تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زمین بدون حیات، نتیجه بی توجهی به حفظ منابع طبیعی

زمین بدون حیات، نتیجه بی توجهی به حفظ منابع طبیعیبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد سرهنگ قاسم سبزعلی فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع وابخیزداری کشور گفت: امروز کشور و دنیا به این باور رسیده که اگر ما به صورت برنامه ریزی شده به موضوع منابع طبیعی نپردازیم، فردا جایی برای زندگی نخواهیم داشت.


وی افزود:ما در همین سال گذشته فرایند افزایش شدید دما را شاهد بودیم که این مشکل خود سبب ساز کاهش منابع آبی موجود و افزایش آتش سوزی شده بود.


وی بیان داشت: روند اقدامی ما در سطح ملی از سال ۸۴تا ۹۷ یک روند به طور میانگین ۱۵هزار هکتاری حریق را شاهد بودیم، ولی در سال ۹۶ پنجاه درصد و در سال۹۷چهل درصد کاهش داشته ایم.


سبزعلی افزود: مهم‌ترین عاملی که ما در سال گذشته به آن پرداختیم فرهنگ سازی بود؛ که ما از آموزه‌های دینی ومجامع مذهبی برای ایجاد فرهنگ حفظ منابع طبیعی استفاده کردیم. ما باید سعی کنیم تا با افزایش فرهنگ سازی به سمت و سویی برویم که عدد ۹۵تا ۹۹درصدی عامل انسانی در حریق را کاهش دهیم.


فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع وابخیزداری کشور گفت: در حوزه منابع طبیعی گاهی فرصت زاداوری مجدد گونه گیاهی اصلا ممکن نیست که از جمله این مناطق زاگرس را میتوان نام برد ما در شمال کشور بعضی گونه‌های منحصر به فردی داریم که به عنوان فسیل زنده اساتید دنیا تاکید بر حفظ و نگهداری این گونه‌ها دارند وما باید به صورت ویژه در حفظ این گونه‌ها داشته باشیم.


سبزعلی خاطرنشان کرد: تاکید فرمایشات مقام معظم رهبری بر حفظ منابع طبیعی موجود است چراکه متاسفانه در چند دهه گذشته آمار تخریبی بسیار بالایی داشتیم.

وی افزود:در اولویت و استراتژی سازمان حفاظت، احیا، توسعه و بهره برداری قرار میگیرد. اگر قرار است ما اقدامی انجام دهیم که بازخورد مناسبی داشته باشد نگاه ویژه و جامع به موضوع حفاظت است.


انتهای پیام//م. ص

در اولویت و استراتژی سازمان حفاظت، احیا، توسعه و بهره برداری قرار میگیرد




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زمین بدون حیات، نتیجه بی توجهی به حفظ منابع طبیعی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..