تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ساعت درسی پایه دوازدهم کم نشد/هیچ مدرسه‌ای نپذیرفت ساعت فیزیک و ریاضی کم شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم, مهدی نوید ادهم درباره حذف کنکور، اظهار کرد: شیوه پذیرش دانشجو به روش تستی در چند ساعت محدود آموزش و پرورش را به شدت متاثر و آسیب‌پذیر کرده است. نگرانی ما این است که برای اجرای مطلوب سند تحول بنیادین کنکور یک مانع اصلی است و اجازه اجرای این سند را نمی‌دهد. در سند تحول بنیادین به دنبال تربیت شش ساحتی دانش‌آموزان هستیم اما هم اکنون دانش‌آموزان فقط دروس فیزیک، ریاضی و شیمی را مطالعه می‌کنند و برای مباحث سند تحول بنیادین وقت گذاشته نمی‌شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در پایه دوازدهم 35 ساعت حضور دانش‌آموزان در مدارس زیاد است و باید به 24 ساعت کاهش یابد تا دانش‌آموزان در زمان باقی مانده به دروس کنکور خود بپردازند اما این پیشنهاد در شورای عالی آموزش و پرورش پذیرفته نشد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: این پیشنهاد به این دلیل رد شد که باید از زمان دروس مختلف کاسته می‌شد در این صورت هیچ مدرسه‌ای نپذیرفت که از زمان دروس ریاضی و فیزیک کاسته شود بنابراین باید از زمان دروس جدید مانند مدیریت حانواده و یا مطالعات فرهنگی کاسته شود که این دروس، دروس اصلی مورد تاکید سند تحول بنیادین است.کنکور به ما اجازه نمی دهد که این تحولات اتفاق بیافتد. اخیرا بحثی در مجلس شورای اسلامی مطرح ست که کمیسیون آموزش و تحقیقات بدون دعوت از کارشناسان آموزش و پرورش این بحث را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: بحث این است که براساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو سال 92 سابقه تحصیلی باید مبنا باشد و سازمان سنجش باید به صورت تدریجی این موضوع را عملیاتی کند تا سال اول حداقل 25 درصد و تا پایان 5 سال به حداقل 85درصد برسد.

نوید ادهم بیان کرد: اکنون تعدادی از نمایندگان به دنبال این هستند که سابقه تحصیلی بی‌تاثیر و هیچ نقشی در پذیرش دانشجو نداشته باشد. این پیشنهاد مغایرت 100 درصدی با روح قانون سال 92 دارد و باعث بی‌عدالتی آموزشی می‌شود زیرا بچه‌های مناطق محروم که دسترسی به مافیای کنکور ندارند و به کلاس‌های تست‌زنی نمی‌روند و متکی به کلاس های درس هستند، از این رقابت بازمی‌مانند.

وی این تصمیم را خطرناک دانست که باعث بی‌اعتبار کردن برنامه درسی می‌شود و افزود: اگر این تصمیم را نمایندگان بگیرند به زبانی بیان کردند که سند نباید در مدارس اجرا شود.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: به طور جدی از ریاست مجلس، کمیسیون آموزش و تحقیقات و نمایندگان به عنوان یک کارشناس درخواست دارم اجازه ندهند این پیشنهاد اتفاق بیافتد و بر قانون پایبند باشند تا حضور در مدارس دانش‌آموزان جدی گرفته شود سابقه تحصیلی مداخله‌ای در پذیرش آنان داشته باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ساعت درسی پایه دوازدهم کم نشد/هیچ مدرسه‌ای نپذیرفت ساعت فیزیک و ریاضی کم شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..