تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بدهی دولت به جامعه کارگری بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان است/مصوبات برنامه ششم توسعه در رابطه حق و حقوق کارگران اجرایی نشده است

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان رضوی:

بدهی دولت به جامعه کارگری بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان است/مصوبات برنامه ششم توسعه در رابطه حق و حقوق کارگران اجرایی نشده استرئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت:بدهی دولت به جامعه کارگری بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است. به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ قربانعلی رمضانی رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مشکلات جامعه کارگران بازنشسته در مسائل معیشتی، درمانی، مستمری، همسان‌سازی حقوق، عدم پشتیبانی شرکت شصتا، عدم همخوانی افزایش حقوق با نرخ تورم و ... بوده است.


وی افزود: در سطح کشور ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بازنشسته مستقیم، یک میلیون از کار افتاده ناشی از کار و ۸۰۰ هزار از کار افتاده داریم و در سطح خراسان رضوی ۲۱۱ هزار نفر هستند که از این میزان ۱۳۵ هزار نفر در مشهد هستند که از این میزان ۶۲ هزار نفر عضو کانون بازنشستگان تامین اجتماعی هستند.


رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه وضعیت معیشت کارگران بازنشسته بر اساس نرخ تورم سال ۹۶ در نظر گرفته شده که همین امر هم لحاظ نشده است،گفت: حقوق ۶۰ درصد کارگران بازنشسته کمی بیشتر از یک میلیون تومان است و این جمعیت کارگری خودشان حدود ۷۰ درصد سرانه درمانی‌شان را پرداخت می‌کنند، آن هم در شرایطی که باید رایگان باشد و مشکل اصلی در بحث عدم اجرای تعهدات بیمه تکمیلی کارگران بوده است.


رمضانی با بیان اینکه جامعه بازنشستگی کشور بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه بیمه پرداخت می‌کنند،افزود: از این میزان ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن مربوط به کارگران بازنشسته استان بوده و با وجود پرداخت هزینه‌ها ۴ ماه است که از خدمات بیمه‌ای محروم هستند و سازمان تامین اجتماعی باید پاسخگو باشد.


وی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی موظف است که کلیه هزینه‌های درمانی بازنشستگان و مستمری‌بگیران خود را در مراکز درمانی وابسته و غیروابسته به خود را پرداخت کند و این امر اجرا نمی‌شود و با کوتاهی‌های صورت گرفته کوتاهی بزرگی به جامعه بازنشستگان کارگری شده است.


رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به اینکه جامعه کارگری صاحبان اصلی شرکت شصتا هستند، گفت: حق مسلم کارگران است که بدانند هزینه‌کرد‌های بیش از ۱۶ هزار میلیاردی شرکت شصتا در چه موارد و موضوعاتی بوده است و متاسفانه پاسخ منطقی و قانع‌کننده‌ای داده نشده است و اگر توان مدیریت شرکت شصتا را ندارند مدیریت این شرکت را به عهده کارگران که صاحبان اصلی آن هستند بسپارند.


رمضانی افزود: شرکت‌هایی که سازمان تامین اجتماعی با دولت تهاتر می‌کند باید در بورس به ثبت رسیده باشد و بدهی دولت به جامعه کارگری بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان است و توجهی به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هم که مصوبه مجلس شورای اسلامی بوده و تاییده شورای نگهبان قانون اساسی را هم داشته نشده است و مصوبات برنامه ششم توسعه در رابطه حق و حقوق کارگران نیز تاکنون اجرایی نشده است.


وی تصریح کرد: ماده ۴۱ قانون کار و ماده ۹۶ تامین اجتماعی به صراحت به حق و حقوق کارگران بازنشسته اشاره کرده است، اما عملکرد‌ها نشانی از عمل به قانون ندارد و مبنای رشد گرانی‌ها دلار و مبنای افزایش حقوق و مزایا ریال بوده که با توجه به افزایش چند برابری نرخ دلار هیچ همخوانی ندارد و در بحث درمان بیماران خاص همچون سرطان، MS، تالاسمی و ... اقدامات حمایتی‌ای نداشته‌اند که کاملاً خلاف وعده‌ها و تعهدات بوده و این عملکرد ضعیف بسیار شرم‌آور است.


رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان رضوی ضمن رد اظهارات اخیر سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قوچان،گفت: سخنان محسنی‌بندپی به‌صورت کلی بیان شد و صحبت‌های مطرح شده درخصوص پرداخت کامل کلیه حق و حقوق‌های جامعه کارگری به‌خصوص بازتشستگان و اینکه بیان کرده اقدامات و حمایت‌های صورت گرفته فراتر از تعهدات داده شده بوده دروغ و خلاف واقع بوده است و قطعاً اگر تاثیری در وضعیت کارگران بازنشسته دیده می‌شد صحت سخن سرپرست وزارتخانه هم محرض می‌شد و نسبت به بی‌عدالتی‌ها سکوت نخواهیم کرد و شکایت خود را در دستگاه قضایی و دیوان عالی کشور مطرح خواهیم کرد تا حق و حقوق کامل کارگران را بگیریم.

انتهای پیام//م.ن

کوتاهی بزرگی به جامعه بازنشستگان کارگری شده است



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بدهی دولت به جامعه کارگری بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان است/مصوبات برنامه ششم توسعه در رابطه حق و حقوق کارگران اجرایی نشده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..