تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پاسخ سوالات خود در زمینه «عفونت ادراری» را اینجا بخوانید/ بخش سوم

پاسخ سوالات خود در زمینه «عفونت ادراری» را اینجا بخوانید/ بخش سومبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما نیز می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

پاسخ  سوالات شما در زمینه «عفونت ادراری» را سید محمد صادق غفوری عضو انجمن متخصصین گوارش و کبد ایران پاسخ داده است.

سوال:  ۴۱ ساله هستم، مدت 2 سال برای دفع ادرار مشکل دارم به این صورت که ابتدا به راحتی دفع می‌شود ولی آخر دفع تکه تکه و با کمی سوزش ادرار همراه است، سونوگرافی انجام داده‌ام که مشخص شد مشکل ندارم فقط کمی پروستات رشد دارد، دکتر تشخیص خاصی نداد و فقط قرص آنتی بیوتیک و کپسول جهشی پروستات تجویز کرد، علت آن چیست؟

جواب: علائم مطرح کننده پروستاتیت یا التهاب پروستات است؛ با توجه به اینکه پروستاتیت 4 فرم بالینی دارد باید درمان لازم صورت پذیرد.

سوال: مادرم 83 ساله هستند با علائم تب و لرز و علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف و همچنین عفونت ادراری و ضخیم شدن دیواره مثانه، به دکتر کلیه و مجاری ادراری مراجعه کرده‌ایم اما جوابی نگرفته‌ایم،  به چه متخصصی باید مراجعه کنیم؟

جواب: لطفا به متخصص داخلی و فوق تخصص کلیه مراجعه کنید.

سوال: ۲۹ ساله هستم به قرص سیپروفلکساسین حساسیت دارم و بدنم دچار خارش و قرمز می‌شود و درد می‌کند؛ چه جایگزینی می‌توانم استفاده کنم؟

جواب: از سایر آنتی بیوتیک‌های جایگزین با توجه به کشت ادرار نظیر سفالوسپورین‌ها مثل سفکسیم استفاده کنید.

سوال: آیا امکان دارد که عفونت ادراری خود را به صورت پا درد نشان بدهد؟

جواب: بله، اگر عفونت در بافت کلیه ایجاد شد یا همراه با سنگ کلیه باشد سبب ایجاد درد در پهلو با انتشار به ناحیه ران می‌شود.

سوال: دخترم سه و نیم ساله است با آزمایش مشخص شد عفونت ادراری دارد زیاد دستشویی می‌رود و سوزش مجاری ادراری هم دارد، علت آن چیست؟

جواب: با توجه به اهمیت عفونت ادراری در کودکان و عوارضی که ممکن است در کلیه آن‌ها ایجاد کند، درمان باید فوری و تحت نظر پزشک صورت پذیرد؛ درمان مناسب با آنتی بیوتیک و مطابقت آن با جواب کشت ادرار کودک است.

سوال: 19 ساله هستم  ادرارم خیلی بدبو است،  آزمایش و سونوگرافی انجام داده‌ام، عفونت ادراری بالا دارم، پروتین دفع می‌شود و یک طرف کلیه سنگ دارد و کمی هم پروستات بزرگ است، پزشک داروهایی تجویز کرد که آن را مصرف کردم، دلیل دفع پروتین از کلیه و بزرگ شدن پروستات  چیست؟

جواب: گاهی عفونت ادراری به دنبال سنگ کلیه سبب آسیب گذرا به بافت کلیه و سبب التهاب پروستات می‌شود؛ این آسیب موجب دفع خون در ادرار و دفع پروتئین می‌شود باید پس از درمان تحت نظر باشید تا بررسی‌های لازم صورت گیرد.

سوال: حدود هشت ماه پیش به علت داشتن سنگ کلیه به پزشک مراجعه کردم که دفع شد؛ ولی الان از ناحیه کلیه چپ به صورت مقطعی احساس درد دارم، آیا ممکن است که علت آن سنگ باشد؟

جواب: گاهی به دنبال دفع سنگ کلیه بیمار دچار عفونت کلیه و مجاری می‌شود؛ همچنین ممکن است باقیمانده سنگ و شن ریزه در کلیه موجب ایجاد درد شود؛ باید سی تی اسکن از ناحیه کلیه و مجاری ادرار انجام و درمان لازم صورت پذیرد.

سوال: دختر ۳ ساله دارم که هنوز او را پوشک می‌کنم، گاهی زمان دفع ادرار سوزش شدید دارد به حدی که از دستشویی می‌ترسد، باید چه کار کنم تا سوزش کم شود؟

جواب: علائم کودک شما مطرح کننده عفونت ادراری است؛ عفونت‌های درمان نشده در کودکان ممکن است موجب عوارضی در بافت کلیه شود، لذا با مراجعه به متخصص کودکان یا متخصص کلیه و مجاری ادرار، آزمایش و کشت و روش‌های تصویربرداری مانند سونوگرافی و VCUG  پس از درمان انجام شود و بیمار تحت نظر باشد.

سوال: مدتی است که پسرم وقتی ادرار می‌کند سوزش دارد، او را دکتر برد‌ه‌ام و آزمایش هم انجام داده‌ است، باید برای رفع سوزش ادرار او چه کار انجام دهم؟

جواب: عفونت‌های درمان نشده در کودکان ممکن است موجب عوارضی در بافت کلیه شود؛ لذا با مراجعه به متخصص کودکان یا متخصص کلیه و مجاری ادرار، آزمایش و کشت مجدد و سونوگرافی از کلیه‌ها؛ درمان مناسب انجام شود.

سوال: 44 ساله هستم چند ماه پیش عمل دیسک کمر انجام داده‌ام و مجبورم هفته‌ای دو مرتبه استخر بروم چند روز پیش احساس درد مثل دل درد دارم ولی متوجه شده‌ام مشکل در مثانه یا پروستات است، آیا احتمال دارد عفونت داشته باشم؟آیا می‌توانم از قرص‌های ضد عفونی کننده مجاری ادرار استفاده کنم؟

جواب: ممکن است عفونت ادراری یا التهاب پروستات مطرح باشد؛ آزمایش و کشت ادرار باید انجام شود و در مورد روش‌های تصویربرداری از سیستم ادراری و  درمان، باید به پزشک مراجعه کنید.

سوال: پسری 6 ساله دارم که قبلا در ادرارش خون مشاهده شده است، علت آن چیست؟ همچنین پسرم شب ادراری شدیدی دارد باید چه کار کنم؟

جواب: تغییر رنگ ادرار در کودکان اهمیت ویژه‌ای دارد، مشاهده خون در ادرار می‌تواند مطرح کننده بیماری‌های بافت کلیه مانند گلومرولونفریت‌ها و حتی سنگ کلیه باشد، فرزند شما را باید پزشک متخصص کودکان ویزیت کند و بر اساس آزمایش‌های لازم و معاینه دقیق، تصمیم درمانی گرفته شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پاسخ سوالات خود در زمینه «عفونت ادراری» را اینجا بخوانید/ بخش سوم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..