید برداشته شوند تا این نظام در مسیر درست خودش قرار بگیرد و در این مسیر در حالی که مدیران مدارس را از استفاده کتاب های کمک آموزشی نهی می کنیم، تبلیغات متعددی را مشاهده می کنیم که به طور مستقیم مدیران مدارس را به استفاده از این کتاب ها تشویق می کند.

بطحایی اظهار کرد: با نظارت مستمر و پیگیر در مدارس مانع ورود کتاب های کمک آموزشی به مدارس ابتدایی می شویم و اگر لازم باشد مجوز انتشار چنین کتاب هایی را لغو خواهیم کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کنکور، نظام تعلیم و تربیت را از مسیر اصلی منحرف می‌کند/ مجوز انتشار کتاب‌های کمک آموزشی را لغو خواهیم کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..